A felesleges tantárgyakat tanító tanárok nem érzik magukat haszontalannak?
Nálunk a filozófia/etika tanár hatalmas forma volt. Szerettük az óráját, bár gyakran írtunk házit közben. De sok kérdést tett fel, és mi szívesen vitatkoztunk a különböző elméletekről.
Éneken a tanár feladta. Lehetett mással foglalkozni, csak közben énekelni is kellett. Évfolyamok közti versenyek voltak, és osztálykiránduláshoz plusz napot lehetett nyerni.
Nálunk minden tanár tudta, hogy kinek mennyit ér az órája, és ezt többnyire figyelembe is vették. Rengeteg csoportbontás volt (pl bioszon, fizikán), mi választhattuk, hogy a tanulós, vagy a túlélős csoportba megyünk.
Egyetemen pedig én még nem találkoztam felesleges tárggyal. Számomra mindegyik érdekes/fontos/hasznos.
Néhány dologgal vitáznék, engem egyetemen a filozófia tanárunk sok dologra megtanított, mert nem előadta a megtanulandó anyagot, hanem forrást elemeztünk, és egy kis kritikai, gondolkodási vénát adott, ami hasznos volt és hasznos a későbbiekben.
Persze ha csak ledarálja az anyagot, akkor ezek nem jöttek volna át. Igaz ez a szak sok szállal kötődik a filozófiához, egy-két dologhoz ma is onnan merítek információt (jog).
Az éneket én sem értettem középiskolában, abszolút felesleges, szerencsére ilyen tárgyak, mint etika elkerült, de azt is lehet jól és hasznosan tanítani, pl. nem mindegy, hogy egy társas interakciók esetén hogyan viselkedik az ember.
A legtöbb tanárnak több szakja van, pl. történelem-etika, földrajz-ének stb. Ilyenkor a tanár is érzi, hogy melyik tárgya az igazán jelentősebb, és ezért léteznek azok a jelenségek, amikor pl. etika órán is plusz történelemórát tart a tanár...
Egyébként is az ilyen "töltelék" tárgyak kevés óraszámúak, ritka, hogy valaki csak ezeket tanítsa. Ha mégis ez történik, az lehet, hogy nem okoz örömet a tanárnak, de igazából a legtöbb úgy van vele, hogy ez csak egy munka. Neki ez a dolga, hogy megtartsa a kijelölt órákat, meglegyen a kötelező óraszáma, azaz végzi a dolgát. Miért tartaná magát feleslegesnek? Az, hogy a gyerekek mit gondolnak az adott tárgyól, egy teljesen más dolog... (őszintén, kit érdekel)...
biztos h tudják mélyen belül, h haszontalan, nem véletlenül van annyi keménykedéssel kompenzáló tesi- és énektanár. Nálunk legalábbis volt egy már.
Sőt, továbbmegyek: sztem a tanárok többsége azt is érzi, mekkora bukta a magyar oktatási rendszer. nem véletlenül próbálják frusztráltan bizonygatni –mindenféle nyakatekert elmélettel – hogy mennyi mennyire jó!
(legutóbb itt a GYK-n egy h-lye tanárszakos egyetemista a finn oktatást gyalázva próbálta dicsérni a magyart :D)
Viszont nálunk főiskolán a tölteléktárgyakat oktató tanárok általában sz_rtak az egészre.
Kérdező, miért gondolod, hogy az ének és testnevelés haszontalan?
Én mind2t nagyon hasznosnak és értékesnek tartom. Haszontalan egyedül a történelem. Pesszimizmusra nevel. Ragozzuk sokáig, hogy hányszor veszítettünk csatát, háborút, milyen bénák is vagyunk.
Hasznosabb a földrajz, ami a jelenről szól és az összes többi tantárgy.
Nincs még egy ország, ahol a töri kötelező érettségi tantárgy lenne.
Helyette idegen nyelveket kellene tanítani inkább.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!