Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » Szerintetek már soha nem lesz...

Szerintetek már soha nem lesz olyan mint régen?

Figyelt kérdés
mint pl a középkorba hog ynem kell érettségi meg ilyen sok sz**ság . nem tudom ott igazából hogy volt de bizt. 16 évesen már nem jártak iskolába :( de jo lenne ha mindenolyan lenne , boldog lenne az életem nap közbe eldolgozgatsz.. meg stb..
2010. szept. 27. 06:27
 1/6 anonim ***** válasza:
100%

Nem kell a középkorig visszamenni,elég az 50-60-as évekig!

Akkor még l6 éves korig volt tankötelezettség.

A fiatalok többsége pedig már 16 évesen dolgozott! De nem csak eldolgozgatott,hanem tisztességesen,keményen ledolgozta a napi 8 órát,szombaton az 5-6 hatot! Amikor hazament,akkor pedig segítenie kellett odahaza. Ha lány volt,a főzésben,mosásban (nem volt mosógép),ha fiú,akkor a keretben,vagy fát vágni,hogy elég legyen másnapra is. (Fával-szénnel kellett fűteni).

Este örült,ha bezuhanhatott az ágyába!

Hétvégén pedig nem volt diszkó,nem volt TV,számítógép! Legtöbbször otthon is dolgozni kellet,jó esetben a vasárnap délutánján mehetett a haverokkel csavarogni,vagy a moziba!

Nem hiszem,hogy örülnél neki,ha tanulás helyett így kellene élned! Örülj inkább,hogy tanulhatsz!

2010. szept. 27. 07:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
100%

Ne legyel mar elegedetlen!


Regen voltak a tanulatlanok es a szegenyek, Akik a gazdagoknal dolgoztak, de csak annyi fizetest kaptak, hogy eppen hogy az elelemre volt eleg.


Aztan mar 40-50 eves korban gornyedten es betegen meg jarni is alig tudtak, mert a sok fizikai munkatol tonkre mentek.

Elmehetsz a video kolcsonzobe, es keressel regi filmeket, akar magyar filmeket is, es jol nezd meg, hogy akkor hogyan eltek, s milyenek voltak az eletkorulmenyek.


Elj a jelennek, es tanulj!

2010. szept. 27. 07:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
50%

0

A középkori nevelés története

A korabeli oktatási-nevelési módszerek

2009. március 11.

Pedagógiai problématörténet - A középkori nevelés története


0

Az Egyház, mint iskoláztató

nKolostori iskolák

nOlvasás, éneklés, másolás

nAlapfokú ismeretek, klerikus utánpótlás

nPlébániai iskolák

nOlvasás, éneklés

nEmlékezet fejlesztése (anyanyelvű, latin szövegek - imák, szentírási részek stb. – megjegyzése)

npraktikus és készségszintű elsajátítás

nSzékesegyházi iskolák

nEgyházi központokban

nKomplex tudományok (grammatika, latin nyelvtan, matematika)

 


2009. március 11.

Pedagógiai problématörténet - A középkori nevelés története


0

Egyetemek

nPraktikus ismeretanyag (grammatika, diktámen, jog, orvoslás stb.) feldolgozása

nUniversitas Magistrorum et studiorum – tanárok és hallgatók együttese

nStudium Generale (egyetemes tanulmányok) 1088 Bologna

nRektorát a tanárok választják, egyházi megerősítés

nFrancia, német, angol egyetemek

nPárizs: (XII. sz.) Notre-Dame+Szent Genovéva kolostor = Sorbonne

nEgyetemi polgárok választják a rektort maguk közül 1-2 évre, aki erkölcsi normáknak kell megfeleljen (megbízható, higgadt, igazságos stb.)

nItáliai, spanyol egyetemek, Krakkó


2009. március 11.

