Z-generációs középiskolások, milyen kérdések, problémák, témák foglalkoztatnak titeket, amikről nem beszélnek eleget?
Iskolaújság miatt írom. Azért így teszem fel a kérdést, mert már megy az újság és van tapasztalat és tanács is, bőven. Viszont ami hiányzik nekem belőle, az a beszélgető, segítő, közösségteremtő jelleg. Olyan személyes véleményekkel akarom telepakolni, amik a diákokat érdeklik.
(Online újság; én is gimnazista diák vagyok, főszerkesztő.)
Engem az oktatási rendszer elavultsága foglalkoztat.
Sajnos nem része a közoktatásnak:
- Kérdezés tudománya.
- Problémamegoldási módszerek.
- Hasznos szokások kialakítása (időgazdálkodás, legjobbra törekedni stb.).
- Döntés tudománya.
- Életszervezés és Életvezetés.
- Értékelemzés.
- Lelki gyakorlat (nem vallási).
- Vállalkozástan.
- Pénzügyi és közgazdaságtani ismeretek.
- Politika ismeret és érdekérvényesítés.
- Felkészítés a párválasztásra, párkapcsolatra és a családi életre.
- Háztartástan.
- Alexander technika.
- Autogén tréning.
- Illemtan.
- Konfliktuskezelési technikák.
Szólj, ha rosszul tudom, de a Z-generációsok már nem középsulisok.
(max, ha évvesztes, 13-14. éves vagy bukott)
Az egész oktatási rendszer elcseszett ahogy van, de a nyelvoktatás szerintem kifejezetten rossz, és erről senki nem beszél.
Erőltetik a nyelvtant és a szómagolást, de én még nem találkoztam olyan nyelvtanárral aki beszéltetett volna. A beszéltetés alatt nem az ilyen stock kérdéseket értem amire álmomból felkeltve is tudok válaszolni, mint pl "How are you?" "Where were you born?" "Wie heißt du?" "Wie ist das Wetter heute?" etc., hanem mondjuk szituációkat találunk ki és hasonlók.
Hiába tudom és a 12 igeidőt meg azt, hogy birtokos esetben der Katze lesz a die Katze-ből ha nem tudom használni őket.
Eddig se voltam jó véleménnyel az idegennyelv oktatásról, de csak most nyáron fogalmazódott meg bennem, hogy miért is ennyire rossz. Egy strandon dolgoztam és jött egy német hölgy, kérdezett pár dolgot. Teljesen jól megértettem amit mondott, de egy szót nem bírtam kinyögni németül annak ellenére, hogy több, mint 10 éve tanulom :D
5. hozzászóló.
Első válaszoló vagyok
Arra is már vannak jobb módszerek, mert még azt sem értették meg, hogy egy nyelven gyorsabban lehet haladni.
Lásd: beszeljangolul.com
A kommunikációs részt és a rengeteg olvasást természetesen nem lehet elkerülni.
#5 vagyok
#7 Félreértés ne essék, biztos nagyon ügyesek és okosak a lányaid, de angol és német között van különbség. Mármint maga a két nyelv között nem sok, de körülöttünk minden angol. 2-3 kifejezésen kívül (2 éve tanulok heti 2 órában angolt, de ezen a két órán is csak zenét hallgatunk) minden angoltudásom sorozatokból, videókból, filmekből, könyvekből, játékokból, etc. van (kb 6-7 éve kaptam olyan telefont amin lehet inte, és (ugye említettem, hogy strandon dolgoztam, rengeteg angol vendégünk volt) többen mondták, hogy gyönyörűen, alig észrevehető akcentussal beszélek.
Ellentétben 10 éve tanulok németül, végig erőltették a nyelvtant és sose beszéltettek, német szöveget is csak magnón keresztül és Rammstein zenékben hallottam. Oké, tudom a szavakat, tudom a nyelvtani szabályt, de percek kellenek mire összekötöm a kettőt mert sose kellett.
Előző vagyok, véletlenül elküldtem (kínosan mosolygós smiley)
Szóval van egy olyan mondat ami úgy kezdődik, hogy "kb 6-7 éve kaptam olyan telefont amin lehet inte" na ez úgy végződik, hogy "internetezni, mondhatjuk, hogy ennyi ideje tanulom szépen, lassan, tanár nélkül."
A végéről pedig az maradt le, hogy biztos vannak jó nyelvtanárok, csak a rendszer miatt nincs lehetőségük, hogy jól csinálják :D
Persze, értem, a német más tészta, mint az angol. A némettel is van tapasztalatunk, mert a lányaim német nemzetiségi általánosba jártak. A tanáraik nem voltak rosszak, és a nyelvoktatás módszere sem, viszont 8 év alatt 8 tanáruk volt, ami a hatékonyság rovására ment.
A nagyobbik váltott franciára, a gimiben azt tanulja második nyelvnek, és nagyon szereti, emelt érettségi a cél. (Az ő gimijében nagyon jó a nyelvoktatás, az egész csoport az emelt franciára készül.) A némethez meg majd érettségi után tér vissza.
A kisebbik maradt a németnél, neki B2 a cél az érettségiig. Nem vagyok biztos benne, hogy ez így második nyelvként sikerülni fog neki, mert az ő sulijában az első nyelvet nagyon jól tanítják, a második nyelvet viszont nem annyira. Amikor elkezdték a középiskolát, két németes csoport indult, egy kezdő és egy haladó. A haladó csoport ugyanabból a könyvből kezdett tanulni, mint a kezdő, csak nem az első, hanem a 7-edik leckétől. Persze igazából nincs ezen mit csodálkozni, hisz az is a haladó csoportba került, aki 8, meg az is, aki 2 éve tanulta a németet.
(De van náluk olyan osztály, ahol német az első nyelv, ebben az osztályban magas szintű a német oktatás.)
Szóval igen, a némettel nehezebb haladni, mint az angollal, mert nincs úgy beleivódva a mindennapjainkba, meg a maga szabályrendszerével bonyolultabb is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!