Más is van aki szerint az egyetemi előadás műfaja végletesen elavult?
Ezt már 10 évvel ezelőtt is így láttam. A legtöbb tanár teleírta a táblát, majd letörölte. Közben magyarázott. Minden energiámat lekötötte a tábla másolása/jegyzetelés. Az előadás ideje alatt egy szót sem tanultam, hanem utána otthon, a jegyzeteimből sikerült valamennyire rekonstruálni és megérteni az elhangzottakat.
Ehhez képest sokkal célravezetőbb volna jó minőségű, közérthető tankönyvek, jegyzetek kiadása, amiből mindenki akkor és ott tanul, amikor neki tetszik, miközben eljut hozzá ugyanaz az információ. Ezzel rengeteg időt lehetne megtakarítani mind a diákoknak, mind a tanároknak. Mindemellé esetleg lehetne online előadásvideókat feltölteni animált prezentációkkal.
Persze tudom, hogy az egyetemi oktatók féltik az állásukat, meg ez nekik kényelmesebb, de azt az időt ők is tudnák hasznosabban tölteni, mondjuk kutatásokra vagy az oktatás fejlesztésére.
Volt aki már 10 évvel ezelőtt is ppt-t hozott, de ezek általában csak vázlatok voltak, sokszor nem is tették közzé őket.
De a lényeg nem is ez, hanem maga a műfaj elavultsága. Ha hoz egy jó ppt-t, vagy bármilyen más anyagot, akkor minek bejárni? És ha minek bejárni, akkor minek megtartani? Elég csak egy jó tananyag. Igazából 100 éve is elég lett volna egy jó könyv, de mégis a mai napig előadásokat tartanak. Minek? Semmi előnyét nem látom, hátrányát viszont bőven.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!