Hogy zajlik egy főiskolai nap/óra?
Mit csináltok az órákon/előadásokon???
Szóval ott már nincs olyan hogy olvasni kell vagy hogy kimenni a táblához????Csak mert hallottam már hogy van olyan tanár/oktató aki egyáltalán nem foglalkozik azzal hogy ki mit csinál,csak lediktálja az anyagot és ennyi...
Szóval ez most hogy megy???és mikor van vége egy átlagos napnak???Hány órakor végeztek???és hány órátok van egy nap???
Ez iskolától is függ jórészt. Úgy vettem észre, hogy ez minden főiskolán/egyetemen igaz: általában 3 napos hétvégék vannak. (viszont van pár hely, ahol szombatra is raknak előadást/gyakorlatot).
Általában reggel nyolckor kezdődik az első óra (előadás, szeminárium, gyakorlat, nevezd, ahogy szeretnéd). 45 percesek az órák, de sokszor 2-3 órát tartanak egybe (tripla matek, etc). Nappali tagozaton általában 8-tól 4-og szokták elszórni az órákat. Év eején olyan órákat veszel fel, amilyet akarsz (persze megkötések mellett), így előfordulhat, hogy csak 10-kor, vagy esetleg még később kezdődik a napod, vagy hogy több lyukaórád is van két előadás között.
Előadásokon csak előadnak, de gyakorlati órákon elvárják az aktivitást, esetenként táblánál (de a legtöbb helyen kiscsoportos gyakorlati foglalkozások vannak, nem 200 ember előtt kell produkálni, hanem 10-15 előtt). Külön van általában az elmélet és a gyakorlat is (külön órák vannak - persze csak azoknál a tantárgyaknál, ahol van értelme).
De sok iskola van, sokféle dolog lehet még. Én ezeket tapasztaltam.
Az órák van hogy össze-vissza vannak rendszertelenül lukakkal. Pl. 10-12-ig bent vagy valamin, aztán csak 15-17-ig lesz a következő.
Hogy hány óra, az attól is függ hány tárgyat veszel fel. De ott nem óra van, hanem előadás.
Minden oktató más ritmus szerint működik, van aki szereti bevonni a hallgatókat, van akit nem érdekel, csak leadja amit kell és kész. De ez persze csak az elméleti előadásokon működik, a gyakorlati/laboros napok másképp vannak.
ELTE BTK-n pl 1-1,5 órásak az előadások, a gyakorlatok 1,5 órásak. általában heti 1x vannak és különbző tanárok hirdetnek meg elég random időpontokban. tehát mérlegelned kell gyakran h rosszabb tanárhoz mész jó időpontban, vagy esetleg jó tanárhoz egy kevésbé alkalmas időpontban. ráadásul itt nem is biztos, hogy bekerülsz az áhított órára, mert simán kitúrhatnak más emberek (akik előnyösebb helyzetben vannak, mert pl felsőbbévesek vagy akármi). corvinuson pl aki kapja amrja alapon veszed fel az órákat, de ott nem is tudsz nagyon válogatni.
amúgy meg ja, bemegyünk (általában előadásra a btk-sok nem járnak be, mert majdnem mindenre van gyakorlat is, az előadás pedig sajnos szinte mindig ütközik valami jó tanár gyakorlatával, ami miatt lemondunk egy tulajdonképp felesleges előadásról). corvinuson egyik óra sem ütközik, ott mindenre ajánlott bejárni, sotén be KELL járni minden előadásra, mert míg általában nem látogatáskötelesek az előadások, a sotén jószerint az (szerencsére, elvégre orvosok és ez fontos). szóóóval ja, bemész, aztán ha lyukad van akkor eszel/tanulsz/hazamész és visszajössz. elég laza, okosan lehet órarendet csinálni. vannak pénteken órák, de azokat kevesen veszik fel, és mivel te alakítod az órarended, akár 3 napos hetet is csinálhatsz, persze akkor 8tól 6ig bent szenvedsz.
a cuki kérdéseidre reagálva pedig az előadáson nem kell beszélni, a gyakorlatokon pedig hát nézd, én anglisztikás vagyok, itt gyakran táblához megyünk és beszélünk emg felelünk, de matekszakon ez nem annyira jellemző már.
egy tanács: kevesebb kérdőjel :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!