Mit lehet tenni, ha az osztály 80 százaléka bukik egy tantárgyból?
11. osztály matematika - év elején új tanár, aki szidja a régit. A tanterve nagyon nehéz (pl belekeveri a hatványt, a gyököt, exp. egyenletet a logaritmusokba) ami szerintem nem 11. osztályos elvárás. Félévkor 29 tanulóból kb 22 állt bukásra, pl az én fiamnak összesen 5db egyese van félév előtt, persze most meg is bukott.
Kérdésem, tud-e valamit ebben a helyzetben tenni a szülő?
Az osztályfőnök nem segít, szerinte a magas hiányzási arány az oka a sok bukásnak.
Sajnos csak az egyik oldalt írtad le... Egy gyakorta így van, mikor véleményt alkotnak sokak.
Én azért megnézném, mi a helyzet a másik oldallal. Tapasztalatból beszélek, tudom, miről szól a középiskolás matek, tudom, milyen egy középiskolás kamasz.
Azt azért szögezzük le, hogy gyakori eset, hogy a diákok sem teszik oda igazán magukat a matekra. A matek nem magyar. Nem tudod egyik nap beírni a gugliba, hogy Petőfi életrajz, ami kidob 1000000 találatot és benyalod. Matekból ezt nem játszhatod. Kell tudni a képletet, de sokkal fontosabb, hogy tudd, mit mikor kell használni és miért kell használni, vagy amikor nem szabad, miért nem szabad. Ehhez feladatmegoldási rutinra van szükség, ezt nem tudod beguglizni, ehhez idő kell, és itt bukik a mutatvány.
A mai kamaszréteg inkább fent van éjfél-2-ig és pörgeti a postokat, stb., de nem gyakorol, márpedig a matek nagyon másképp nem megy! Még egyszer mondom, tapasztalatból mondom!
Így tehát visszakérdezek: vajon az a 29 fős közösség mennyit gyakorolt a matekra, vagy mennyire állt korrektmód a félév során a tanuláshoz? Esetleg 1 hét alatt akartak mindent kijavítani, hogy csusszanjanak?
(én is írattam dolgozatot, ahol 13-ból 10 egyes lett, de ugyanabban a csoportban volt 4-es átlagot hozó doli is, szóval nem csak a tanáron múlik; kettőn áll a vásár)
A matek nehéz. Nekem is a logaritmusnál szállt az agyam, és utána már semmi sem ment. Általánosban 5-ös voltam, szerettem. Középiskolában 3-as, egyszer megbuktam, szerencsére csak fél évkor.
Jártam külön tanárhoz is, mert otthon se tudott senki sem segíteni. Azzal kihúztam, hogy ne bukjak meg és normálisan le tudja érettségizni (az 4-es lett egyébként). De utáltam.
Nekem is sok 1-es összejött, mert minden órán volt röpdolgozat, felelés.
Sajnos tényleg jellemző, hogy a diákok nem teszik oda magukat, inkább csak másra mutogatnak. Szóval azért óvatosan az intézkedéssel.
Ismerős gyerekének az osztályában volt hasonló, aztán kiderült miután reklamáltak a szülők, hogy a gyerekek sok mindenben hazudtak. Kaptak segítséget a tanártól, csak egyszerűen nem tanultak, nem foglalkoztak az anyaggal egyáltalán.
Egy dolgot nem értek (átvitt értelemben):
Miért van az, hogy 10 esetből 8 alkalommal a matekkal van gond?
Hogy lehet, hogy nem a magyarral, törivel vagy effélék? Miért pont mindig azzal az egy főtárggyal van a gond, ami nem elégli meg a sumák tanulást, hanem aminél tényleg FOLYAMATOSAN tanulni kell?
Valahogy ez és az ezzel kapcsolatos sok reklamáló kérdés (mint pl jelen kérdés is) aggregálva nem fér össze. (Megjegyzem: a felvetésre, ami a diákok munkáját illeti, nem kaptunk semmilyen választ a kérdezőtől... vajon miért? Lehet, azért, mert tudja, itt van a kutya elásva és a diákoknak bőven van vaj a fülük mögött és mégsem a tanár döntően a lúdas?)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!