Kezdőoldal » Közoktatás, tanfolyamok » Egyéb kérdések » Nem kellene már alapjaiban...

Nem kellene már alapjaiban átalakítani az oktatást ?

Figyelt kérdés

Én annyi felesleges dolgot látok az oktatásban, amire egy átlagos embernek semmi szüksége nem lesz az életben. Ha viszont nem lesz, akkor minek ? Csak azért nem érdemes, hogy úgymond általános tudást kapjunk.

Egy konkrét témakör.

Történelem.

Mi szükségem van rá ? Nem lenne akár még a gasztronómiai ismeretek is fontosabbak ?

El tudnám képzelni, hogy a tanárok feladata lenne, hogy a tanuló érdeklődési körének megfelelő tárgyakban kapjon oktatást.

Matematika.

Most őszintén, az átlag ember szinte csak az alapműveleteket használja.

A net világában már mindenki felmegy és érdeklődik, például ezen az oldalon, ha valamit nem tud.

Az oktatás viszont nem igazodott ehhez az informatikai változásokhoz.


2022. jan. 26. 20:02
 1/7 anonim ***** válasza:
100%
Elolvastuk.
2022. jan. 26. 20:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

"Történelem.


Mi szükségem van rá ?"


Gondolom Te lennél a legjobban megsértődve ha valaki (mondjuk édesanyád, tesód, párod...) elfelejtene felköszönteni a születésnapodon. Pedig a születésnapod dátuma is történelem, ami szerinted felesleges.


Nem mondom, hogy a NAT elemeiben nincsenek "rossz" dolgok, de hidd el tőled okosabbak állították össze állami szinten. Olyan oktatás nem létezik amit Te szeretnél. Bár ha kiiratkozol az iskolából és befizetsz egy főző tanfolyamra akkor talán a célodnál leszel.

2022. jan. 26. 20:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:
Most melléfogtál, utálom, amikor felköszöntenek. A Facebookon le is tiltottam, hogy ne b@szogassanak emiatt. :) Konkrétan nekem semmi szükségem a történelemre. A suliban nagyon utáltam is, de most nagyon szeretem nézni a TV-ben a történelmi műsorokat, még is azt mondom, hogy a suliban teljesen felesleges volt ott ülnöm az órákon.
2022. jan. 26. 20:47
 4/7 anonim ***** válasza:
91%
Minden héten nem kell tudatnod a világgal, hogy milyen ostoba vagy!
2022. jan. 26. 20:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 A kérdező kommentje:

Mindenkinek lehet véleménye. Nem tanítják az iskolában az elsősegélynyújtást, nem tanítanak szexológiát, aztán csodálkozunk, ha 14 évesen teherbe esnek a lányok, mert fingjuk sincs, hogy mikor eshet teherbe, de történelem az kell. Ennyi erővel csillagászatot is taníthatnának, azzal sem menne semmire a fiatal mikor kikerül az életbe. Engedélyezik, hogy egyházi iskolák legyenek, ahol nyámnyila alakokat képeznek ki , elsírja magát, mikor rámordul valaki.

Abban viszont nem vagyok biztos, hogy akik eldöntik, hogy mit tanítsanak, azok értenek is hozzá. Biztos, hogy olyanokkal hülyítik a népet magyar órán " mik vagy muk " , ha tanultad esetleg az ómagyar nyelvet. Verseket kellett elemezni, hogy a költő vajon mire gondolhatott ? Senki sem tudja, hogy mire gondolhatott, főleg, ha Petőfi Sándorról volt szó. A kis alkoholista bármit gondolhatott, a fröccsök között. Tényleg egy alkoholista verseit kell megtanulnod ?

2022. jan. 26. 21:08
 6/7 anonim ***** válasza:

Szia!

Az oktatási válság megoldására.


Életre való felkészítés, tantárgyhasznosítás lenne a cél az általános és középiskolai oktatásban azért, hogy a tantárgyak nyelvezete által képes legyen a gyerek és a felnőtt az életének szereplőit, eseményeket helyesen látni, jellemezni, elemezni, kategorizálni, listákban kigyűjteni,összehasonlításokat végezni, megérteni és kezelni. Folyamatokban, ok-okozati és tudományos rendszerben gondolkodni.


////////// Törzsanyag:


- Lelki alapozás és szokások (hinni, tudni, akarni, szeretni, ellenőrizni, fegyelmezettség, időbeosztás, érzelmi tudatosság, stb.).


- Retorika, szónoklattan (igényesebb kifejezőkészség fejlesztése).


- Kérdezés tudománya (ki, mi, miért, mi célból, stb.).


- Logika tudománya (bizonyítás, cáfolás, műveletek, analizálás, szintetizálás, stb.)


- Tanulásmódszertan (érzékszervi típusok, Pólya módszer, Edward De Bono módszerei, mind mapping, stb.)


- Intelligencia fejlesztés (eligazodás, tájékozódás, lényegmegragadás).


- Érvelés tudománya (szabályok, vitakultúra, hétköznapi témák).


- Tudományos gondolkodás és módszertan (axioma, megfigyelés, igazolhatóság, módszertan, stb.).


- Egynyelvű idegennyelv-oktatás: Ilyen például a beszeljangolul.com és a deutschtraining.org oldal anyagai.


- Gyakorlati nyelvtan (logika, funkcionális szemlélet) és szövegértés (fogalmi gondolkodás, adásvételi szerződés, munkaszerződés, hétköznapi témákon keresztül).

