Volt itt köztetek olyan, aki átment egy "erősebb" egyetemről egy "gyengébbe"?
A tanári szakok esetében az egyetem színvonalának kisebb a jelentősége. Az alapokat mindenhol meg lehet tanulni. Egy jó tanár pedig úgyis élete végéig tanul, olvas, tájékozódik a szaktárgyaiban. A pedagógiai-pszichológiai alkalmasság pedig tehetség dolga, az nemigen tanulható, vagy van érzéke hozzá az embernek vagy nincs. Nagyon fontos lenne, hogy a közoktatásban elhivatott tanárok legyenek, akik arra figyelnek, hogy felfedezzék és kibontakoztassák a diákjaik egyéni képességeit, tehetségeit, segítsenek személyes fejlődésükben, felkeltsék érdeklődésüket az érdekes dolgok iránt. (Tananyagot "leadni" egy kitömött majom is képes, hasában egy hangszóróval, arra nem kell tanár.)
A jó egyetemnek kutatószakok szempontjából fontosak inkább, ahol az embernek a témavezető által irányított kutatómunka, szaklaboratórium, diplomamunka készítés az egész további pályáját meghatározhatja. Minden intézményben (a leggyengébb főiskolákon is) lehet találni kiváló professzorokat, de a jó egyetemeket az különbözteti meg a gyengébbektől, hogy milyen arányban vannak a kiválóak.
Én oktatóként mentem át erősebb egyetemről gyengébbe, látom a hallgatók átlagszínvonalában is a különbséget, de köztük is vannak kiválóak mindenhol, csak az arányuk tér el.
Kedves 2.,
A saját szakmai minőségem megítélésében nem lehetek teljesen elfogulatlan, de törekszem korrekt módon válaszolni. Nívós egyetemen nincsenek csereszabatos emberek, tehát amikor egy egyetemi oktató-kutató ember elmegy valahonnan, akkor viszi magával azt az oktatási és kutatási tartalmat ami őt jellemzi. Azzal, hogy elmentem a jobb egyetemről ott most ez a tartalom hiányzik, az intézmény színvonala azonban ettől nem csökkent, mert így helyettem odakerülhetett egy másik kolléga, akit én egyébként jól ismerek és kiválónak tartok a maga területén, az a tartalom amit ő oda hozott az ott újként és értékesként jelent meg. (Tudománytörténeti példát is tudok mondani, nálunk jóval fajsúlyosabb szereplőkkel: amikor hajdanán a Budapesti Tudományegyetem kísérleti fizika tanszékéről Jedlik Ányos nyugdíjba vonult ez kétségtelenül veszteség volt, de nyereség is egyben, mert Eötvös Loránd lett az utódja. A legjobb persze az lett volna, ha mindketten maradnak és a hallgatók szabadon választhattak volna, hogy Jedlik vagy Eötvös előadásait -esetleg mindkettőt- látogatják-e.)
Az új intézményemben az érkezésemmel egy új szervezeti egység jött létre, amihez hasonló sem volt itt eddig, és cserében senki sem távozott, tehát ennek az intézménynek a szakmai színvonala egyértelműen nőtt.
Kedves 3.,
Pécs kétségkívül egy kiváló és ősi kutatóegyetemi központ, de azért én az Egri intézményt sem becsülném le, a saját szakterületemen ismerek ott néhány kiváló kollégát.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!