Egy gyors kérdés biológiából (ökológia)?
Éppen emelt szintre tanulok és most tartok az ökológiánál, azon belül pedig az ökológiai mutatóknál.
Azt szeretném ezzel kapcsolatban megkérdezni, hogy tudni kell-e, hogy például az R mutatón belül a 0-ás érték vagy a 3-as érték mit jelöl (savanyú, közel semleges) vagy ez jelentéktelen és elég csak annyit tudni, hogy az R érték a kémhatást jelölik?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#1 Pedig sajnos követelmény biosz emelten csak azzal nem vagyok tisztában mennyire részletesen.
Az egyik év feladatsoraiban volt is ilyen ökológiai mutatós feladat
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
#3
Az emelt biosz tele van kémiával.
Amúgy aki bioszból emeltezik, nem tudja valaki, hogy az anyagok szerkezeti képletét mennyire kell tudni?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Kérdezőnek: ha van ilyen feladat általában megadják, hogy melyik betű mit jelent. Tudásilag ezen értékeket viszont össze kell tudnod kötni a feladattal, pl ha leolvasod, hogy a csapadék mennyisége 5ös egy adott területen, akkor oda kell tudnod írni melyik az a feladatban szereplő növény ami ezt igényli. De sok ilyen példát találsz korábbi feladatsorok közt is.
5 ösnek: nem kell tudni felírni a glükóz gyűrűbe záródását írásbelin, legalábbis én nem láttam sehol, de azt tudni kell, hogy C6H12O6, a karotinoidok szerkezetét, neutrális zsíroknál sem kell szerkezetet rajzolni, de tudni kell pl a konjugált kettős kötés jelentését és a zsírok szerepét.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Ahogy a 6. válaszoló írja, a TWR analízisnél nem kell tudni fejből melyik érték mit jelent, viszont tudni kell alkalmazni. (Például táblázatban levő adatok alapján kiolvasni, hol élhet meg a faj.)
A glükóz esetében emelt szinten imserni kell az alfa és a béta glükóz szerkezetét, ahhoz azért nem árt ismerni a gyűrűs szerkezetet sem (de felrajzolni nem kell tudni).
Amúgy ott van a követelményrendszer, ami abban benne van, azt kell tudni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!