Miért van az, hogy 8. osztályos gyerekekkel középfokú angol tananyagot tanítanak, a diplomákat pedig kiadták nyelvvizsga hiányában?
Jó kérdés, viszont a válasz szerintem sokrétű...
A mostani 8.-osok egy egészen új generáció, akik abszolút készségszinten használják az internetet és sokszor már egyáltalán nem használnak magyar nyelvű oldalakat, kizárólag globális online térben léteznek és tájékozódnak.
A nyelvoktatás iskolánként, sőt, tanáronként is nagyon eltérő lehet, de még a legjobb nyelvtanár is csak azokkal jut el középfokig, akik máshonnan is tanulják a nyelvet (ld. fentebb), nem csak az iskolai oktatáson alapul a tudásuk. Nyolcadikban általában azok tesznek középfokú nyelvvizsgát (több ilyen gyereket is ismerek), akik maguktól is sokat foglalkoznak a nyelvvel - és ez önmagában sokszor elég is, iskolai oktatás sem kell hozzá. Ha viszont ehhez még hozzájön egy erős angolos csoport meg egy jó tanár, akkor sima ügy lehet a nyelvvizsga.
Viszont ez közel sem az egész nyolcadikos évfolyamra érvényes! Egy átlagos fővárosi általános iskolában évfolyamonként 2-12 nyolcadikos tesz B2 nyelvvizsgát az év folyamán vagy utána nyáron. Szóval nem tömegek...
A későbbiekben pedig ugyanezek a tendenciák érvényesülnek: jó tanár, sok foglalkozás a nyelvvel, nyelvérzék - ez mind kell ahhoz, hogy valaki eljusson a nyelvvizsgáig.
Igen, ez tényleg eléggé fura.
Sőt akik tavaly amnesztiát kaptak, azoknak volt előzőleg egy diplomamentő program is, ahol az adófizetők külön finanszírozták számukra a nyelvtanulás lehetőségét is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!