Hogyan kell az egyetemi vizsgákra felkészülni?
Erre nem tudsz általános választ kapni. Van, ahol 1 napi tanulás elég az ötöshöz, és van, ahol a két hét is alig elég a ketteshez.
Amit tudok ajánlani:
- kérdezz meg felsőbbéveseket, hogy az adott tárgy vizsgája mennyire húzós, mit érdemes tenni
- nézd meg a markmyprof oldalon a tárgy tanárait, mennyire szigorúan vizsgáztatnak
- keress előző évekből vizsga példákat (ha írásbeli)
- ne stresszelj rá, több lehetőséged is van, és első félévben ritkán van vérengzés
Nem tudom 2# miért lett lepontozva, kb mindent elmondott több opció nincs...
Lehet ajánlani, hogy olvasd el az összes kötelező irodalmat, de semmi értelme..
Én amit ajánlok: menj el az első vizsga alakalomra, ha sikerül sikerül, ha nem nem, de legalább már lesz fogalmad, hogy milyen kérdések várhatóak (esetleg közvetlen a másodikra és kérdezd meg azokat akik elsőre mentek)
Joghallgató vagyok, szintén első vizsgaidőszakom, és én így csinálom:
Majdnem mindenből van ajánlott irodalom, na azokból egyet sem olvastam ki, és nem is fogok. Egy kötelező könyv van, de abból találtam online jegyzetet neten(a tanárom írta), és akik megvették a könyvet azt mondták, hogy ugyanaz az egész. Nem tudom így megvegyem-e azt az egy könyvet is.
Minden előadásra bejártam egész félévben, és próbáltam más nem címszavakat jegyzetelni, bár volt olyan tárgy ahol nem sikerült semmit, úgy hadart a tanár.
Nekünk is van mindenből ppt-nk, de én abból nem tudok tanulni. Felsőbb évesek jegyzetévől, vagy studocuból tanulok, ha abszolút nincs semmi a tárgyhoz, akkor én magam írok jegyzetet. A kapott jegyzetet is kiegészítem mindig. A diákat is mindig végig elolvasom minden tárgyból, aztán abból írok még kiegészítést.
Nálunk minden tárgyhoz vannak gyakorló kérdések is. Azokat ki szoktam dolgozni, és a jegyzetbe beírom(általában nem ezek a zh/vizsga pontos kérdései, de sokat segítenek).
Ha valami nagyon nehéz, száraz, akkor felmondom hangrögzítőre, és visszahallgatom újra, és újra magamnak.