Hogy oldották meg technikailag, hogy a lezárt területen belül senki se szállhasson le a buszokról, de fel mégis?
"így minden megállóba jutott rendőr, aki szólt azoknak, akik megpróbáltak leszállni. De a buszsofőröknek is ki lett adva, hogy nincs leszàllás."
Még szerencse, hogy nem a buszsofőrökön múlott az egész és voltak rendőrök a megállókban, hogy ne szállhassanak le az emberek a buszokról a lezárt területeken. A buszsofőrök annyira vették volna komolyan a leszállási tilalmat mint az első ajtós felszállást. Kedvencem az amikor meg se nézi mit mutatok neki és azzal se foglalkozik, ha felszállnak hárman a második ajtónál, még azt a hangot se nyomja be hogy mutassák be a jegyüket bérletüket. Kirúgnám ezeket a sofőröket legszívesebben.
"Aha, és az mennyiben jobb, amelyik hangosan båszdmegolva oltja le a hátsó ajtón felszálló utast? Tegnap pont Budafok közelében voltam fültanúja egy ilyennek. Vagy amikor vagyunk harmincan a megállóban és 10-ből 8 sofőr az összes ajtót kinyitja, hogy ne duguljon be a város, a másik kettő meg áll vagy 3 percet a megállóban, mire mindenki felvánszorog. Ld. 77-es, Hungária körút."
Remek a logikád, a buszsofőr a hibás azért, mert hülye az utas. Sajnos kell határozottság, mert legtöbbször hiába nyomják be a hangot ami a jegyek bérletek felmutatására szólít fel, az illető úgy tesz mintha nem hallaná. Ha ráüvölt a sofőr, akkor rögtön előre jön és megmutatja, vagy leszáll ha nem akar jegyet venni. Határozottság nélkül ez nem megy.
"Még szerencse, hogy nem a buszsofőrökön múlott az egész és voltak rendőrök a megállókban, hogy ne szállhassanak le az emberek a buszokról a lezárt területeken. A buszsofőrök annyira vették volna komolyan a leszállási tilalmat mint az első ajtós felszállást."
És mégis mit kéne tennie egy buszvezetőnek, ha valaki le akar szállni? Odamegy, és erőszakkal visszatartja/visszarugdossa az utast? Ez nemhogy technikailag nem működik, hanem jogilag sem, hiszen nincs hatósági jogköre valakit a buszba zárni.
Köszi a válaszokat.
Első ajtós felszállás reakció: néha Budaörsre szoktam 40/40B/40E/140A/140/240 és társaival menni, amelyek a hétköznapi csúcsidőket leszámítva első ajtós járatok. Eddig mindegyik sofőr komolyan vette, ha valaki Budaörsön Budapest-bérletet akart csak felmutatni, megvásároltatta vele a környéki vonaljegyet is. Valamelyikükkel beszéltem pár szót, mondta, hogyha ellenőr jön, és valamelyik utast elcsípik, a sofőr is megkapja a magáét, tehát érdeke, hogy aki a járatán utazik, ne blicceljen.
"Köszi a válaszokat.
Első ajtós felszállás reakció: néha Budaörsre szoktam 40/40B/40E/140A/140/240 és társaival menni, amelyek a hétköznapi csúcsidőket leszámítva első ajtós járatok. Eddig mindegyik sofőr komolyan vette, ha valaki Budaörsön Budapest-bérletet akart csak felmutatni, megvásároltatta vele a környéki vonaljegyet is. Valamelyikükkel beszéltem pár szót, mondta, hogyha ellenőr jön, és valamelyik utast elcsípik, a sofőr is megkapja a magáét, tehát érdeke, hogy aki a járatán utazik, ne blicceljen."
Szívesen! Budán más a helyzet akkor (szerencsére). Azokon a vonalakon, ahol a Kőbányai garázs és a Dél-pesti autóbuszgarázs sofőrjei dolgoznak, gyakran találkozom olyan sofőrökkel, akik nem veszik komolyan az első ajtós rendszert.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!