Egy bizonyos szint felett a matek miért nem egy nem kötelező / választható tantárgy?
Oké, az általános iskolás matek és az alap dolgok jól jöhetnek a hétköznapi életben is. De most itt vagyok 11. osztályban, majdnem mindenből 4/5-ös vagyok, matekból meg bukásra állok. Egyszerűen sehogy nem áll rá az agyam, akárhogy figyelek, gyakorlok, egy kettest alig tudok összehozni. És még legalább 5 osztálytársam így van ezzel rajtam kívül. Magántanárhoz pedig nem fogok ezért menni, így is alig van időm.
Semmit nem szeretnék matekkal, nem ilyen irányba akarok tovább menni, meg sem értem, akkor minek kell trigonometriával meg ilyen hülyeségekkel szivatni?
Szerintem igazán lehetne egy bizonyos szint felett választható tantárgy, hogy azoknak akik semmit nem akarnak kezdeni matekkal, és alapból nem is megy nekik, azoknak ne kelljen feleslegesen emiatt bukniuk meg ilyenek.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Az a bizonyos színt amiről Te beszélsz az a felsőoktatás. Ott mehetsz olyan szakra ahol nincs matek.
A magyar érettségi rendszerben a matek egy kötelező tantárgy. Mikor beiratkoztál a közoktatásba akkor ezzel tisztában voltál.
Ha nem megy a matek akkor miért nem mentél el diszkalkulia vizsgálatra?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Mert a matematika a tudományok ¾-edének az alapja. Nem jutsz sehova matek nélkül a természettudományokban, társadalomtudományokban, orvostudományban, pszichológiában, gazdasági tudományokban... az egyetlen, ahol elboldogulsz matek nélkül, az a bölcsészet és a zene, DE van egy rossz hírem: a jó zenészek és például az ókortudományok kiválóságainak nagy része kiváló matematikából is!! Én ókortudományt tanultam bölcsészkaron, és a legjobb hallgatók mind szuperek voltak matekból!
Azt írod: “magántanárhoz pedig nem fogok emiatt menni” – mert hülye vagy, fiam. A matek kumulatív tantárgy, ha lemaradsz, kimaradsz. Az, hogy szemmel láthatóan hitvány a gimis tanárotok, nem ok arra, hogy megszivasd magad. Keress egy magántanárt és húzd vissza magad a jeles szintre! Munka nélkül nincs eredmény.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Az iskolai matematikatanítás és -tanulás legfőbb célja és értelme, hogy gondolkodni tanítson. Ez tehát elsősorban egy kiváló értelmi fejlesztő eszköz, s ezért tanítják a középiskolákban is mindenütt a világon.
Ha a középiskolai matematikai tudás közvetlen hasznosságát nézzük, abban is jó helyen áll a többi tárgyhoz képest. Főként amiatt, mert a legtöbb diplomás szakmához elengedhetetlen alapul szolgál: az összes mérnöki, természettudományos és közgazdasági szakma tanulásához kell. Persze lehetne mondjuk a - jelenleg kötelező - matematika érettségit eltörölni és a 11. osztálytól választhatóvá tenni a matematikát, de akkor annak, aki 16 évesen ezt választja, automatikusan el lenne vágva az útja a legtöbb diplomás pályához. Ez azért elég korai döntés volna a következményeihez képest.
Mindenesetre lehet méltatlankodni, csak sok értelme nincs, mert az iskolarendszert egyelőre (belátható időn belül) nem fogják a gyenge matekosokhoz igazítani. Úgyhogy szerintem nincs más választásod, azonnal keresni kell egy magántanárt matekból, ha tetszik, ha nem. Különösen azért, mert az érettségiig már csak egy év van hátra, s ha azon megbuksz matekból, akkor nem tanulhatsz tovább még bölcsésznek sem, legalább egy éved kiesik. Annyit nem ér meg az egész.
