Aki szerint minden elsős gyereknek tudnia kell a szorzótáblát, azok rendszerint rosszak voltak matekból?
Sokkal inkább nem emlékszik rá, hogy azt nem elsőben tanítják. Ott még csak 20-as, legfeljebb 100-as számkörben megy az összeadás kivonás.
Ami a szorzótáblát illeti, a gyors fejszámoláshoz vagy írásbeli számoláshoz előbb-utóbb kénytelen megtanulni az ember így vagy úgy.
Oké, hogy ma már ott van a számológép(mobil) mindig a zsebedben. De egy 6*8=48 számolás elvégzése gyorsabban, mintsem elővedd a mobilt elég sok élethelyzetben elvárható, legyél akár szobafestő, akár pénztáros, akár mérnök.
Szerintem inkább azok szerint kell tudnia a gyereknek a szorzótáblát, akik csinálnak is valamit életükben, és ehhez számolniuk kell, bármit. Két egyjegyű szám összeszorzása a mindennapi életben is előbukkanhat, és elő is bukkan szinte minden nap. Nem véletlenül hívják a szorzást alapműveletnek.
"Szerintem a szorzótáblánál kezdik elcseszni a gyerek matematikai nevelését azzal, hogy a matekot is seggelős tárgynak állítják be."
Szerintem csak te érzed úgy, hogy seggelősnek akarják beállítani. Valójában az a cél, hogy ha a 2-t össze kell szorozni az 5-tel, akkor az fejből menjen. Ilyen alapvető számolásnál ne kelljen szorzótáblát keresgélned, mert akkor egy 20 másodpecig tartó, 2 darab 3 jegyű számot összeszorozni fél óráig görnyednél felette.
A gyors, közel azonnali kiszámoláshoz bizony nagy részt be kell seggelni. Nem adogathatja össze hatszor a nyolcat. Későbbiekben lesz hatalmas hátránya belőle, ha nem képes gyorsan számolni.
És továbbra se elsős tanagyag.
Szerintem is lenne bőven mit változtatni az oktatás alapszerkezetén, de a szorzótábla még rendben is lenne. Inkább rá kellene szánni annyi időt, és tanórát, hogy mindenki meg is tanulja. Elég olvasni és mondani órákon át és tudni fogják. Nem lenne bonyolult.
Sajnos az oktatási rendszer olyan mint az edézések nélküli olimpiai verseny. Szinte nincs felkészülés csak a verseny és akinek több idő kellene alapokhoz az lemarad és rossz osztályzatot kap.
Másik a tanítás módszere... Jelenleg nem tanítás van, hanem közlik a tanulni valót.
"Ennyi idiótát."
Jól van gyámhivataloska, látom hozod a formád. Hát szenvedj csak tovább, én kiszálltam. Pá!
#6
Ne idegesíts már te is. A szorzótábla megtanulása 100 éve azt jelenti, hogy a gyerek bármikor rávágja a kérdésre a választ, hogy 6*7=42, mert tudja, hogy a szorzótábla 6. oszlopának 7. sorában ez a szám szerepel. Nem pedig azt, hogy ki tudja-e számolni. Persze, ki kell tudni számolni, és pont erre kellene nevelni a gyereket, nem pedig a seggelésre.
Végigolvastam. Nem érdemes folytatni, a kérdező semmiképpen nem akarja megérteni, ahhoz fel kellene adnia önnön téveszméit, és akkor hogy néz tükörbe.
Az erről (és sok másról) kialakult vélemény a kisgyermekkorban gyökerezik, amikor az ismeretekre öntudatlanul éhes gyermek elsősorban a szüleit utánozza. És aztán ez rögzül (persze a valóság kissé bonyolultabb, de itt nem áll rendelkezésre sok oldal).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!