Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » Csak szerintem van elcseszve...

Csak szerintem van elcseszve az oktatás?

Figyelt kérdés

Elmondok egy helyzetet: 18 év alatt vagy, elvileg 16 éves kortól dolgozhatsz, de még kell suliba járnod szóval tegyük fel, hogy nyáriszünetet végig dolgozod(2*2,5 hónap), ha szerencsés vagy, és mondjuk protekciód is van, havi 100 ezret keresel ami azt jeleni hogy kb fél millát összeszedsz, ebből még költened se kell, szüleid eltartanak.

Betöltöd a 18at, elméletileg ha megfelelően elvégezted a sulit, képes vagy egy érettségit tenni, ráadásul teljes jogú polgár, élhetsz egyedül, lehet kocsid. stbstb. Van két lehetőséged, továbbtanulsz, mellette dolgozol, vagy jobb esetbe anyádék fizetik a sulit, mégjobb esetbe qrva okos vagy és ingyenes helyre vettek fel. Második lehetőséged, ha egyből munkát vállalsz. DE MÉG LAKÁSOD SINCS!! ez nem felbaszó? ha szüleid nem tolják alád a kérót, -márpedig nem fogják, mer szánalom amilyen szegénység van itt- akkor te ott fogsz velük élni 18 évesen?


Hogy jött ide ez a történet?

15-18 éves gyereknek mi szüksége olyan órákra hogy művészetek, történelem, irodalom? elvesz az életből heti 8 órát, és mivel vagy előrébb? Ezekkel az órákkal fontos időt veszítünk el, ehelyett olyan konkrét dolgokat tanulhatnánk, amely majd segíteni fog a megélhetésben, tapasztalt emberek tanácsait hallgatni, tanfolyamokat elvégezni stb, túl keveset kérnek a gyerekektől, vagy ha kérnek, olyan jelentéktelen dolgokból, mint amiket felsoroltam.


mi erről a véleményed?


2012. ápr. 26. 19:52
 1/10 anonim ***** válasza:
100%

A művészetek, a történelem, az irodalom mind mind hozzátartozik a múltunkhoz, a kultúránkhoz és alapvető intelligencia kérdése, hogy ki mennyit tud belőle. Én nem vagyok egy géniusz, ezeket a tárgyakat pl. kifejezetten nem szerettem, de jelenleg, ha szóba kerül valami történelmi téma, vagy látok egy vetélkedőt, olykor ég a képemről a bőr rendesen, hogy miket nem tudok már abszolút... Viszont azt is látom, hogy pl anno a sok vers benyalás, most az egyetemen rengeteget segít, mert vannak olyan fizikai és matematikai fogalmak, amiket a büdös életben nem tudnék megtanulni, ha anno nem erőltetik rám, hogy tanuljak meg így is memorizálni dolgokat. Ugyanígy a matek pl egyetemen. Semmi haszna nem lesz belőle az embernek, mert nem ezzel fogok foglalkozni, de rendesen megtornásztatja az agyat. Mondom mindezt úgy, hogy 22 éves vagyok, államilag finanszírozott szakon, havonta kapom az ösztöndíjamat, még is a szüleimre kell támaszkodnom. Ez van.


Nem értek egyet feltétlenül az oktatási rendszerrel, de pont nem olyan szemszögből, mint amilyenből te. A fiatalok életét ellehetetlenítik ebben az országban ez tény és való. Viszont nem azzal, hogy kell irodalmat és nyelvtant, törit is tanulni.

Szakmunkásba, vagy szakközépbe kell menni, ott tanítanak más hasznos dolgokat is, nemcsak ezeket.

2012. ápr. 26. 20:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:

A matek a fizika biológia, kémia qrva fontos, de kajra, az se lenne megbaszna az ideg, az ilyen tanulhatatlan szarokat, aminek semmi értelme, kivehetnék. Aki meg művészkedni akar, semmi probléma, mennyen szakkörökre, engem(és sok más olyan embert, aki nem tud rajzolni, énekelni) nem érdekelnek az ilyenek.

Persze most írni fogjátok hogy engem meg a matek nem, de elég szégyen, ez az alap, az életben sokat fog segíteni a problémamegoldás, amelyre matekon tettél szert.

2012. ápr. 26. 20:20
 3/10 A kérdező kommentje:

"alapvető intelligencia kérdése, hogy ki mennyit tud belőle"


mert aki bemagolta az életrajzokat, biztos okosabb, mint bárki más :D

az nem intelligencia, hogy ki hány órát tölt a tankönyv fölött.

2012. ápr. 26. 20:23
 4/10 anonim ***** válasza:

Attól, hogy te így gondolod, ez még így fog maradni és ennyi. Nem mindenki magol, sőt... aki igazán hasznos tudásra akar szert tenni, az nem magol. Láss csodát én azért vagyok sík hülye töriből, mert mindig benyaltam számonkérésre és addig is tartott. Azért lettem jobb matekból, meg nyelvből, mert arra szerettem időt szánni, leülni, megérteni, elképzelni, gondolkodni... Irodalomból is azért maradtak meg a fontosabb dolgok, mert tudtam hova kötni, érdekelt, ennyi.

Nem érdekelhet mindenkit ugyanaz. A te nézeteidből kiindulva, pl akiből nyelvtanár, irodalomtanár, történész, régész lesz, az is csak matekot tanuljon, mert annak van értelme. Ez egy kicsit abszurd nem gondolod?

