Tömegeket taszítana munkanélküliségbe Hoffmann új ötlete. Valóban olyan könnyű és ez a megoldás?
Az oktatásért felelős államtitkárság háttérbe szorítaná az angol nyelv tanítását, mert szerintük az angolt túl könnyű megtanulni, az ebből fakadó sikerélmények pedig félrevezethetik a diákokat.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Hát én elég sokat szoptam, mire meglett a felsőfok.
Középfokig mondjuk tényleg nem nagy kihívás.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Bakker az ezelőtti ötlete után azt hittem ez a némber nem is tudna mélyebbre süllyedni, de ez a cikk persze rácáfolt... jöhetne már valami merénylő, hogy szépen kiiktassa a hülyeségeivel együtt.
Az angolt egyáltalán nem olyan könnyű megtanulni, mint ahogy egy ilyen műveletlen p*csa állítja. Nekem pl az olasz sokkal könnyebben ment, az angol csak azért sikerült, mert sok sorozatot meg filmet néztem original nyelven.
Arról nem is beszélve, hogy elég kevesen beszélnek egyébként angolul, mint azt hiszik, mivel 10-ből 9 nyelvtanár aztán pont a munkájához nem ért...
Én értem, hogy nincsen Rózsa tövis nélkül, de egy gaz kevesebb kárt okoz, mint ez az embernek egyáltalán nem nevezhető gerinctelen valami...fogalma sincsen a nyelvoktatásról, ez az ötlet ,hogy 3 nyelvet oktassanak pl egyenesen nevetséges, még azt az első nyelvet sem tanítják meg annyira, hogy nyelvvizsga legyen belőle, nekem kell felkeresnem a különtanárokat, meg a jobbnál jobb (és drágább) könyveket, mert az órai nem jó...
Egyébként elég csak olvasni tudni, hogy az ember megállapíthassa a cikk alatti statisztikából, hogy az angolra még így is sokkal több igény van, mint bármi másra. A híradóban hallottam még a múltkor ,hogy első nyelvnek lehetne latint tanítani. Persze meg ógörögöt,meg hébert, meg a hieroglifákat meg hasonlókat is , nem? Nem logikus, hogy először olyan nyelvet tanulok meg, amit talán használni is tudok? És ez a nő direkt megakadályozza a diákokat a lehetőségben, hogy hasznos nyelveket tanuljanak. Pofám leszakad!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Túl könnyű nyelv az angol? Hát körülbelül középfokig, utána vannak ám az érdekesebb dolgok. Jah, és arról nem is beszélve hogy a legtöbb embernek akik van erről "papírja", fikarcnyit sem tud megszólalni angolul, nyelvvizsgára csak a típusfeladatokat gyakorolták (levéltípusok bemagolása is gyakori), és néhány év alatt könnyen elfelejtődik ez is. Tehát én inkább a beszéd-orientációt szorgalmaznám az iskolákban. Ettől függetlenül én hatalmas baklövésnek tartanám azt, ha csak második nyelv lenne az angol. Basszus, de örülök hogy most leszek 12-es, és tuti kimaradok ebből.
A második nyelv már sokszor így is felesleges, mert már annak is örülni lehet ha valakit érdekel egy. Három meg kész őrültség. Ezzel csak azt érnék el, hogy mindhárom nyelvből tudnának egy nagyon keveset a diákok, amit sem szóban, sem írásban nem lehet kamatoztatni. Mondjuk a mostani angol tanítás is a béka segge alatt van, de nem hittem hogy még jobban tönkre lehet ezt tenni...Érdekesek ezek az ötletek, szinte sokszor már azt hiszem hogy ennél rosszabb nincsen, de hát mégis. Ezek munkahelyünkön szerintem azon agyalnak, hogy miként lehetne mégjobban elbutítani a magyar embert...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Én is azon gondolkodtam miért nem lehet egyet megtanítani de azt rendesen. A gyermekem is külön órákra járt, hogy a gimi befejezéséig a középfokú angol meglegyen. Olyanok tanítanak nyelveket az ált.iskolában és gimnáziumokban akiknek nincs meg a felsőfokú vizsgájuk. Miért a diákoktól követelnek egyoldalúan a tanároktól,tanítóktól miért nem ?