Matektanárként még annyit fűznék hozzá, hogy a matematika egy olyan tárgy, ahol sajnos még az általános iskolában készen kapott sémák követésével begyakorlásával el lehet boldogulni (és bizony több tanár erre koncentrál). A középiskolai matek az, ahol a sikerhez elkerülhetetlenül gondolkodni is kell. Akinek az általános iskolában rossz matektanára volt, aki nem nevelte a diákjait gondolkodásra, annak elég mellbevágó a középiskolai matekkal szembesülni. Valószínűleg neked is most ezt az elmaradást kellene bepótolnod és meg kellene tanulnod matematikailag gondolkodni. Ehhez kell egy jó magántanár, mert nincs sok időd erre a pótlásra, és egyszerűen nincs más választásod, mert a világ nem fog alkalmazkodni hozzád. Sem most, sem később.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
#5: Ha a kérdezőnek valóban diszkalkuliája volna (amelynek hátterében az agy egy bizonyos részének veleszületett diszfunkciója áll), már az általános iskolai matematikát sem tudta volna végigcsinálni. Általában már az alsó tagozatos tanítók kiszúrják a diszkalkulia-gyanús gyerekeket, legkésőbb második-harmadik osztályban, és elküldik őket vizsgálatra; hiszen nekik is érdekük, hogy az érintett gyerekről ezt mihamarabb megállapítsák és így a fölösleges kínlódástól, frusztrációtól önmagukat és az érintett gyerekeket is megkíméljék. A normál felső tagozatos matematika és fizika követelményeinek teljesítése diszkalkulásan pedig már gyakorlatilag lehetetlen. Szóval a kérdező (aki az első 10 iskolaév matek tananyagát teljesíteni tudta) egészen biztosan nem diszkalkuliás, legalábbis messze nem olyan mértékben, hogy a diagnosztikai szintet megüsse, és emiatt felmentést kaphasson a matek alól. A matematikai érzék egy folytonos spektrumot képez, és aki ennek az alsó tartományába esik, de még diszkalkuliásnak nem diagnosztizálható, annak tetszik-nem-tetszik végig kell csinálnia a normál matekot az iskolában, és el kell viselnie az ezzel járó frusztrációt. Épp olyan ez, amikor valakinek pocsék a nyelvérzéke, és mégis meg kell csinálnia egy nyelvvizsgát a diplomához.
Egyébként régebben külföldön is tanítottam egy évet egy magán középiskolában, és ott a gyenge matekosoknak könnyített tananyagot oktattak, ami épp ahhoz volt elég, hogy az érettségin át tudjanak menni. Talán ez volna itthon is a megoldás a diszkalkuliásnak még nem minősíthető, de matekból gyenge tehetségú tanulók számára. De ott is kellett mindenkinek matekot tanulni, nem volt mese.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Abban igazat adok neked, hogy a trigonometria nehéz, meg szarul is tanítják. Sajnos a probléma ott van, hogy nem alapozzák meg rendesen, és ez azért van, mert a tanárok nagy része(!) sem érti, csak a jól begyakorolt lépéseket mondják vissza papagáj módjára, de ha kérdezel, akkor az a válasz, hogy „mit nem lehet ezen érteni”.
Abban is igazat adok, hogy lehetne az oktatás amerikai rendszerű, vagyis már a középiskolában eldönthetné mindenki, hogy ki milyen órára akar járni nagyobb óraszámban, a gond csak az, hogy TANÁRHIÁNY van az egész országban.
De attól még a matematikát, mint olyat, érdemes tudni, ha nem is annyira pengén, amennyire a tanár elvárja, hogy tudd. Ez azért fontos, mert ha találkozol egy problémával, akkor emlékezhetsz, hogy „ja, valami ilyesmit vettünk matekórán”, és legalább utána tudsz nézni/kérdezni, hogy a problémát hogy lehetne megoldani.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Nézz fel matekingra (de komolyan, legérthetőbben magyaráz és fiatalos stílusban csak pár perces anyag részekkel, FÉL ÉVRE meg 3 ezer forint talán, szóval nevetségesen olcsó is), ha az alapján se sikerül megérteni, akkor tényleg keress fel egy tanárt, mert akár tetszik akár nem, muszáj lesz érettségizned belőle és az átlagod is csak rontja. Ha a tanárral se megy és tényleg napi minimum 2órát csak matekozol önmagadban gyakorlás képpen, akkor lehet kéne egy diszkalkulia teszt.
Matek egyébként olyan, mint egy nyelv. Ebből eredően rengeteg gyakorlás szükséges hozzá, mert anélkül nem fog menni. Ha sulin kívül hetente 10 órát nem foglalkozol vele, akkor ne is csodálkozz a jegyeden, pláne ha a tanár is rossz. Sajnos gyakorolni kell sokat, pláne ha a tanárod nem is jó.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
mindenképpen próbáld magad felmentetni. ne ess abba a hibába, amibe én.
anno buktam matekból gimiben.
most tegyük félre azt a sok baromságot, amit a matekosok imádnak szajkózni (matek nélkül éhen fogsz halni, segíti a logikus gondolkodást blabla). az alapműveleteken kívül az emberek 99%a semmit nem fog használni a tanultakból.
de lényeg: ha újrakezdeném, mindenképpen felmentetném magam. semmi érzékem nem volt a matekhoz (inkább a nyelvekben és humán dolgokban vagyok jó), vért izzadva leérettségiztem, de úgy, h alig mentem át érettségin, pedig szinte csak matekot tanultam végig. A 3. magántanárom volt az, aki tényleg tudott magyarázni, a másik 2 nagyon gyenge volt.
rengeteg frusztrált, idióta matektanárom volt. akinél azt láttam, h azért keménykedik, mert máshoz alig ért és nem állná meg a helyét a versenyszférában.
tehát végigkínlódtam a gimit, végül estin érettségiztem, csak azért, mert nem volt érzékem hozzá, és szenvedtem a logiritmussal, függvényekkel meg a sok hasztalan baromsággal, amit a büdös életben sem fogok soha használni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!