A MÁV miért nem tudja így növelni a népszerűségét, mint a csehországi vasúttársaságok? Vagy igazából nem is akarja?
2019. jún. 28. 16:36
1/9 anonim válasza:
Ott a pont. A MÁV pont telibesz@rja, hogy milyen szolgáltatást nyújtanak, amíg van rengeteg olyan ember aki rájuk van szorulva, addig nekik édes mindegy
2/9 anonim válasza:
Az az érzésem, ahho, hogy a csehekhez hasonló vasúttársaágunk legyen, ahhoz másik szájnyalogatós miniszterelnökre lenne szükség. De ez már politika...
3/9 anonim válasza:
Ezt a kérdést egyetlen politikai lózunggal elintézni rendkívül demagóg és hozzá nem értő álláspont. Ha elolvasod a cikket, láthatod, hogy Csehországban eléggé más a vasúti személyszállítás helyzete. Nálunk nincsenek rendszeresített magánvasutak (kivéve GYSEV, de ők is nagyságrendekkel kevesebb utast szállítanak, mint a MÁV). A MÁV így teljesen monopolhelyzetben van, ellentétben a csehországi társaságokkal. Ott a magánvasutaknak egyszerűen muszáj törekedniük a minél magasabb utaselégedettségre, hiszen komoly piaci verseny van. Ez közvetve kihat az állami vasútra is, hiszen ha nem tartanák a lépést a piaci szereplőkkel, akkor előbb-utóbb teret veszítenének, egyre kevesebben használnák a szolgáltatásaikat, a magánvasutak pedig terjeszkednének. Ezzel szemben a MÁV - az említett monopolhelyzetből fakadóan - nincsen erre rászorulva, nem kell fejleszteniük a szolgáltatások minőségén, hiszen nincsen alternatíva. Az viszont tényszerűen nem igaz, hogy a MÁV ne növelné a népszerűségét (valójában az igénybevettség a jó szó, de mindegy), mert évről évre egyre többen választják a vasúti közlekedést, ez pl. jól látható az eladott bérletek számából. Más kérdés, hogy az emberek mennyire elégedettek-e a szolgáltatásaikkal.
4/9 anonim válasza:
MÁV állami lett ugye... innentől kezdve meg egyáltalán azért van még mert állami, mert amugy a személyszállitás veszteséges.
5/9 A kérdező kommentje:
A már jó néhány éve működő telekocsi-szolgáltatásoknak köszönhetően a MÁV azért már korántsincs annyira monopolhelyzetben, nem?
2019. jún. 28. 22:03
6/9 anonim válasza:
Úgy értettem, hogy a vasúti személyszállítás terén. Egyébként természetesen vannak más lehetőségek eljutni A-ból B-be, de ha belegondolsz, azért ez ennél sokkal összetettebb. Oszkárral pl. már sokkal komplikáltabb elmenni egyik kis faluból a másikba.
7/9 anonim válasza:
"ahhoz másik szájnyalogatós miniszterelnökre lenne szükség. De ez már politika"
A cseh kolléga sem sokkal jobb, mostanában épp százezrek tüntetnek ellene.
8/9 anonim válasza:
Az uj vezérigazgató óta úgy látom, hogy sikerült és egyre okosabb döntések vannak. Ehhez azonban az átlagpolgár is rendet tehetne a fejében, az órákig két betonfal között zsúfolt buszon zötykölődés helyett visszatérni a sokkal kényelmesebb vonathoz.
9/9 anonim válasza:
A MÁV újraindította tavaly nyáron a Balatoni étkező kocsi szolgáltatást többek között ami nagyon sikeres. Újraindult Bécsbe is az étkező kocsi, napjában többször és még sok másik helyre. Ezen kívül a fekvő és háló kocsik is folyamatosan fejlődnek. És új ulohelyes kocsikat állított forgalomba. Az új vezetés alatt folyamatosan fejlődik, főleg a 2019-es évtől kezdve. Ezt jó látni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!