Pedagógiai problématörténet - A középkori nevelés története


0

Skolasztikus dialektika

nOktatási módszer, bizonyítási mód

nA tanítandó tételt röviden, szabatosan fogalmazták meg, többnyire kérdõ formában.

nFelsorakoztatták a tétel ellen hozható ellenérveket.

nEzután a tétel mellett szóló érvek következtek. (Mindkét oldalon logikai érvek és tekintélyes szerzõk véleményei szerepeltek.)

nA tétel kifejtése, eldöntése és a döntés megokolása következett.

nEnnek alapján megcáfolták a (2. szám alatt szereplõ) ellenérveket.

nElőnye: csak gondolkodás műveleteire alapoz, tapasztalt ismeretek kizárva, fegyelmezett gondolkodásra nevel

nHátránya: öncélúvá teheti a gondolkodást

2009. március 11.

Pedagógiai problématörténet - A középkori nevelés története


0

Lovagi nevelés

nLovag: nemesi származású lovas katona aki fegyveresen szolgál a hűbérúrnak, hűségért földjutalmat kapott

nJellemzői: testi erő, edzettség, lelkierő, kitartás, szenvedés és halál megvetése, mértékletesség, önuralom, feltétlen hűség a hűbérúr felé, ,,lovagiasság’’(nagylelkűség, elesettek gyámolítása, női nem tisztelete)

nHelyszínei: főúri udvarok

nLovagi tornák, vadászatok, fegyvergyakorlatok során, ideál: lovagregényekből hallgatták (roman) pl. Roland-énekek, Trisztán és Izolda históriája, Nagy Sándor hőstetteinek feldolgozása

nNemzeti nyelvtudás: francia – hölgyekkel való társalkodáshoz

nApród, fegyverhordozó, lovag


2009. március 11.

Pedagógiai problématörténet - A középkori nevelés története


0

Lányok nevelése a középkorban

nApácakolostorban, főúri lovagvárban

nIrányultság: feudális udvarház vezetése, önellátó gazdaság vezetése, harcászat, betegápolás, orvoslás

nLovagregények


2009. március 11.

Pedagógiai problématörténet - A középkori nevelés története


0

Gyermekfelfogás

nIskolában a különítés a tanulmányokban való előrehaladottság alapján

nKisgyermek: amíg az anyja csecsét szopja, iskolás (7 évestől) már fiatal felnőtt

nKépzőművészet: nincs gyermekábrázolás

nGyermek akaratának megtörése:

nAkkor válhat erkölcsileg értékessé, ha feltétel nélkül elfogadja a felnőtt felsőbbrendűségét

nIjesztgetés szellemekkel, boszorkányokkal, halállal

nTesti fenyítés


2009. március 11.

Pedagógiai problématörténet - A középkori nevelés története


0

Magyarországon

nIstván király: bencések (Szent Márton hegye, Pécsvárad, Zalavár, Bakonybél, Zobor)

nIstván intelmei Imréhez

nLászló – legendák

nEgyetemek: Nagy Lajos: Pécs (1367-től néhány évtizedig), Zsigmond: Óbuda (1395-1414 körülig)

2009. március 11.

Pedagógiai problématörténet - A középkori nevelés története


0

A középkori nevelés története

A gyermek nevelése, tanulmányok módszere

2009. március 11.

Pedagógiai problématörténet - A középkori nevelés története

Carico...

0

A gyermek nevelése, tanulmányok módszere

nKorai szakaszban kell tanulni  öregkorban elsajátított dolgokra nem emlékszünk jól  a nevelést minél korábban kell megkezdeni

nRossz, ha a gyermeket serdülőkorig az anyák csókja, dajkák dédelgetése, nőcselédek és szolgák játékai között tartják, elzárva a tudományoktól

2009. március 11.

Pedagógiai problématörténet - A középkori nevelés története


0

A gyermek nevelése, tanulmányok módszere

nanyák már születéskor megkezdik a gyermek testi ápolását (szalag a hajban, ne legyen kancsal)

naz egész emberi boldogság alapja a helyes oktatás, és rendszeres nevelés

nember (mindent meg kell tanulni)  állat (ösztönök: hangyák, méhek)

na tömeg testi javakat gyűjt, a lelkiekkel nem foglalkozik

2009. március 11.

Pedagógiai problématörténet - A középkori nevelés története


0

A gyermek nevelése, tanulmányok módszere

na műveletlen ember alig tekinthető embernek

na szülő csüggedt, ha gyermeke tompa elméjű  legszívesebben megölné

nde! inkább legyen az ember bárgyú, mint istentelen

2009. március 11.

