Viking Sygin és Hableány útvonala MarineTrafficon. Szerintetek ki kanyarodott a másik elé?
Én úgy látom, hogy a sétahajó akart kanyarodni a Budapest Duna Corsó sétahajó útvonalt követve.
[url= [link]
[url= [link]
Viking
static.kepfeltolto.com/big/2019/06/03/e3c5e209d75f598b71ea25e71c08d7d7.png
Hableány
static.kepfeltolto.com/big/2019/06/03/12fe08647075821428e058d2dfc87cff.png
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#3-asnál a pont.
felesleges kavarni, mert már nyílvánvaló akár a videókból, akár a hét életbenmaradt tanu vallomásából, akik látták, hogy rájukúszik a szállodahajó...
felesleges álhírek keringenek, ugyanis itt hatalmas kártérítési perek kezdődnek, amibe a vétkes hajót tuladonló cég belerokkanhat.
mint tudjuk, amerikában két magyar fiatal halt meg ugyanilyen körülmények közt, az amcsi bíróság ötmilliárd forintot ítélt meg a hozzátartozóknak..
Jól látható, hogy egy nappal korábban sem a sétahajó útvonal szerinti pillér alatt ment át.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
És akkor mi van? A baleset szempontjából irreleváns. Ha egy nappal korábban a híd felett repült át, és a villamossíneken ment át a budai oldalra, az sem számít.
Egy dolog számít: a Viking úgy kezdte meg az előzést, hogy ezt a Hableány nem engedélyezte.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A Viking az utolós percig egy másik ív alatt akart átmenni és a legutolsó pillanatban célozta be azt az átjárót ahol a Hableány is áthaladt:
https://www.youtube.com/watch?v=3vqpWuc4WDU
És nincsenek "kijelölt sétahajó útvonalak" hajózó út van, amit bóják jelölnek ki, de nincs semmilyen elsőbbsége a szállodahajóknak. Nem kért engedélyt az előzésre, itt követte el a hibát.
Abban is hibázott, hogy nem adta meg az elsőbbséget a Hableánynak.
"9. Ha két hajó útvonala keresztezi egymást - és az összeütközés veszélye áll fenn - az a hajó, amelyik a másikat a jobb oldala felől látja, köteles annak útjából kitérni és ha a körülmények lehetővé teszik, el kell kerülnie az útvonal keresztezését a másik hajó előtt. Ez a szabály nem alkalmazható a kishajó más hajóval történő találkozásakor. "
A Hableány a 40 tonnájával nem kishajó, a híroldalak is tévesen emlegetik kishajóként a Hableányt. Kishajó az, ami nem hosszabb 20 méternél, és maximum 12 fő a befogadóképessége.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!