Eszméletlen nagy késések MÁV-nál mit lehet tenni?
15 perc késéssel nem indul el a vonat,maj 30 percet mondanak,akkor sem indul,előbb elmegy a másik! Valamit tenni kell,senki nem szól semmit, mi lesz a vége?
Amerikában ezért komoly kártérítési pert a nyakukba lehet varrni!
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Utolsó: Ezt miből gondolod?
Mai példa egy meghibásodott mozdony a 100-as vonalon Monornál nem régiben pedig a 40-esen Battánál. A magánvasúti társaság rögtön olyan hiperszuper szerelvényeket fog közlekedtetni amik ilyen esetben át is repülök a kiesett szakaszt vagy mit? A legtöbb késésről amúgy nem is maga a MÁV tehet, mert pl. a balasetekhez, gázolások, fakidőlésekhez semmi közük nincsen ilyen esetben jöhet ide akárki azok a vonatok is fognak késni esetenként akár 300+ percet is..
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"fakidőlésekhez semmi közük nincsen"
Már hogyne lenne. Ez a leggyakrabban a védőtávon belül el nem végzett munka eredménye.
"Utolsó: Ezt miből gondolod?"
Abból, hogy egy független szolgáltató ki van szolgáltatva az utazóközönségnek és az államnak is. Ha elnyer egy vonalat akkor ott köteles a menetidőket tartani, a vonatokat az előírt számban és minőségben kiállítani különben a felsőbb szerv - jelen esetben az állam - megbünteti ( veszít a támogatásból, kevesebb kifizetést kap, felmondják a szerződését stb). A MÁVnál jelenleg mi van? Mit csinál az állam az állami céggel? Szankcionálja? Hallottál már ilyet?
Hulladék 50-60 éves vontatójárművek, hasonló korú kocsik, fecske BHV IC-be sorozva.. :D
Ha a piacnyitáskor egy cég elnyeri és aláírja a vonalra vonatkozó szerződést amiben az van pl 160km/h-s GSM-R-es ETCS-2 mozdony és 160km/h-s klimatizált IC kocsik akkor ott azok lesznek. Ha nem abból állítja ki a vonatot akkor az állam nem fizeti ki az utasok és jegyek után járó normatív támogatást. Ilyen az állami MÁVnál elképzelhetetlen.
Ugyanakkor ezzel szemben a piaci szolgáltatóknak is fizetnek a pályának és ezért elvárják az előírt szolgáltatást. Ha nem teljesül pálya oldalon akkor oda is megy ám a kötbér...
A forgalomirányítók is kötöttebbek lesznek, nem össze vissza fognak hozni ad-hoc döntéseket.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A MÁV évtizedek óta arra jó, hogy a félig bukott politikus haverokat oda menekítsék. A vízfej el is viszi a céget, fenntartásra, fejlesztésre sem pénz sem erőforrás sem akarat nem marad.
A vasutasoknak reggel nem kell összebeszélniük, a vasút egy bonyolult, összetett rendszer. Ha több a hiba, mint amit a rendszer át tud hidalni akkor jönnek a késések. Jelenleg több a hiba, nem is kicsit.
Az állami máv keze felülről kötött, felül meg épp mindig az a fontos hogy osszák el a zsíros dolgokat a haverok között, a többi az meg nem fontos.
Na ez fog véget érni, ha takarodik a MÁV a piacról.
Egyetértek azzal, hogy a máv takarodjon, de nem privatizációval, hanem bérleti szerződéssel!
Mondjuk egy vasúttársaság vezetéséhez pedig nem politikusokat kellene alkalmazni, inkább szakembereket!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!