A budapesti 3-as metróban a 81-717-esek a kombinált menetszabályzóval, vagy a vonatfékkel fékeznek?





legjobb tudomásom szerint tuskós fékkel fékeznek, éppúgy mint a nálunk lévő vonatok.
ez okoz is sok gondot a BKV nek, hiszen a sűrű, erőteljes fékezések nagyon igénybe veszik (magas hőhatás, és hőingadozás) mind a betétet mind a kerekeket. ezért adott időközönként ki is kell állítani "pihenni" a felhevült kerekű metrószerelvényt.





A metrónál a féktuskóra ható légfék csak biztonsági, másodlagos, kiegészítő és állvatartási szerepet tölt be.
Üzemi fék mindig a motorok villamos ellenállás fékezése. ("kombinált menetszabályzóval")
Kocsiszinbe valóban a légfék miatt áll be, a lecsapódó párát víztelenítik.
Érdekes technológia, nem bír ki egy teljes napi üzemet, kb. 9 óránként szükséges.





Minden tengely hajtott, külön motorral, tehát velük fékezve is "VONAT fékezés" a menetszabályzóval is.
4-5 km/h sebesség alatt már nem elég hatékony a villamos fékezés, ekkor a rugóerőtárolós fék lép be autómatikusan, ez szolgálja az állvatartást is. Ő a 3. fék.
A jobboldali kar a Westinghouse légfék, szépen meg lehet állni vele, de üzemszerűen nem ezt használják.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!