Online tanárkodás milyen?
Az online oktatás hatásfoka nagyjából 30%...
A tanárnak jó, mert nem kell utaznia és lényegében egymás utánra teheti közvetlenül az emberkéket, sőt, ha olyan van, akkor össze is tudja vonni a diákokat, de ha nem a tanár kényelmi faktora az érdekes, hanem az, ami az oktatás funkciója, akkor azt kell, hogy mondjam, sokat nem ér!
Kiegészítő és vészmegoldásnak ESETENKÉNT elfogadható, de primer formának hasznavehetetlen.
Szerintem az egyén függő is,mint a tanár részéről,mint a diák részéről,hogy mennyire működő az online oktatás. Van olyan tanár,aki ennek konkrétan híve és szereti csinálni, esetleg anyagokat is készít, előre felvett visszanėzhető formában. Van olyan tanár aki ezt részben,vagy teljes egészében ellenzi, mert szüksége van a diákokkal való személyes kontaktusra. Diákoknál is igaz valaki szereti ezt a formát,hogy otthonról vehet részt oktatáson. Valakinek meg nem tudja ilyen formába követni, személyes jelenlétre van szüksége.
Az sem mindegy, hogy például,egy Google Meet elő óráról van szó (legkevésbé kedvező), vagy előre felvett videók bármikor visszanėzhető formában (ez talán kedvezőbb, bár egyénenként változik), van amikor az előző kettő egyszerre, egymás mellett érvényesül (ez tán a tanulás illetően a leghatékonyabb a három közül, viszont a tanárnak, oktatóknak ezzel van a legtöbb munkája)
Az sem mindegy mit szeretnél oktatni valamit nagyon nehéz online,valamit viszont lehet így viszonylag zökkenőmentesen.
Az sem mindegy hány embert szeretnél így oktatni egyet-egyet egyedül,vagy egy egész osztály,csoportot stb.
Az sem mindegy kiket a legkevésbé általános iskolában működik a dolog ott nagy szükség a személyes kontaktusra. Középiskola az már megosztobb, nagyon diák és tanár függő,hogy mennyire működik, de még itt is a személyes felé a mérleg nyelve.
Az online oktatás leginkább felnőttképzésen, tanfolyamokon, felsőoktatásban (főleg levelező, tavoktatàs részt vevők számára)megvalósítható. Ott is egyén függő de itt már azért beszokott válni. Persze a megvalósítás attól is függ, hogy milyen a képzés. Természetesen online és online oktatás között is lehetnek színvonalbeli különbségek,ugyanúgy ahogy a kontakt oktatásban.
Oktatóként én azt mondom, nem jó. Mérnököket oktatok, ráadásul az online tréningeken látom, hogy éppen mit csinálnak a virtuális gépeken, ami nagy segítség, de így sem az igazi. Nehéz úgy tanítani, hogy nincsen reakció, nem látod, mennyire megy át, amit mondasz, mennyire tudnak koncentrálni, mit kéne még egyszer, más oldalról magyarázni és mi az, ami unalmas a hallgatóságnak. Egy csomó olyan nonverbális jel van, ami élőben sokat mond a trénernek, de online egyáltalán nem jön át.
Szóval én a jelenléti oktatást preferálom. Persze van, amikor érthető az ügyfél igénye (négy különböző, sokszáz kilométerre fekvő egységből nehéz összerántani egy csapatot), de én próbálom őket rábeszélni a személyes tréningekre.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!