Jó ötlet az elmúlt évek magyar politikai eseményeit belerakni a középiskolás történelem tananyagba?
A 12. osztályos történelem tankönyvben már a 2022-es válaszásokra is utalnak:
"2010 után az Orbán-kormány(ok) politikai ellenzéke továbbhasadt: Gyurcsány Ferenc kilépve az MSZP-ből megalapította a Demokratikus Koalíciót (DK), míg az LMP-ben is pártszakadás történt, az onnan kilépők létrehozták a Párbeszéd mozgalmat. Feltűnt egy új politikai párt is, a Momentum, amely kezdetben a 2010 előtti időszakot is kritizálta, majd a 2022-es választásokon együttműködött a főbb ellenzéki erőkkel."
Forrás: [link]
Nem a beidézett szöveggel van baj, hanem hogy nagy eséllyel tanárfüggő lesz, hogy milyen hangnemben adjákk elő. Most nem azt mondom, hogy fideszpropaganda lesz, mert hát a tanárokról van szó, akiket egy jó ideje baszogat/hanyagol a kormány.
De az aktuálpolikika nagyon kényes téma, nem tudom, hogy az átlagos tanár képes lenne-e elfogulatlanság nélkül tanítani.
"HISTORIA EST MAGISTRA VITAE"
Legalább is ez lenne a követelmény!
Történetesen:
Nem a lexikális eseményekkel, évszámokkal kéne zsibbasztani a tanulók (hallgatók!) agyát, hanem azok
- összefüggéseivel, (TÖRTÉNELMI MATERIALIZMUS!)
- gazdasági előzményeivel,
- kulturális vonzataival!
Mindezeket a Gengszterváltás óta CSAK Magyaroszágon démonizált MARXNAK tulajdonítják, pedig ő csak SZINTÉZISBE hozta az akkor kialakult tudományos nézeteket.
Ez alapján pedig az értelmes diákok alapvető következtetéseket levonhatnak a világ dolgairól, az ország helyzetéről a rájuk erőszakolt kormánypropaganda helyett...
Egyetlen súlyos hátránya viszont nyilvánvaló: SOKKAL NEHEZEBB az ilyen tanulás! Ez annak jó, aki "a seggével tanul", vagy még azzal se...
Aki a FEJÉVEL tanul, az előtt viszont egy világ tárul fel.
"Mindezeket a Gengszterváltás óta CSAK Magyaroszágon démonizált MARXNAK tulajdonítják, pedig ő csak SZINTÉZISBE hozta az akkor kialakult tudományos nézeteket."
Adolf se szerette az évszámokat meg mittudomén (helyeket?). Aki akarja, keresse ki.
"A világtörténelem tanítása az ún. középiskolákban még ma is nagy zavarban van. Csak kevés
tanár tudja megérteni, hogy a történelem tanulásának célja sohasem a magolásban és a
számadatok elhadarásában rejlik. Nem az a fontos, hogy a tanuló tudja, mikor volt ez vagy az
az ütközet, mikor született ez vagy az a (mégpedig többnyire jelentéktelen) hadvezér, sõt mi
több, az sem fontos, hogy mikor tette fejére valamelyik uralkodó õsei koronáját. Nem!
Istenemre, ez igazán nem fontos!
Történelmet "tanulni" annyit jelent, mint azokat az erõket keresni és megtalálni, melyek
hatása a késõbbi történelmi eseményekben jelentkezik. Az olvasás és tanulás mûvészete itt is
a fontos dolgok megtartásában és a kevésbé fontosak elfelejtésében rejlik!" Adolf
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!