Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » Holnap kezdek forgalomba...

Holnap kezdek forgalomba vezetni, mire számítsak?

Figyelt kérdés
Most ez következik, és egy kicsit parázok... Kérlek mondjatok valami biztatót!
2011. márc. 15. 21:40
 1/4 anonim válasza:
dugóra.
2011. márc. 15. 21:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
ne parázz. Mit kell attól félni? Semmi baj nem történhet.
2011. márc. 15. 21:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim válasza:
Nyugi, ez a fő. Ha valamit iszonyú rosszul csinálnál, ott az oktató a kis pedáljaival, korrigál. Erre való a tanulóautó. :)
2011. márc. 15. 22:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
100%

Pontokba szedem, mire számíthatsz:

1) Le fogsz fulladni jó párszor =). Ez így van rendjén, már nem csúsztatott kuplunggal kell kettesben tötyörészni. Kis kuplungszag is elképzelhető =). Ilyenkor ne kapkodj, nyugodj meg. Nyomd be a kuplungot, tedd üresbe, indítsd a motort, majd tedd egyesbe (vagy az üresbe tételt ki is hagyhatod, de akkor ne kapd fel a lábad a kuplungról!), majd szépen lassan engedd fel, közben kis gázt is adhatsz. Ha oktató akar segíteni az elindulásban, akkor engedd fel a kuplungot, mert ha nem, nem mentek sehova :D. Hátulról persze ha sokáig tökölsz, dudálni fognak.

2) Egyirányú utcát be fogod nézni, rosszul fogsz kanyarodni :D. Egyszer biztos, amíg a forgalomban tanulsz! Ne is küzdj ellene, felesleges :D.

3) Be fognak eléd vágni, mert "mazsola" vagy, ez főleg ott jellemző, ahol csak rövid ideig zöld a lámpa.

4) Kanyarodásnál vagy túl szélesen fogsz kanyarodni (busszal való kötekedés), vagy túl szűken (padkázás). Oktatók egyiknek sem szoktak örülni :D.

5) STOP tábla elhibázása. MEG KELL állni, nem elég, ha csak lassan gurulsz.

6) Irányjelző elmulasztása. A mai autókban már magától visszaáll alaphelyzetbe, így kanyarodásnál, ha korrigálni kell (kátyú kikerülése, vagy rossz íven vetted a kanyart) az irányjelzés kikapcsol, erre figyelj, kapcsold vissza.

7) Nem kettesben veszed a kanyart, hanem mondjuk négyesben, kocsi elkezd rángatni. Ilyenkor ne ijedj meg, azonnal nyomd be a kuplungot (és ne a gázt tapossad!), majd válts alacsonyabb fokozatba.

8) Banyatankos (kerekes szatyor) anyókákat nem engeded át a zebrán... Vagy nem figyelsz rájuk. Hülyén néz ki, de mindent kicsit túlozva kell csinálni. Nem elég odapillantani, oda is kell fordítani a fejedet. Vizsgán bukó jár érte, hiába mondod, hogy odanéztél, vizsgabiztos hátul ül majd, ő annyit lát, hogy előre néztél, nem nézi a szemedet a tükrön keresztül...

9) Kiegészítő lámpákkal vigyázz (amik mutatják, hogy aki balra/jobbra akar kanyarodni, mehet, de aki egyenesen, az várjon... rendszerint utána teli zöld jön) mert figyelmeztetés nélkül alszanak ki. Legalábbis Miskolcon igen.

10) ZÁRÓVONAL! Ne mássz rá, még egy kerékkel sem! Vizsgabiztostól függ, hogy ha vizsgán esetleg rámész 1 kerékkel, meghúz vagy sem. Kettőnél már bukó. Jobb a békesség, szokd meg, hogy nem mész rá.

11) Sávból-sávba kanyarodunk!

12) Parkolásnál ne padkázz túlságosan. Ha érzed, hogy a hátsó kerék már támaszkodik, ne erőltesd.


Az oktatód fogja mondani, hogy merre menj. Ehhez hasonló kifejezéseket fog használni:

- A következő kereszteződésnél balra/jobbra

- A következő lámpánál balra/jobbra

- A körforgó harmadik kijáratánál (vagy megmondja, hogy a körforgó után jobbra/egyenesen/balra és neked kell tudnod, hanyadik kijárata az.)


Mivel először mész forgalomba, mást is fog mondani, bemutatja a "köröket" elmondja mindegyiknél majd, hogy mire vigyázz, Best of Tanulóvezető történetek, stb, stb :D. Ha ügyes vagy, Te is közéjük kerülsz :D. Természetesen nem azért, mert olyan jól vezettél :D. Ezekre a történetekre figyelj, sokat lehet belőle tanulni.


Az én kis történetem: Vizsga, hol máshol hibáznék ekkorát. Hozzáteszem, megtévesztő volt! :D. Miskolc, Mindszenti körforgó előtt van egy gyalogátkelőhely, ami úgy néz ki, hogy középen egy kis járdaszigettel el van választva. Szemből egy sáv jön, az irányomból két sáv megy. Megyek szépen, látom, öltönyös, aktatáskás faszi szépen megy át balról a zebrán, lassítok, pont akkor érek oda, amikor ő megállt a járdaszigeten. Intek neki, ő megköszöni és átmegy előttünk. Tiszta büszke voltam magamra, átengedtem a gyalogost. Vizsgabiztos pedig megszólalt "Ilyet nem csinálunk, veszélyes, mert hátulról nem számítanak arra, hogy megállunk". Mondom magamban,, hogy "Te hülye vagy!", nézek Pista bá'-ra, Ő meg csak mutogat felfelé. Felnézek, zöld lámpa... xD. Egy csendes "b@ssz@ meg" hagyta el a számat, Pista bá is egyetértett velem "Szerintem is" kifejezéssel xD. De azt a vizsgabiztos is elismerte, hogy megtévesztő volt, ahogy a gyalogos közlekedett (piros jelzésen ment át, mert szemből nem jött egy autó sem...), én rá figyeltem, lámpát figyelmen kívül hagytam. Te ne tedd :D. Így bekerültem az anekdotákba: nem azért buktam meg, mert nem engedtem át a gyalogost... áá az nem én lennék :D. Azért buktam meg, mert átengedtem :D.


A lényeg, hogy ne félj, ne görcsölj, az oktatód segíteni fog. Ha jó arc (mint Pista bá'), akkor szinte sajnálni fogod, hogy vége a vezetésnek, és alig várod a következőt. És ha leb@sz valamiért, mert le fog b@szni, nem fog annyira rosszul esni, mert kedveled, ellenben egy olyan oktatótól már rosszul esne, akit nem igazán kedvelsz.


Kicsit hosszú lett :D.

2011. márc. 15. 23:12
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!