Pedagógiai problématörténet - A középkori nevelés története


0

A gyermek nevelése, tanulmányok módszere

na gyermeki lélek korai fogékonysága

nVergiliusi mintára már korán gondot kell fordítani a gyermek nevelésére

nA kora gyermekségtől jól nevelt fiúk boldogságot, a neveletlenek szégyent hoznak a szülőkre

nNemcsak a szülőnek nemzette, hanem az államnak (Platón)

nNemcsak a szülőnek nemzette, hanem Isten szolgálatára (Erasmus)

2009. március 11.

Pedagógiai problématörténet - A középkori nevelés története


0

A gyermek nevelése, tanulmányok módszere

naz elhanyagolt nevelés következményei

nha nem szilárd alapelvek szerint neveled gyermekeid, önmagad ellen vétkezel

ndőre, istentelen fiú nemcsak szomorúságot, hanem szégyent is hoz szüleire

nlélek halála nagyobb bűn, mint a test halála

2009. március 11.

Pedagógiai problématörténet - A középkori nevelés története


0

A gyermek nevelése, tanulmányok módszere

na hibák és bűnök gyermekkorban könnyebben berögződnek

nnem szabad elkényeztetni a gyereket

nnem szabad bűnös módon nevelni a gyermeket

ngyermek a rosszat utánozza szívesebben, mint a jót

na kényeztetés ártalmas következményei

2009. március 11.

Pedagógiai problématörténet - A középkori nevelés története


0

A gyermek nevelése, tanulmányok módszere

ntilos dédelgetni  ez megrontás, nem engedékenység  ,,A mérgezés egyik neme és gyilkosság!”

nkisebb bűn a testet megölni, mint a lelket

nállatoktól kell példát venni a nevelésről (szarvas  ugrás, fülemüle dalolás)

nállatoknak is megvan a maguk feladata (kutya vadászás)

nember feladata a tanulás

2009. március 11.

Pedagógiai problématörténet - A középkori nevelés története


0

A gyermek nevelése, tanulmányok módszere

nMi kell, hogy jól tanulhassunk?

nTermészeti adomány: tanulékonyság és erény

nTudomány: tanítás (intelmekből és szabályokból áll) RATIO

nGyakorlás – EXERATIO

nA tapasztalat nem elég, tanulni kell!

nA nevelő megválasztása

nszűkmarkúság nem helyénvaló  jól kell dönteni

nvannak, akik szűkmarkúak az oktatóval  több pénzt kap a lovász, mint a nevelő  helytelen!

2009. március 11.

Pedagógiai problématörténet - A középkori nevelés története


0

A gyermek nevelése, tanulmányok módszere

nA szülők testi és lelki tulajdonsága a gyerekben

nNemzés ne csak az apa felindult állapota miatt történjen

nJobb, ha az apa és az anya is mentes mindennemű bűntől a nemzés pillanatában

nAz anya maga táplálja gyermekét, ha ez nem lehetséges, egy egészséges, jó erkölcsű dajkát kell találni

nAz is fontos milyen tejtestvérei illetve játszótársai vannak a gyermeknek

nA szülők kísérjék szemmel a tanító működését!

nAz egyéni hajlamot figyelembe kell venni, emellé társul a gyakorlás és a kitartás

2009. március 11.

Pedagógiai problématörténet - A középkori nevelés története


0

A gyermek nevelése, tanulmányok módszere

nA nevelés munkáját korán kell kezdeni, de az ismeretek közlésénél figyelembe kell venni a gyermek korát!

nSzületéstől fogva fegyelem és erkölcsösség

nTiszta és hibátlan kiejtést a gyermekkorban lehet és kell megtanulni

nEmlékezőtehetség és utánzás szerepe a nyelvtanulásban

n16 év alatt kell elkezdeni a nyelvtanulást

nA nevelés munkáját legjobb lenne a szülőknek végezniük

nrómaiaknál a szülők tanítottak, de elkényelmesedtek

nnem nagyon szereti az a fiát, akinek unalmára van, hogy oktassa

2009. március 11.

