Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Többet használnád a tömegközle...

Többet használnád a tömegközlekedést, ha az e-jegy rendszerrel együtt pontgyűjtés is lenne?

Figyelt kérdés

Minél többet utazol, annál több pontod gyűlik össze, a fix (nem buszon lévő) jegykezelő automaták lennének a "check pointok", és valami jutalmazó rendszer alapján kapsz valami értékesebb ajándékot. Műszaki kütyüt, akármit.

Egyszerű, NFC-s érintéses módon, egyúttal a jegykezeléssel érvényesítéssel együtt számolná a pontjaidat is.


Motiválna a tömegközlekedés használatára?



2019. máj. 22. 10:36
1 2
 11/15 anonim ***** válasza:
10-es, a részletszabályokat egyelőre nem ismerjük és a külföldi példák is sokfélék. Van, ahol a menetrendben meghirdetett menetidő a mérvadó és lehet torlódás esetén hivatkozni rá, csak ezt ugye mèg a valós idejű adatokkal dolgozó rendszerekben is jóval nehezebben ellenőrizhető (főleg átszállás után), mint az, ahol maximum 5 perc vagy 1 megálló türelmi idő van mondjuk. És vannak városok, ahol semmilyen türelmi idő nincs, rögtön bünti jár és akar leszálláskor is lekapcsolhatnak. Ahány ház, annyi szokás.
2019. máj. 22. 16:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/15 anonim ***** válasza:
Csak akkor, ha a pontgyűjtés a következő bérlet árából való néminemű árengedményhez jogosítana.
2019. máj. 22. 16:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/15 anonim ***** válasza:

#8: Az időalapú rendszer e hibájára van megoldás, én így csinálnám:

Ha késés van, azt bónusz ingyen percként hozzáadják :)

Példa: Felülsz a buszra, ami az adott pillanatban 15 perc késéssel érkezett a Futár szerint, utazol rajta 30 percet, ami menetrend szerint 20 perc kellene legyen, 10 percet dugóban állt, akkor, amikor leszállsz 25 perc késést mutat a Futár. Így 30 perc helyett 20 percet fogsz fizetni, mert ennyi a menetidő a menetrendkönyvben.


A fenti esetben korrekt lenne az időalapú jegy. Különben a BKK rájátszhatna, hogy megszünteti a buszsávokat, hogy dugóban araszoljanak és menjenek a percdíjak. Esetleg a kilométer alapú még lehet egyszerűbb is, mivel két utcát csak nem lehet egymástól messzebb vinni (habár ezt is meglehetne trükközni kerülőutakkal, betérős járatokkal, mesterséges vagy kamudugó miatti tereléssel stb)

2019. máj. 22. 16:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/15 anonim ***** válasza:
Nekem nem igazán életszerű. Kimennék munkából "csak úgy" metrózgatni, vagy mi? :))
2019. máj. 23. 10:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/15 A kérdező kommentje:

A túlzsúfolt Budapesten azt elvárni, hogy percre pontosan menjenek a buszok, azt csak egy 6G-s hálózatokkal AI-vel megtámogatott 50év múlva elérkező világban tudom elképzelni.


Nem lehet azért megbüntetni egy szolgáltatót, mert szűk a körút, mert leparkoltak az utcasarkok, mert kukásautó áll előtted, mert kisgyerekes anyuka küzd a babkocsival, mert feltorlódott a kocsisor egy koccanás miatt, mert lerobbant az előző járat, mert kiözönlik az iskolából 100gyerek egyszerre vagy mert vége a színházelőadásnak.


Arra motiválni az embereket, hogy minél többet késsen a járat, mert így kapsz újabb ingyen menetet, szerintem nem hatékony.


Rávenni a minél többet autó nélkül utazásra, az hatékony.


(Ez csak egy kérdés részemről, nem értek hozzá, csak érdekel az emberek hozzáállása.)

2019. máj. 23. 11:02
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!