Milyennek találod a távoktatást így 2 hónap után?
Egyaránt érdekel bárki válasza, ezalatt azt értem, hogy általános iskolás, középiskolás, felsőoktatásban tanulók, OKJ-s képzésen résztvevők véleménye. :)
Ti hogy éltétek/ élitek meg ezt az egészet?
Egyetemistaként én sokkal jobban szeretem, bár ahogy barátaim között látom egyedül vagyok vele.
Nekem pont jókor jött, az előző vizsgaidőszak már a vizsgafelvételkor el lett rontva, elég káosz volt, majd nem volt időm rákészülni a következő tanévre. Erre a félévre már volt olyan tanár, aki vizsgaidőszakban elkezdett beadandó feladatokat kiküldeni (olyan tárgyból, amit még fel sem vettünk és még soha nem hallottunk belőle egy órát sem). Így pont jól jött egy kis lazítás.
Olyan órarendem volt, hogy hétfőtől-szerdáig 8tól este 8ig volt órám, 1-2 lyukas órával. A többi két napon csak 8tól 4ig.
Nekünk sem tartottak órákat, hanem feltöltötték az anyagokat, ami hát kicsit kaotikus. Hétvégén, szünetben is jön, ha akkor gondolják úgy, hogy feltöltik. Esetleg egy kis összefoglaló fájl jól jött volna, hogy melyik anyag melyik órához tartozik, mert nem mindig egyezik a cím vagy éppen átugrotta a gépem a letöltést, így utána keresheti az ember, hogy ezt most leadták vagy mégsem. Pl. olyan is volt, nem vettem észre, hogy már betelt a Neptun által előhozott fájlok száma és új lapon nyitja meg a többit. Napokig néztem, hogyhogy nem töltenek fel semmit, majd kiderült, hogy volt olyan, amiről lemaradtam, mert 2 napig lehetett letölteni.
Nagyon jó, hogy vissza lehet nézni, hallgatni az előadást. Volt egy olyan tárgyam, ami több féléves és ebben a félévben csak leadják az anyagot és majd csak jövő tavasszal lesz belőle szigorlat. Ezeket én most elraktam tartalékba, nem törődtem velük, majd ha aktuálisak lesznek előveszem.
Jópár olyan óra volt, ahol a tanár olyan unalmasan magyarázott, hogy bent kb fél óra után esett le a fejem, egyszerűen képtelen voltam rá figyelni. Itthon én feltekerem a lejátszást gyorsításra, van olyan tanár a 2x gyorsításnál épphogy nem tűnik lassúnak :D Őszintén így gyorsítva sokkal szerethetőbbek, pörögnek, életvidámak, olyanok, mintha szeretnének neked tudást átadni, nem csak monotonon elmondanak valamit.
Tetszik, hogy nem keverednek a tárgyak, tudsz egy tárgyra fókuszálni.
Hétfőnként nekem vidéken lettek volna gyakorlataim. 1 órát kellett (volna) hozzá utaznunk, végigülni az előadásokat (úgy hogy az első alkalmon úgy mentünk ki, hogy ez gyakorlat, így azokat vittük, amit kértek tőlünk (gumicsizma, munkaruha), de füzetet nem) vagy tényleg valami gyakorlatszerűt csináltunk. Na ezeket a napokat sikerült 10-15 perces videókkal letudni a tanszéknek.
Még annyira a barátaim se hiányoznak (bocsi srácok). Nekem az egyetem inkább csak egyetemi barátaim lettek, vagyis olyanok, akikkel egyetemmel kapcsolatos dolgokról tudunk beszélni. Ebből az egyikük nagyon tanulásos, mindene csak a tanulásról szól. Na az ő állandó nyomasztása egyáltalán nem hiányzik, hogy jaj ebből így fogunk megbukni, az azért lesz szívás, hogy meg lett mondva a tanárnak, hogy buktatni kell... Bőven elég ezt kis dózisban megkapnom, ha telefonon beszélünk :D
Zhk, vizsgák: igen, összedolgozunk, nézzük a jegyzetet. Szerintem egy félévben megérdemeljük. Nincs egy féléves egyetem, aki ezt a félévet nem tudta volna elvégezni vagy már kibukott vagy majd kibukik (persze biztos vannak kivételek). De van olyan jegyzetünk, amiből lehet nézni az anyagot. Foglalkozunk a kiadott anyaggal, valamennyi csak megmarad. Nekem a legtöbb tárgyam több féléves, úgyis számon lesz kérve, amire ott lesz a jegyzetem, amiben az eddigi legtöbb infót tudtam leírni, mert meg tudtam állítani a diákat, vissza tudtam tekerni, tudtam értelmezni.
Egy vizsgám volt, ami egy féléves tárgyhoz kötődik. Az pont tökéletes volt így. Kb az anyag 90%ánál úgy voltam, hogy ennek mi értelme, ezt minek kellene tudni.
Minek örülnék a jövőben (az én egyetememen): Szerintem vegyíteni kellene a két tanítást. Én csakis gyakorlati órákat tartanék személyesen, ahol számon szokták kérni legtöbbször az anyagot, az előadásokat pedig megtartanám ebben a távoktatási formában. Heti 2-3 nap alatt meg lehetne tartani a gyakorlatokat, a többi nap, aki akarna tanulna, dolgozna, aludna, ami neki jól esik, de nem élőhallottként ülne a padokban.
Egyetemista vagyok, végzős.
Erős kifejezés a távoktatásban az oktatás szó.
Oktatás nem volt, csak követelőzés, számonkérés.
Voltak könnyítő tényezők egy-egy tárgynál, segített a csapatmunka.
De összességében én katasztrófálisnak ítélem meg.
Az általános iskolákban a szülők kapják lényegében a feladatokat, munka mellé még pont erre van szükségük. De középiskolákban sem jobb a helyzet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!