Eddiboy, láttam én elhúzásos esetet, ami pont amiatt történt, hogy az utas nem az épület felőli oldalon próbált felkapaszkodni az induló vonatra. A szerencséje az volt, hogy a helyes oldalon is szaladt valaki a vonathoz és a kedvéért Megállj! jelzést adott a forgalmász. De én már nyúltam a vészfèkhez.
Más kérdés, hogy modern motorvonatokkal a visszajelzett ajtók miatt ez nem akkora veszèlyforrás már, de a keskeny peronok miatt az esetleges közrezárás veszélye továbbra is fennàllhat.
2019. máj. 9. 16:23
Hasznos számodra ez a válasz?
12/18 anonim válasza:
Balesetveszélyes lenne, ha mindkét oldalt lehetne használni, gondolj már bele egy kicsit. A jegyvizsgáló csak az egyik oldalt tudja figyelni, onnan ad jelzést a mozdonyvezető/forgalmista felé.
2019. máj. 10. 13:24
Hasznos számodra ez a válasz?
13/18 anonim válasza:
Érdekes, hogy a metrón és a HÉV-en jegyvizsgáló és integetés nélkül tudnak indulni a vonatok, de a MÁV-START a mai napig ragaszkodik az eléggé megkérdőjelezhető vonatindítási procedúrához. Természetesen a dupla peronos ajtónyitás hordoz magában kockázatot jegyvizsgálós vonatindítás nélkül is, de bizonyos helyeken, automatikusan záródó ajtók mellett mérlegelni lehetne a bevezetését.
2019. máj. 10. 14:12
Hasznos számodra ez a válasz?
14/18 anonim válasza:
A kulcsszó az automatikus. Mivel a magyarországi személykocsik többségének olyan ajtajai vannak, amiknek a zárasához szükség van a jegyvizsgálóra, így ez, beláthatod, manapság még nem kivitelezhető.
2019. máj. 10. 15:59
Hasznos számodra ez a válasz?
15/18 anonim válasza:
#14: Amit én írtam példát, ott automatikusan záródó ajtós FLIRT-ök járnak, korábban Desirok jártak.
2019. máj. 11. 09:46
Hasznos számodra ez a válasz?
16/18 anonim válasza:
Londoni metrón stratford stationnél mindkét oldalon kinyitják az ajtót. Sőt, ha beáll a metró az emberek át tudnak sétálni rajta a mellette lévő national rail vonatperonra anélkül, hogy felmenjenek a felüljáróra.
2019. máj. 15. 15:11
Hasznos számodra ez a válasz?
17/18 anonim válasza:
Persze, pár éve még a felújítás előtti Vác állomáson a Szob felől érkező munkásvonatot két irányból rohamozta meg reggel a Pestre igyekvő embertömeg. Egyik irányból a helyi lakosság, másik irányból a csatlakozó vonatok átszálló utasai. Az elvett volna újabb 5 percet, ha az egész szerelvényt körbe kellett volna járni, meg képzelj el 1000 embert ilyen 80 centis peronokon, ahogy körbejárják a 7 kocsis fecskét ráadásul addig áthaladni se tudna semmi vonat az állomáson, ami amúgy is iszonyatos késéseket produkált. Ha időben jött egy vonat, akkor szinte biztos, hogy az az eggyel előtte lévő volt.
Központi ajtózárás nélküli "hugyosbéhávék" idejében meg aztán pláne országszerte tipikus volt, hogy mindkét oldalon szállnak, akkor is, ha az hivatalosan nem volt megengedve, szóval vonatindításnál az alapos munkát végző vasúti dolgozó kénytelen volt benézni mindkét oldalra.
2019. máj. 18. 14:44
Hasznos számodra ez a válasz?
18/18 anonim válasza:
#17: Ez a váci dolog hivatalos volt, vagy csak elnézett szokás. Fecskén tudtommal nem központi az ajtó nyitás engedélyezése, ezért nyitható mindkét oldalra. Indulás után kb. 5 km/h-nál meg bezárja az ajtókat, és letiltja az ajtónyitást.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!