Hol található olyan tananyagrész a jelenlegi középiskolai matematika tananyagban, ami indokolja a következő feladat szereplését az egységes érettségi feladatgyűjteményben?
II. kötet, 331. o. Felmérő feladatsorok: I.2.-es feladat:
"Adjon meg néhány természetes számot úgy, hogy összegük és szorzatuk is 15 legyen!"
A megoldásgyűjteményben ez a válasz olvasható:
"Mivel 15 = 3*5, ezért a következő 9 db szám megfelel: 3, 5, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1."
A fenti kérdésem kiegészítendő az is kérdésem, h mi indokolja ehhez hasonló matematikai találós kérdések bedobása az érettségi felkészítésébe?
A feladatrol: Nagyon konnyu, csak nem tipusfeladat igy rengetegen atfutnak a "nehany"-on.
A megoldasban teljesen jo valasz szerepel.
Tananyagresz:
Logika, Gondolkodasi modszerek stb cimszo alatt biztos talalsz ilyeneket
Azert a talalos kerdestol messze all ez.
Matematikailag levezetni nem tul bonyolult, es csak talalgatasra nem is adnak maximalis pontot .
Ugyebar egesz szamokban gondolkozhatsz. 15 egesz szamok szorzatakent felirva: 1*15, 15*1, vagy 3*5, 5*3
1+15>15
Amiert vannak benne nehezebb feladatok(bar ez nem nehez): Nem cel,hogy mindenkinek 100% legyen, a 20% konnyen elerheto.
Én azért azt várnám el a matekérettségitől, h az órákon megtanított módszereket kérjék számon és arra építsenek.
Ennyi erővel akár sudoku feladatot is feladhatnának.
Sudoku szeru feladatokat is talalsz a 1-5. (altalanos iskola) osztalyos tankonyvekben:)
Mellesleg megvan határozva,hogy csak olyan feladattipusok lehetnek az erettsegikben amik szerepelnek a tananyagban.
Megvan hatarozva melyik temanak kb hany szazalekban kell benne lennie stb stb.
Nezd meg logika, gondolkodais modszerek temakoroket ott biztos talalsz valami hasonlot
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!