Mi a különbség a digitális kultúra és az informatika tantárgyak közt?
A digitális kultúra a korábbi informatika tárgy "utódja" - fő különbség röviden, hogy sokkal gyakorlatiasabb lett, pl. nem lexikális ismereteket magoltatunk számítógép-generációkról, háttértárakról, stb mint informatikából.
A korábbinál nagyobb szerepet kap az alkalmazói ismeretek mellett a programozás / algoritmizálás, amely már általános iskolában elkezdődik játékos blokkprogramozás formájában. Emellett máshogy közelítjük meg pl. a honlapkészítés témakört (szerkesztő helyett kódolás), kisebb-nagyobb óraszámmal megjelentek korábban ismeretlen modern témakörök pl. információs társadalmi ismeretek, e-ügyintézés, mobil eszközök.
Ezeket a különbségeket az érettségi követelményekben is lehet látni, mondjuk digitális kultúrából jelenleg csak tervezet van, de aszerint középszinten nincs szóbeli, emelt szinten a szóbeli egy saját program szóbeli védéséből áll a korábbi lexikális tételsorok helyett. Teljesen gyakorlati lesz. A programozás egyébként már középszinten is megjelenik a "digiből", miközben informatikából csak emelt szinten van.
Persze amit leírtam, az a NAT és az érettségi tervezet álláspontja. Aztán hogy ténylegesen mit csinálnak a régi vágású informatikatanárok az órán, és lekövetik-e a változásokat, már megint más kérdés.
(Ez egy informatika tanár szakos egyetemi hallgató válasza.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!