Sokan szidják a magyartanárokat. Szerintetek milyen lenne az ideális? Sokan utálják X meg Y dolgot: akkor mit kellene helyette?
Én nekem egy borzalmas magyartanárom volt, elmondom, hogy mit sérelmeztem vele kapcsolatban:
1) Nem embereknek, hanem ostoba állatoknak tekintett minket, azzal kezdte az órát, hogy "ne pofázzatok, vagy feladom otthonra az anyagot"
2) És itt jön az, hogy a tanár LEADTA az anyagot. Könyörgöm, hogy lehet LEADNI irodalomból valamit???? Szóval csak diktált diktált diktált
3) soha nem kérdezte meg, mi a véleményünk egy műről, egy versről, csírájában fojtotta el a gondolkodást, és helyette ledarálta a saját OSTOBA verselemzésnek egyáltalán nem nevezhető hülyeségeit.
4) A nyelvtant úgy "tanította", hogy felolvasta a tankönyvből azt a száraz maszlagot, így majd' meghaltunk az unalomtól, holott a magyar nyelvtan (meg más nyelveké is) hihetetlenül izgalmas!
Engem legalábbis mindig nagyon érdekelt az irodalom, a nyelvtan, reméltem, hogy gimiben végre jobban beleássuk magunkat, ehhez képest, ez a "kedves tanárnéni" azt érte el, hogy utáltam bejárni az órákra, és ha olvastam egy verset, csak úgy a magam szórakoztatására önkéntelenül is az ő baromságai jutottak eszembe, hogy milyen elcseszettül elemezné ő az adott verset.
Most így hirtelen ennyi jutott eszembe...
A kötelező olvasmányokkal nekem semmi bajom nem volt, csak az, hogy nagyon kevés volt belőle!!!! Utolsó évben mindössze két! könyvet kellett elolvasnunk... :S Azon kívül olyan költőkről, írókról nem tanultunk, akik szerintem az alapműveltséghez jócskán hozzátartoznának.
Az a legnagyobb baj, hogy sok olyan megy magyartanárnak, aki nem alkalmas rá, vagy akit egyáltalán nem is érdekel, csak ez adódik!! Számtalan olyan leendő tanárról tudok, aki már most utálja a gyerekeket, és már előre szidja őket, na az ilyenektől mentsen meg mindenkit a sors...
Nekem egy nagyon kedves, aranyos magyartanárom volt 6 éven keresztül! Minden óráját izgalmasan tartotta, még az amúgy unalmas nyelvtanórákat is. Úgy elemzett egy művet, hogy egész órán odafigyeltél és nem aludtál, mert teljesen beleélte magát (így vele együtt te is). A házi feladatot és a dolgozatokat szigorúan vette, így készítve minket az előttünk álló érettségire, és a jövőnkre. Rengeteg házi fogalmazást iratott, amiket gondoan kijavított, részletes magyarázatot fűzött minden egyes hibához, majd egy negyed-féloldalas értékelést írt a végére...hozzáteszem: 6 osztályban tanított, és volt, amikor egyszerre 120 dolgozatot is ki kellett javítanija egy hét alatt.
Nem volt férje, se gyereke, de nem azért, mert munkamániás vagy csúnya lett volna (kétszer is megkérték a kezét), hanem...(ezt cska nekem mondta el miért nem). Ezért minden tanítványát a sajátjaként szerette és a tanítás volt az élete. Nekem a második anyukám volt :'( Sajnos már elment nyugdíjba, és nagyon hiányzik midnenkinek! Ő egy legenda volt a suli történetében!
És helyette kit kaptunk az utolsó két évre? Egy idióta, lusta, trehány fiatal férfitanárt, aki végigbulizik minden második éjszakát Debrecenben, a dogákat 4 hét alatt javítja ki és nem is készít minket az éretségire! Végzősen a 11.-es könyv felénél járunk, ami szégyen egy ilyen jó hírnevű nyolcosztályos gimnáziumnak! Úgy látom, otthon fogom mindezt megtanulni...és nem tehetünk semmit sem ellene, mert protekcióval vették fel, az ő pártját fogja az igazgatóhelyettes, így nincs szavunk.
Hát ez elég szomorú történet. Én is egy jó hírű gimnáziumba jártam, de én már túl vagyok az érettségihez. Én emelt szinten tanultam a magyart. Az alaposok tanára többször cserélődött, volt egy tanáruk, akit először ki nem állhattak, majd iszonyatosan megszerették, mikor az ofőnk elment a suliból, szinte már kérni akarták, hogy legyen ő az új. De ő elment másfél év után, mert csak helyettesített valakit, aki gyesen volt. A mi tanárunkról, aki a fakultációt vezette rémhírek terjengtek azok körében, akiket NEM tanított, és ezt a "nem"-et fontos kiemelni. De mi tudtuk, hogy aranyos. Ha nem csináltad meg amit kért, vagy nem voltál szorgalmas, akkor nagyon felhúzta magát, de általában jogosan. Például nem fogadta el, ha azt mondtad, nem írtad ki a költő életrajzát, mert itt felejtetted a suliban a könyved, mert mért nem mentél fel Wikipediára. De ha előadtad, hogy elromlott a számítógéped, és látta, hogy neked eszedbe jutottak a lehetséges megoldások, nem haragudott, mert értékelte az igyekezetet. Egyszer megkértem, hogy hadd ne kelljen egy kötelezőt elolvasnom, mert elcsúsztam vele, és be fogom pótolni, de ha ezt most be kell pótolnom, és jövő héten beszámolnom belőle, akkor a többi is csúszik majd. Megértette, és a becsületemre bízta: és év végén elolvastam azt, ami kimaradt, de látta, hogy a többi olvasmány miatt nem akarom. Sokat készített versenyre, OKTV-kre, ha bármilyen versenyen magadtól indultál, abban is kérhetted a segítségét, elolvasta a verseinket, novelláinkat, foglalkozott azzal, ha vki művészkedett így órán kívül, és mindezt szabad idejében. Ahányszor leadott egy kötelezőt, mindig ő maga is újra olvasta! és rengeteg osztályban tanított! Kreatív módszerei voltak, megtanított tippeket a tanuláshoz, érdekessé tett az órát, mesélt sztorikat a költőkről, bármilyen véleményt hozzáfűzhettünk versekhez, színdarabokhoz, stb., ha meg tudtuk indokolni, elfogadta, még azt is, hogy nem tetszik. Voltak hibái, de én szerettem. Egyedül az volt rossz, hogy sokára javított ki dogákat, de mentségére szóljon, hogy OKTV, verseny-, stb. feladatlap gyakorlásokat is javított, kitalált csomó dolgot, amit az órájára behozott, szóval nem tévézett helyette.
Amúgy örülök a válaszoknak, és köszi, de leginkább olyanok válaszát vártam, akik NEM szerették a tanárukat. Értékelném, ha elmondanák, hogy van-e olyan módszer, amivel nem utálnák a magyartanárt, vagy úgy gondolják, a magyartanár már önmagában egy hiba.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!