Aki nem szereti a matematikát forduljon pszichológushoz?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Mi az hogy "akarják"? Ez az interjú EGY embernek a (szerintem meglehetősen hülye és szakszerűtlen) véleményét fejezi ki csak, nem egy intézményét vagy az egész oktatási rendszerét.
Az újságíró természetesen a legbotrányosabb állítást tette a szalagcímbe, ezen nincs mit meglepődni.
Amúgy a pszichológus mit tudna mondani arra a panaszra, hogy "nem szeretem a matematikát"? Legfeljebb azt, hogy "B+ én se, azért lettem pszichológus". Ha valakinek diszkalkuliája van, az már más történet persze.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Erős állítás, de kontextusban annyira nincs vele gond. Csak arra próbál célozni, hogy a matek bárki számára tanulható. Ami akár tetszik, akár nem, de igaz.
Általában mikor valakinek nem megy valami analízis 2 szintig, addig a fő probléma az, hogy valami hiányossága van visszamenőleg, főleg azonosságokból vagy nem gyakorolt eleget, így zh/tz alatt nem jön rá, hogy hogyan kéne megoldani az adott feladatot.
A legnagyobb probléma viszont, hogy NULLA intuitív oktatás van, szimplán a gyerekek elé vágnak egy képletet, meg elmondják, hogy itt ezt és ezt csinálod és el se mondják, hogy miért hasznos és hol használják pl az adott képletet. A szakszavak erőltetése és a fogalmakkal dúsított magyarázatok meg csak rontanak durván még a helyzeten. Mondok egy remek példát erre: gyerekek, ha azonos alapú hatványok vannak a számlálóban és a nevezőben, akkor a szamlálóban lévő kitevőkből ki kell vonni a nevezőben lévő kitevőt. A gyerekek meg néznek, hogy what?? Ehelyett elsőnek úgy kéne mondani, hogy: ha ugyan olyan szám van alul és felül a törtben valamire emelve, akkor felül lévő számok amire vannak emelve, abból kivonod azt, amire alul vannak a számok emelve. A gyerekek meg egyből elkezdik majd megérteni, mert EZ AZ Ő NYELVÜK.
Egyetem alatt számtalan hallgató társamnak segítettem szimplán azzal, hogy parasztosan elmagyaráztam az anyagokat. Ha egyszer megérted az anyagrészt szakszavak nélkül, utána a szakszavakat már egyszerű megtanulni hozzá, de egyszerre a kettőt tanulni feleslegesen bonyolult.
Hú ez hosszú lett:D szóval a lényeg az, hogy a matek valóban egyszerű és bárki megtudná tanulni egy elfogadható szinten, csak szörnyen oktatják és egy diáknak matektanáron kívül nulla segítsége van, mert a tankönyvek használhatatlan hulladék sz*rok (tényleg azok, emelt matekoztam annó, szóval megtapasztaltam a hulladék gimis/középsulis könyveket:D). Tehát matekot tanulni szívás, viszont bárki képes rá és kontextusban a kijelentés nem olyan durva.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!