Logopédiai általános iskola után, mekkora az esély továbbtanulásra, komoly szakma elérésére vagy ez kizáró tényező?
Az általam tapasztaltak alapján nem kizáró tényező. Ugyanúgy, mint a nem logopédiai osztályban végzetteknél is, sok múlik azon, hogy mennyi energiát fektet bele a tanulásba, illetve természetesen számítanak a konkrét személy alap képességei is. Elméletileg az osztály típusa miatt nem kerül hátrányba.
Emellett ha javulnak annyit a részképességei, és úgy látják - ő, a szüle, pedagógusok -, hogy bírná a nem logopédiai osztályt, akkor van rá lehetőség, hogy átmenjen nem logopédiai osztályba.
A logopédiai osztályokban alapvetően normál tanterv szerint haladnak a tananyaggal, csak szakértő támogatást kapnak a logopédustól, illetve jó esetben a pedagógustól is. Esetleg kisebb lépésekben haladnak, másfajta szemléltetéssel - figyelembe véve a nehézségeiket.
Nem tudom, mi számít komoly szakmának, de többek között volt logopédiai osztályos tanítványom, aki asztalos lett - és imádja a szakmáját, rengeteg helyre hívják. Volt, aki hentes lett (az is szeretett volna lenni) és külföldi tanulmányútra ment többször, szereti a munkáját. Van, aki Angliában dolgozik - hogy pontosan mit, azt nem tudom, de nem takarítóként - és elégedett a munkájával. Van, aki angol szakon végzett az ELTE-n, és van olyan, aki az Operaházban táncol. Többen is informatikusok lettek, vagy informatikai vonalon tanultak tovább.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!