Mennyi lehet reálisan egy óra így? Az járható út hogy magánórát vegyek egy egyetemi főiskolai hallgatótól villamosságtanból? Elindultam egy okj-s elektronikai tanfolyamon.. és nagyon rég volt a középsuli fizikából.
Ha olyan könyvet tudsz ajánlani amelyik elmondja lépésről lépésre a miérteket akkor az jó volna.
Ahol sok a képi (vagy még jobb lehetne videó) demonstráció a dolgok működéséről.
Nézd én inkább olyan fazon vagyok aki azt fogadja el ami neki igaz és nem azt amit a többiek annak tartanak. Ez igaz ide is.
Kb fél évet nézegettem hogy egy jó meghatározást találjak a feszültségre. Mert ami pl. a wikin van az szép de megérteni egy a témában járatlan belecsöppent valaki hát nem nagyon fogja. Egyetemi tanárok egymásnak írják ezeket a meghatározásokat. A mérnöki tudományoknak mivel megfigyeléseken alapulnak -nem ködös ideológiák mentén- és azokra vonatkozó összefüggéseken, ezért egyszerű jól átlátható dolgoknak kellene lenniük. De valahogy valamiért ez a szemlélet elveszett. Ki tudja miért.
Ami meg az utolsó mondatrészedet illeti: " ami a körbenézés szerint elég embernek volt elegendő" Ne felejtsd el ideszámolni azon emberek általam ismert sokaságát akik pont a nem értés miatt hagyták el a reáliák tanulását. Pl. elektromosságban nem áll mindenki mögött egy mérnök, technikus aki el tudná emberi nyelven magyarázni a gyerekének hogy mire is gondolt a szerző... nos erre kerestem volna embert!
Értettem én, de ilyen nincs. Pont, mint az atommal. Általános iskolában megtanuljuk, hogy az atom a legkisebb, anyagra jellemző részecske. Aztán hopp, 3 év múlva azt tanuljuk, hogy van atommag, meg elektronok. Ja, kicsivel később helyesbít a könyv, hogy az atommag is részekből áll... Utána jön ez... meg az... és még sok amaz--- és mindig jön valami újabb. Miközben bizonyos értelmezésekhez még mindig elég az, hogy van atommag és elektron. Kircchoff csomóponti törvényéhez elég a legegyszerűbb áram-modell. Sőt. Igazából amikor én harmadszor tanultam újra villamosságtant (általános-középiskola-egyetem), még mindig elég volt.
Nem kell a feszültséghez jobb, mint ami a régi Ipari Szakkönyvtáras Vigh-Gárdonyi: Villamosságtan kötetben van: az áramforrás azon tulajdonsága, hogy villamos áramlást tud létrehozni. És erre alapozva meg lehet emészteni az egész könyvet. Pedig az áramlás is egy óvodás koncepció, csak éppen tökéletesen elég. Egyetemi tanárok... lóizét. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!