Közösségi média: Melyik témát választanátok a szakdolgozatnak?
A közösségi médiában egyre több egészségügyi szakember van jelen, akik edukatív posztokkal és bejegyzésekkel informálják a követőiket. Elsősorban a gyermekekkel foglalkozó egészségügyi szakértők szerepét vizsgálnám, akik a szülőket célzó tartalmakkal segítik a gyereknevelést.
Mit gondoltok, melyik csoportot lenne érdemes elemezni?
1. Gyerekpszichológusok szerepe a közösségi médiában
2. Konduktorok szerepe a közösségi médiában
3. Laktációs tanácsadók szerepe a közösségi médiában
Ha van bármi tanácsotok, nyugodtan írjátok meg. Köszönöm!
Számodra miért érdekes az ő szerepük a közösségi médiában?
Mármint szerintem nem érdekes és szeretném, ha meggyőznél.
Ha egy kicsit bővebben írsz a motivációdról, akkor könnyebb erre válaszolni.
Mi alapján elemeznéd őket? Mit szeretnél igazolni vagy cáfolni?
Tavaly szültem és ezzel egyidőben sok-sok kismamás csoporthoz és közösséghez csatlakoztam. Első gyermekes anyukaként nagyon meghatározó volt számomra az internetről szerzett információk és tanácsok alkalmazása.
28 éves vagyok, aktívan használom a közösségi médiát és a kisfiam születése után nem sokkal elkezdtem olyan egészségügyi dolgozókat követni, akik rengeteget segítettek a kisfiam fejlesztésében.
Úgy látom, hogy rajtam kívül sokan követik ezeket a szakembereket, többször előfordult, hogy a játszótéren más anyukákkal arról beszéltünk, hogy egy-egy szakember milyen ajánlásokat/tanácsokat osztott meg a közösségi médiában.
Igazolni szeretném, hogy ezek a szakemberek segítik az anyukákat a gyereknevelésben.
Mindemellett a szakemberek többségének az "énmárkáját" vizsgálnám, ugyanis a gyerekpszichológus online tanfolyamokat értésekít, a konduktor gyerekcipőket forgalmaz, a laktációs tanácsadó pedig magántanácsadást nyújt.
Néhány példa:
A konduktorok edukatív posztjainak köszönhetően gyanússá vált a kisfiam mozgásfelődése, ezért felkerestem egy szakembert.
Az egyik konduktornak 23 ezer követője van, de vannak kisebb (2-4 ezer fős) követő bázissal rendelkező szakemberek.
Követek egy gyerekpszichológust is, akinek a posztjai abban segítettek, hogy jobban megértsem a kisfiam kognitív fejlődését. A szakember online tanfolyamokat is tart, melyek a szülő-gyermek, illetve a testvérkapcsolatok megismerését segítik.
Ennek a gyerekpszichológusnak 40 ezer követője van.
Laktációs (azaz szoptatási) tanácsadót is követek, akinek a praktikái abban segítettek, hogy megküzdjek a szoptatás kellemetlen tüneteivel (mellgyulladás), illetve később a leválasztásnál is tudtam alkalmazni a tanácsait.
Egyébként vegyesek az érzéseim a témával kapcsolatban, mert érdekel is meg nem is. Ahogy írod, én sem érzem bitang erősnek, ezért is hezitálok ennyit, hogy mi legyen...
De jelenleg nincs más ötletem, hogy miről írhatnék.
Egyébként a témakör: Kommunikáció az egészségügyben
Ezen belül bármiről lehetne írni, tehát még van időm találni egy jobb témát anélkül, hogy konzulenst kéne váltanom.
Nekem ez kicsit úgy hangzik, mintha nekik akarnál reklámot csinálni a szakdoga által. Ez nem egy rossz dolog amúgy, csak furcsa így elsőre. Elég nagy az érzelmi érintettséged, így lehet, hogy nem látod annyira az árnyoldalát. Biztosan vannak olyan oldalak is, amelyek direkt károsak ilyen szempontból. Őket is bele kéne venni a kutatásba, hogy objektívebb legyen a nézőpont.
Ha ebből szeretnél szakdogát írni, akkor az nem szólhat pusztán arról, hogy dicséred őket és bebizonyítod, hogy mennyire jó dolog ez.
Én azt tudnám elképzelni, hogy interjúzol anyukákkal azzal kapcsolatban, hogy mennyire használják a közösségi médiát szüléssel, gyerekneveléssel, gyermekellátással kapcsolatos információszerzésben és emellett vizsgálni a közösségi média pozitív és negatív hatását ebben a témában.
Még az előzőhöz:
Számomra az is érdekes kérdés lenne, hogy vajon miért a közösségi médiában keresünk válaszokat ilyen fontos kérdésekre és miért nem keresünk fel a való életben szakembereket? Azt a dolgot is érdemes lenne vizsgálni, hogy miért könnyebb vagy jobb a neten egy teljesen idegen ember szavának hinni, mint mondjuk a szülészorvosnak vagy védőnőnek?
Ilyeneket is bele lehetne rakni a kutatásba.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!