Pedagógiai problématörténet - A középkori nevelés története


0

A gyermek nevelése, tanulmányok módszere

nA testi nevelésre fordított túlságos gond

nféltik a gyermek külső alakját a tanulástól

na tanulás inkább játék legyen, mint fáradságos munka  tanító feladata!

nA tanítót szeretni kell  tanító feladata, hogy megszerettesse magát

nAlkalmasak-e a nők a fiúgyermek tanítására?

nNEM!

nEz természetellenes állapot  nők nem uralkodhatnak a férfinemen

nKolostori iskolák sem jók  tanulatlan tanítók oktatják a gyermekeket sötét zugokban

2009. március 11.

Pedagógiai problématörténet - A középkori nevelés története


0

A gyermek nevelése, tanulmányok módszere

nTesti fenyítés a nevelésben

nAz ismeretek közlésénél alkalmazkodni kell a növendék fejlődéséhez

nA tanítás első feladata a nyelvek elsajátíttatása

nSzemléltetés a nyelvoktatásban, a vonzó előadásmód: kellemes párosuljon a hasznossal

nOlvasás könnyítése

nA nyelvtan tanulását könnyűvé kell tenni

nAz ifjúkor okos felhasználása

nAz oktatásban az első feladat a görög és latin nyelvtan elemeinek elsajátítása. Ezután mindjárt az olvasatás következő

nAz emlékezet gyakorlása

2009. március 11.

Pedagógiai problématörténet - A középkori nevelés története


0

A gyermek nevelése, tanulmányok módszere

nA XV-XVI. Sz. hibái az oktatás módszerében:

na dialektika túlhajtása

ngyerekeket felnőtt korban is otthon tartjuk

nhelytelen beszédmód

nrendszertelenül tanítottak mindent

ntudományszakok tudatlanok, vagy tudálékosak

néletkorok tekintélyes része henyéléssel telik

2009. március 11.

Pedagógiai problématörténet - A középkori nevelés története


0

A gyermek nevelése, tanulmányok módszere

nA tanítás módszere

nantik nagy alakjait ismerni kell!

nbölcselet: Platón, Arisztotelész, Teophrastus

nhittudósok: Oregenes, Aranyszájú Sz. János, Vazul

nrégiségtudomány: régi írók, pénzek, feliratok, szobrok tanulmányok

nmythologia: elbeszélések tele vannak vele (Hesiodus - Theogonia, Boccaccio)

ncsillagászat

ntermészettudomány

ntörténelem

2009. március 11.

Pedagógiai problématörténet - A középkori nevelés története


0

A gyermek nevelése, tanulmányok módszere

nA nyelvet legkönnyebben a beszélgetés által lehet elsajátítani

nA nyelvnek a beszédben és írásban való gyakorlása

nJutalmak és büntetések adása

nAz írásbeli feladatok tárgyai

nemlékezetes történelmi események

nmitológia

nA nyelvtan nehezebb szabályai, nehezebb írásbeli feladatok, a tanító közreműködése, a feladatok megkönnyítésében.

nOlvasmányok értékesítése az erkölcsi nevelés javára

nMűvek megkezdésének azok műfaji jellegét is meg kell világítani

nAz ismétlés fontossága

2010. szept. 27. 09:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
Te tényleg erre vágysz..?
2010. szept. 27. 09:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
100%

ma 07:07


Napi 8-10 órát dolgozom, otthon fát vágok, füvet nyírok stb. és mellette az egyetemen is tanulok, bár nem nappali tagozaton. Hétvégén nem járok diszkóba (bár ilyen helyre sosem mentem és nem is fogok). Akkor én az 50-es években élek.

2010. szept. 27. 15:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

szegény kérdező, ha te a műveletlenségbe akarsz menekülni...

Amúgy meg ha a középkor érdekel, akkor kezd el a napi robotodat a felettesednek.

Ennyire azért nem nehéz az iskola, én még gimis vagyok, de semmi problémám sincs se az érettségivel, se semmivel, egyszerűen van, és azért, hogy értelmesebbek legyünk, és hogy új dolgot tudjunk majd egyszer alkotni.

2010. okt. 10. 19:35
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!