A kereskedelem és marketing végzettségű mivel fog foglalkozni pontosan az egyetem után? Nem teljesen értem ez a kar milyen végzettséget ad. Hol és milyen munkakörben lehet vele elhelyezkedni?
Nemrégen volt már egy ilyesmi kérdés, bemásolom a válaszomat ide is.
Kezdjük azzal, hogy mi a marketing? Sokan a reklámmal keverik össze, pedig a reklám a marketingnek csak egy nagyon-nagyon kis része.
Ami a marketing valójában:
Piackutatás (ügynökségnél és vállalati oldalon egyaránt)
Szegmens menedzsment (kb. piackutatás + szegmens stratégia)
Marketing- és termékstratégia
Termékfejlesztés (igen, a termékfejlesztést nem kizárólag mérnökök végzik, hanem mérnökök ÉS marketingesek együtt!)
Szolgáltatásfejlesztés
Árazás (ez önmagában is egy hatalmas, kvantitatív terület)
Adatgyűjtés, KPI rendszer, Balanced Scorecard, marketing adattudomány
Értékesítési csatorna menedzsment (viszonteladói hálózat stb.)
E-commerce
Marketinglogisztika
Merchandising (hova és hogyan teszed ki az árut az áruházakba)
Ügyfélszolgálat / panaszkezelés (ez önmagában is hatalmas terület..)
PR
Reklámkampányok (TV, digitális média stb.)
Digitális marketing (weblap, online kampányok stb.)
BTL kampányok, event management, eseményszervezés
Márkamenedzsment, arculattervezés
Franchise rendszer
Értékesítési hálózat, sales menedzsment
Belső kommunikáció, intranet
Remélem nem hagytam ki semmi fontosat. A fentebb felsorolt tevékenységek nagy része önálló foglalkozás, sőt, önálló osztály a nagyobb cégeknél! (Így van árazási osztály, ahol árazási szakértők dolgoznak stb. De például az e-commerce akár több osztály munkája is lehet!).
Amint látod a marketing egy nagyon széles skálát átfogó terület, amiben helyet talál magának az elemző, matekos elme éppen úgy, mint a kreatívok, dizájnerek, szövegírók, vagy akik csak szeretnek dolgokat elintézni, vagy terméket létrehozni, vagy valamilyen klassz szolgáltatást csinálni.
Én általában azoknak ajánlom a marketinget, akikben erősebb a kíváncsiság és a kreativitás, mint a kockázatkerülés. Ha inkább visszahúzódó, kockázatkerülő típus vagy, és szívesebben bíbelődnél hatalmas Excelekkel, akkor lehet, hogy jobb, egy pénzügy-számvitel.
De ha inkább az a vágy fűt, hogy klassz szolgáltatásokat és termékeket csinálj, hogy lásd a munkád végeredményét, szeretsz emberekkel kommunikálni, ötletes vagy, lobog benned a tenni akarás, akkor inkább a marketing.
Matek-szeretőknek is kiváló terület, főleg egy ELTE Survey statisztika mesterszakkal megfejelve.
Itt is írtam a szakról bővebben:
https://www.gyakorikerdesek.hu/kozoktatas-tanfolyamok__egyeb..
https://www.gyakorikerdesek.hu/kozoktatas-tanfolyamok__tanul..
https://www.gyakorikerdesek.hu/kozoktatas-tanfolyamok__tanul..
https://www.gyakorikerdesek.hu/kozoktatas-tanfolyamok__tanul.. – 15. hozzászólás
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!