A mi Taurusainkat (470) át lehetne alakítani 230 km/h-s végsebességre?
És ez nagy költség lenne? Gondolom nem.
Csak kíváncsi vagyok, nem hiszenm, hogy a közeljövőben szükség lenne rá :D
"..mivel Magyarországon nincs tervben ez a típusú vonatbefolyásoló berendezés."
Tehát, a felújított, 140-160-as pályák, pl a 80a-n lehetne menni akár 230-al is, ha LZB vonatbefolyásoló rendszer lenne?
Nem, az LZB inkább a 160 feletti nagysebességű pályákra való rendszer. Magyarországon nincs 160 km/h-nél nagyobb sebességre épített pálya, így nálunk ez teljesen felesleges lenne, mi mást használunk.
Ami 120 feletti átépített pálya (Székesfehérvár fele, Debrecen térsége, Békéscsaba térsége), ott az ETCS 2 üzembehelyezése után lesz lehetőség 120 felett menni az erre alkalmas járművekkel, az 1-es vonalon pedig egy egyedi szabállyal, a hagyományos 75 Hz-es jelfeladáson alapuló, 160 km/h-ra átalakított EVM-120 vonatbefolyásolással lehet 120 km/h-tól magasabb sebességgel közlekedni (jelenleg).
Az van, hogy amit egyszer kiépítettek, azt - pláne ilyen biztonsági rendszerek esetén - egy vagyonba kerül átépíteni. Amúgy az ETCS sokkal-sokkal drágább, mind a jármű egysége, mind a pálya.
A közlekedési hatóság meg úgy működik, hogy amit már egyszer megépítettek (160 km/h-s pálya Győr felé), az általában maradhat, de több ilyet már nem engednek, minden további ilyen pályán csak ETCS esetén engedélyezik a 160 km/h-t. (Amúgy az 1-es vonalnak is csak ideiglenes engedélye van a 160 km/h-ra, minden évben meg kell hosszabbítani. Valahogy mindig sikerül, nem is értem, miért :-P.) Igaz, hogy tényleg jók a vasút baleseti statisztikái, nagyon ritkán van olyan, hogy utas komolyabban megsérüljön, vagy meghaljon.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!