Hát oktatásért felelős államtitkárság pontosan mit jelent?
Most az államtitkár asszony nincs képben vagy az Őt kiszolgáló "szakemberekkel" van baj?
De a válaszokból látom a paraszti ész még mindig jól vizsgázik...
Ökörköri
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Idézet a cikkből:
"aki első nyelvként angolt tanul, az nehezebben sajátít el második idegen nyelvet, mint az, aki valamelyik neolatin nyelvvel ismerkedik meg először"
Azért ismerjük el, hogy ebben van valami. Én legalábbis érzem, hogy angol után egy német/francia/spanyol nehezebb. Az viszont amit eköré a szakmai vita köré vizionálnak az teljességgel érthetetlen.
Ráadásul háttérben szorítani azt a világnyelvet, ami a legfontosabb? Hamis sikerélmény, mert könnyű a nyelv? Könyörgöm, mind1, hogy milyen nyelvet beszélsz, az már sikerélmény.
Nyilván a munkáltatók igazolják az elképzelés életszérűtlenségét, hiszen nem véletlenül nekik az angol kell. Pont. Aki ezt meg akarja változtatni, az még jobban elválasztja a munkaerőpiaci elvárásokat és az oktatást. Tényleg ez volna a cél?!
Az egyetlen ésszerűséget ott látom, hogyha a lurkóknak első nyelvként újlatin nyelvet tanítanak már a kezdetektől, az angolt könnyebb hozzávenni. Viszont hozzá KELL (!!) venni. És itt a baj az oktatás színvonalával van. Nálunk (elmaradottabb térség) szakközépiskolában a 0. osztályos angol előkészítő 560 nyelvórája után a diákok zöme NEM tudott egy épkézláb mondatot összerakni angolul. Baj van a tanárok motiváltságával, a diákok motiváltságával és szorgalmával. Aki lusta, annak egy idegennyelv elsajátítására egy élet is kevés. Ha ez mondjuk a francia, akkor kevesebb esélye van elhelyezkedni, mintha 15 év alatt magára szed valamennyi angolt. Ez a baj, hogy a második nyelv minőségi oktatásáig el sem juthatunk! Az esetek döntő többségében.
Abban az utópisztikus világban amit Hoffmann néni vizionál valóban nem hülyeség, de kivitelezni jelenleg szerintem nem lehet.
A reformokat nem itt kéne kezdeni...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Jah, az meg, hogy mit ér egy nyelvvizsga megint más kérdés. Szerencsére a munkáltatóknak erre is megvannak a módszereik. Egyszerűen beszélni kell tudni, a papír lobogtatása édeskevés. Már ez baj (kisebb), hogy nyelvvizsga felkészítés van... típusfeladatokat gyakorolnak... a beszéd és a hallott szöveg értése, meg csak egy részkészség.
A nyelvvizsga minimum követelménye jelöl egy bizonyos szintet, de koránt sem azt, amit hinnénk. Nem ugyanazt tudja az, aki 60%-kal csusszan át a felsőfokún és nem ugyanazt aki 95-tel. Az egyik egy erős középfok, aki KB elkommunikál, a másikat viszont már be merném dobni a mélyvízbe. Ha a nyelvvizsga követelményeket RADIKÁLISAN megemelnék, hogy ÉLETSZERŰ legyen, akkor az arra való felkészítés is minőségibb lenne. Nyilván ez többet kíván a tanártól és a diáktól is, de ez már inkább cél.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
06:57 újra magamra hivatkoznék,
ha nem olyan könnyű nyelvvizsgát szerezni, azonban ezzel egyidőben meg is követelik a diákoktól mondjuk a felsőoktatásban való részvétel részeként vagy a diploma kiadásának feltételeként (a mostani diplomákhoz szükséges nyelvvizsga igazából komédia) akkor létrejönne némi erőfeszítés. A diák is abban lenne érdekelt, hogy szorgalmasan tanul még ha az a második nyelve is, hiszen kell a nyelvvizsga. Így a jó angoltanároknak is megmaradna a piaca, és a tanított első nyelvet tanító tanárok is meg tudnának élni, nem csak az iskolákban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!