Ez mellett különböző célú olvasás technikák elsajátítása. Etimológiai szótár, szinonima- és helyesírási szótár folyamatos használata.


- Dietetika.


- Testnevelésnél elég gerinctorna, úszás (egyéni választás lehetősége) Alexander-technika, saját testsúlyos edzés, ászana (megalapozott) oktatása, mert a cél az egészségmegőrzés.


- Matematika (alapműveletek, mértékegységek, hétköznapi számítások, statisztika, valószínűségszámítás, kocka matematika, kombinatorikus játékok).


- Optimalizálás és minőségbiztosítás (optimális lélegzés, felkészülés, optimális feladatmegoldás, időgazdálkodás fejlesztése, optimális figyelemmegosztás, tehát mindig, mindenben a legjobb állapotra való törekvés, szemponttan, szempontkórtan, hiba és veszélykatalógus, ellenőrzés, stb.).


- Döntés tudománya (értékelemzés, lehetőségek, értékelés, választás, stb.).


- Informatika (internetes “gyorskeresés” szabályai, veszélyek, jogrendszer, office programok).


- Gyakorlati erkölcstan (rengeteg videón bemutatva, ok-okozat).


- Politika ismeret és érdekérvényesítés (propaganda, hatalmi játszmák felismerése, tanuló, munkavállaló jogai és kötelességei, jogrendszer felépítése, jogszabályok szerepe és hatásai, intézmények, munkakörök szerepe, funkciója, demokratikus gondolkodás megalapozása, gyakorlása, stb.).


Lényeges, hogy hibajegyzékkel (nyomdai hibák miatt) ellátott, többszörösen lektorált online könyvek, példatárak, megoldás kötetek legyenek (minőség), többféle szemszögből megközelítve, hogy ne váljék a gyerek, fiatal, felnőtt gondolkodása sablonossá!

Cél a találékony problémamegoldás, életrevalóság, kritikus gondolkodás, megfelelő minőségű információkkal való ellátás, tehát hétköznapi tantárgyhasznosítást kell oktatni!


Ami a sportot illeti! Állami szerepvállalás!

Az iskolán belül (hirdetőtábla) az egyesületek reklámozása, tájékoztatás, ahol valódi szakember tudják átadni, oktatják a kézilabda, kosárlabda, testépítés, labdarúgás, röplabda, vívás, futás, kerékpározás, önvédelem, deszkázás, falmászás, fallabdázás, tenisz szabályait, felkészítve a veszélyekre is.


////////// Egyéb tantárgyak


Kiegészítésként, ajánlva!

Továbbra is a hétköznapi tantárgyhasznosítást szem előtt tartva.

Lényeges, hogy szabadon felvehetők a tárgyak.

A tanárok célja a figyelemfelkeltés, megszerettetés, nem a kényszerítés.

Fontos, hogy online is elérhetőek a tárgyak. Gyakorlati központokat kell létrehozni.


- Történelem (ok-okozat, tudományok felöli megközelítés, stb.).

- Fizika.

- Kémia.

- Földrajz.

- Biológia.

- Embertan.

- Gondoskodás- és ápolástan.

- Közgazdaságtan és pénzügyek.

- Informatika (programozási nyelvek, adatbázisok, hálózati rendszerek, kommunikációs platformok).

- Ének.

- Zene (Külön reklámozva a zeneiskolákat, állami támogatással).

- Közgazdaságtan.

- Háztartástan.

- Világkép is filozófia.

- Szervezés és vezetés.

- Honvédelem, családvédelem.

- Leírástan (folyamatábrák, diagramok, jellemzéstan, stb.).

- Modellező, fegyelmezett, valóságból kiinduló képzelőerő fejlesztés.

- Munkaerő piaci ismeret és felkészítés: Cégek, intézmények megismerése. Önéletrajz írása, interjúra való felkészítés. Jog (saját és munkáltató) ismeret. Érdekérvényesítési lehetőségek. Vállalkozás alapítása és kezelése, működtetése.

- Pszichológia: Arckifejezések- és hazugságok felismerése. Érzelem, gondolkodás működésének a megértése és a belső világ működtetése. Testbeszéd ismeret és értékelés. A “bolti” propaganda ismeret. Emberi játszmák megértése.

- Idézet hasznosítás: Életbölcsességek, élettapasztalatok, meglátások kategorizálása, vizsgálata, elemzése, következtetések levonása és hasznosítása. Okos ember az összes tapasztalatból tanul.

- Párkapcsolat, egyén, családi élet segítése: Minták kellenek (kommunikációs technikák, szeretet jellemzői, játszmák elkerülése, gondoskodástan, viselkedéstan, szeretkezés alapelvei és védekezés- és következmény ismeret, problémakezelés, hibaértékelés és tanulságlevonás, szórakozástudomány, döntéstudomány, test és lélek karbantartásának ismerete, stb.), hogy a gyerek, a felnőtt lássa, az életének értelme a megfelelő szülői, párkapcsolati, egyéni hozzáállás és a boldogság. Mert amilyen a család, az egyén, olyan a társadalom.


//////////

Aki egyetemre készül, végigtekintve az (adott) egész képzésen, annak biztosítani kell az átmenetet az egyetemi tárgyakra, hogy ne bukjon ki, megfelelő legyen a hozzáállása!

2022. jan. 27. 12:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:

Jav.


Lényeges, hogy hibajegyzékkel (nyomdai hibák miatt) ellátott, többszörösen lektorált papíralapú könyvek, példatárak…

2022. jan. 27. 12:32
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!