Ha még nincs meg a STATISZTIKA I. tárgyam, kiszúrtam magammal hogy felvettem a STATISZTIKA II.-t?
Fel lehetett venni a kettőt, úgy hogy nincs meg az egy.
Ráépül az elsőre, így sokkal többet kell foglalkozni vele, vagy nem?
A mai nap még kérvényben tudom kérni hogy leadhassam.
#11
Nem tartozom neked magyarázattal, azt hiszel kicsim, amit csak akarsz. Én nem hazudtam.
Figyelj, nem tudom mi a fasz bajod van, leírtam a saját tapasztalataimat a saját képzésemen a saját képességeimmel, 3 évvel ezelőttről. Ez nem valami, amiben általános igazságot kell feltétlenül keresni. Ha más a véleményed, azt ki tudod nyilvánítani anélkül is, hogy másét vitatnád.
Akinek a stat 2 nem megy, annak a stat 1 sem menne. Tekintettel arra, hogy a tárgyat vagy vszám-stat bontásban tartják, vagy alapok/eloszlások-próbák bontásban és társai. Nem kell tudnia a valószínűségszámítás anyagát ahhoz, hogy a statisztikát megtanulja. Nem kell tudnia a különböző eloszlásokat, normálást ahhoz, hogy egy próbát lépésről lépésre végre tudjon hajtani manuálisan és számolni vele. Ha igényli a feladat, majd hozzá nézi, a gyakorlás során ezeket a lyukakat nem nehéz betömni. Ha utána kockázatelemzés vagy költségszámítás lesz, meg tudja tanulni annak a kontextusában is anélkül, hogy általánosságban hallott volna például a témáról. Lehet, hogy hatékonyabb lenne a megértés, ha ismerné az első tárgy anyagát, mindazonáltal nem gondolom, hogy integrálni ne lehetne megtanulni deriválás nélkül vagy belemenni a statisztikába integrálás nélkül (nekünk engedték is párhuzamosan felvenni). Nem, valószínűleg nem lesz alapos a tudása, csakúgy, mint egy programozónak, aki githubról lesi le a más által készített neurális hálót... Valószínűleg ha eltér a
bevett zhfeladatoktól, nem lesz annyira magabiztos. Lesz csomó függvény és bizonyítás, amit csak elfogad, hogy úgy van és nem érti, miért azt és miért úgy írjuk fel. De onnantól, hogy fel van írva, a bizonyítást meg tudja tanulni, alkalmazni meg tudja tanulni (ha eleget gyakorol). A tárgyból át tud menni.
Sok helyen úgy dolgoznak például spssben, hogy fogalmuk sincs a függvénytanról. A célnak megfelel, tudják, mit mivel és hogyan korreláltassanak és le tudják olvasni az eredményeket. Társadalomtudományi területen csomó helyen csak a felszínt kapargatják, nem is értenek igazán a mögöttes matekhoz. Persze érdemesebb a megfelelő sorrendben tanulni ezeket a tárgyakat, de nem kell ezt túldimenzionálni, sajnos a diákok alapvetően felkészületlenek, hiába próbál a tanár a korábbi anyagra építeni esetleg, az első órán látszik, hogy abszolút használhatatlanok. Ezért kénytelen beleszőniba régi anyag szükséges részeit az újba. Nálunk is ez ment, nagy hallgatások és a kompromisszum, hogy a kettőt együtt tanítsák meg újra. Erre ők fel vannak készülve, túl sokat nézel ki az évfolyamtársaidból, könnyen felejtenek, főleg ha nem kifejezetten matekszakosok és ez amolyan szükséges rossz nekik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!