Nemzetközi gazdálkodás vagy kereskedelem és marketing?20/L
Nagyon hezitálok, melyikkel járnék jobban és érdekelne, hogy aki többet tud ezekről mint én, mi a véleménye, átfogóan a két képzés mivel foglalkozik, mire specializálódik és későbbiekben hogy tudnék velük elhelyezkedni. Nem tudom hogy legyen-e egy sorrend módosításom, vagy ne, ezért kérdem.(Nemzetközi gazdálodás az első). A válaszokat előre is köszönöm:)
(A pontjaim nagy valószínűséggel meg vannak mindkettőre)
Gondolkodás nélkül a kereskedelem és marketing. Bemásolom ide egy másik kérdéshez adott válaszomat.
Ami a marketinget illeti: egy kis félreértés övezi, miszerint a marketing "reklám" vagy "értékesítés" lenne. Hát nagyon nem. Ezek egy KIS részei a marketingnek, de egyiket sem marketingesek csinálják!!! A reklámot kommunikációs ügynökségek (ahol kommunikációsok, magyar szakosok, filmesek stb. dolgoznak, NEM marketingesek!!!), az értékesítést meg mindenféle emberek pl. mérnökök, műszaki menedzser szakosok stb. Marketinges alig.
Akkor mit csinál a marketinges?
- Primer és szekunder piackutatást (többnyire szociológusokkal közösen)
- Trendelemzést (szintén szociológusokkal közösen)
- Termékfejlesztést (!!! mérnökökkel közösen - az egyik félreértés, hogy a termékeket mérnökök fejlesztenék... nagyon nagy mértékben nem. Marketingesek fejlesztik, mérnökökkel karöltve. Ld. Steve Jobs és Steve Wozniak...)
- Árazási stratégiát
- Értékesítési csatornák menedzselését (még egyszer: NEM ők értékesítenek. ők szervezik meg, hogy a terméket hol árulják, milyen boltokban stb. stb.)
- Marketinglogisztikát
- Online marketinget (webshop, weblap, kampányok stb.)
- Online és offline promóciókat, reklámokat (még egyszer: NEM a marketingesek készítik a reklámokat, hanem kommunikációsok!! A marketingesek elemzéseket készítenek, reklámbüdzsét allokálnak, együttműködnek a kommunikációsokkal és ügynökségekkel, NEM reklámoznak)
- Eseménymarketing (pl. street fesztiválokon, zenei fesztiválokon stb.)
- Merchandising (hogyan legyen az áru elhelyezve az áruházakban stb.)
- Arculattervezés [grafikusokkal, ügynökségekkel közösen]
- PR (újságcikkek írása, vagy akár blog, vlog, stb.)
- Ügyfélszolgálat, call center [MEGSZERVEZÉSE!! nem mi ülünk a call centerben...]
... és ami a legfontosabb:
- Marketingstratégia
- Termékstratégia
- Forgalmi és kampányelemzések
- P&L jelentések
- BSC
- ... rengeteg, rengeteg elemzés, statisztika és ez egyre inkább így lesz.
Marketing szakember vagy osztály MINDEN céghez kell (amelyiknek nincs, az hamar be szokott bukni), és még egyszer: a marketingesek értelmes tervező munkát végeznek, nem a call centerben hívogatják az embereket.
A marketingben hatalmas lehetőség van és nagyon jó karriert és jövőt is biztosít. Ha rendesen csinálod.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!