2012. ápr. 26. 23:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:

A felvilágosodás környékén azon kevesek, akik oktatáshoz jutottak, több száz oldalnyi LATIN szöveget magoltak be egyik óráról a másikra. Ezzel elősegítve, hogy későbbi hasznos anyagokat könnyebben a magukévá tegyenek. Ma pedig egy szánalmas kis verset nem képesek megtanulni a diákok. Non-stop, mindenre kiterjedő elbutítás folyik globális szinten, és még van olyan, aki ebben szentül hisz, és védi...


Arról hallottál, hogy a történelem az élet tanítómestere? Azok, akik a múltban sikeresek voltak, hallottak. Nem is értem, hogy juthat el egy ilyen kérdés megfogalmazásáig bárki...


Persze párhuzamosan a reált is előtérbe kell helyezni, de nem abszolút prioritásként.


Mindegy is... süllyedj csak egészen le, Amerika szintjére. Hidd azt, hogy 10 Eiffel-torony létezik, hogy 3 világháború volt eddig, ne legyen fogalmad arról, hogy honnan jössz/mennyit érsz, de ezek mellett legyen hasznos tudásod, ami az élethez kell. Ugyebár?


Szép életet neked!

2012. ápr. 27. 00:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:

Van igazság abban, amit a kérdező ír. Könnyen belátható, hogy a humán tárgyak óraszáma bőven túlsúlyban áll a reál tárgyakkal szemben.

Ez is az egyik oka annak, hogy most már eljutottunk oda, hogy egyetemi oktatás keretében garantált leendő munkanélkülieket képeztünk.

Ezzel összhangban a szakképzést is tönkretették, ezt már nem is részletezem, hiszen aki egy kicsit is átlátja az egészet, az tisztában van az alapvető problémákkal.

Most kezdenek majd lassan rájönni, hogy nincsennek rendjén a dolgok...

2012. ápr. 28. 18:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 A kérdező kommentje:
végre egy valaki arc ember :D <3
2012. ápr. 28. 18:32
 8/10 anonim ***** válasza:

Ha tudtam volna korábban, hogy egy sima egyetértéssel arc lehetek...


Kétségtelen, hogy a humán oldalra való terelés miatt rengeteg a munkanélküli... de a te szavaid egyértelmű célzata, hogy nincs is szükség irodalom-, történelem-, művészeti órákra.


Egyébként én humán "szaki" létemre 3 nyelven beszélek (természetesen a magyaron kívül), és köszönöm érdeklődésed, elég jól élek belőle. Viszont nem bántam meg, hogy anno deriválásba keveredtem. Szumma: mindkét oldal művelése tesz ki egy egész embert. Másik tény, hogy valóban aránytalanság van a humán javára, ami nem kóser.


...csak most veszem észre a nagy sietségben, hogy 15-18 éves gyerekekről szól a diskurzus. Ha előbb eszmélek, nem is írok ide semmit. Mit akarsz te a jelenlegi és a majd azzá levő 15-18 éves korcsoporttól? Gyakorlatilag a 90-95%-a agyhalott. Ezen az állapoton már a reál szakasz sem segíthet.

2012. ápr. 29. 00:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:

Egyébként a mostani gyerekek már ovodáskorban el vannak rontva, hiszen nézzük meg, hogy mennyi ostobaság ragad rájuk a média által. Innen kezdődik az egész.

Hiába akarnánk pl. fizikából megtanítani, hogy a gravitáció hat minden testre, mikor a mesékben meg ennek éppen ellenkezője, egész valótlan dolgok vannak.

Az a baj, hogy előbb a gyerekkorban -a már említet módon- kialakuló negatív tudást le kell építeni, vagyis 0-szintre hozni.

Na ezután lehet pozitív irányban fejlődni. És sajnálatos módon ez, amit leírtam az esetek jó 70%-ban igaz.

Az oktatás rossz mivoltja pedig erre csak még egy lapáttal rátesz.

2012. ápr. 29. 17:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:

Ez a világ végső hanyatlását akkor kezdte, amikor már a mikróra is rá kell írni: ne rakd bele a macskát száradni, mert megdöglik... és ezen pert nyer valaki, hogy "dehá' nemvót beleírva a használatiba e'.

Ezzel csak azt akarom mondani, hogy egyetértek annyiban, hogy elnyomás alatt vannak a reál tárgyak középiskolában.

Ugyanakkor, teszem azt, kiváló vegyész lesz belőled, munkajelentéseket, cikkeket kell megírnod, ügyeket kell intézned, levelezni a hivatalokkal stb. Ezekre azért felkészít az a sok nyelvtan és fogalmazás óra, ugyanis kevés egy szakmát kiválóan űzni, ha nem tudod magad szabatosan előadni. Hiteltelenné tesz.


Egyszer valahol azt olvastam, hogy a tanulás az idő elraktározása. Frázis, hogy nem tudhatod, mi mire lesz majd jó később, de ettől még igaz.


Történelem, magyar, ének, rajz, testnevelés - ezek utoljára a középiskolában esnek meg veled, utána soha többé, ha nem ezekkel akarsz foglalkozni.


S végül: aki csak a gyakorlati oldalát nézi mindennek, annak a lelke elsivárul - ha nem tudsz elgyönyörködni egy több száz éves épületben, nem érint meg egy festmény, egy zenemű vagy színdarab, akkor mi az, ami felemeli a lelket? Főleg mivel mindezek ugyanúgy nem léteznének matematika, fizika, logika nélkül :D legalább akkor ezért.


A nyomor országaiban tanítják a gyerekeket a megélhetésre, jóléti társadalmakban megteremtik a lehetőséget, hogy a fiatal még álmodhasson, mielőtt elkezdi felnőtt életét (szándékosan nem írnék kort). Magyarország szellemileg még jóléti (már nem sokáig), fizikailag már nyomor...

2012. ápr. 30. 15:15
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!