Mennyit keres egy mozdonyvezető?
Sziasztok ismerősi körömbe van egy ferfi aki mozdonyvezető es csunyan szolva allandoan fizetesevel nagykepuzik hogy o tobbet keres fel milional...
Ez valoban igy van? Tényleg ennyit keresnek vagy ezzel probal bevagodni a barati korunkbe?
Koszi elore is a normális válaszokat.
Apum mozdonyvezető. 35 éve dolgozik a Mávnál.
A fél millió bruttóban túlóra simán megvan neki. Kb.24-36 órát töltött otthon, utána megy 12 órára.
Sok túlórával, pótlékokkal, családi adókedvezménnyel a nettó 650-700 is összejön. De akkor tényleg marha sokat dolgozik, gyakorlatilag naponta megy 12 órára, általában éjszaka.
Nekem nem családos ismerősöm van, neki is harminc év fölötti munkaviszonnyal, kap 450-500 között.
Magánvasutaknál meg elvileg átlagosan egy százast rá lehet számolni szintén vasutas ismerős mondta, hogy ennyit lehet körülbelül rászámolni adott havi óra mellett, ezért mennek át sokan.
Más kérdés, hogy amellett, hogy írták már, hogy azért ez nem is egy reggel megy délután meg haza fixen munka, mellé még elég komoly tanulás is kell hozzá, elég szigorúan meg kell tanulniuk minden utasítást, műszaki ismereteket stb, nem úgy lesz valaki mozdonyvezető, hogy felvették, holnap már viheti a vonatot.
A mozdonyvezetők jól kerestek mindig is, és ez nem csak Magyarországon van így. Angliában egyetemen egy tanár mindig azt szajkózza, hogy az oktatással 35 ezer fontot keres évente, a mozdonyvezetők kezdőbére meg 40-50 ezer, és annyi tapasztalattal amennyi neki van a tanításban, akár 70 ezret is kereshetne, bár ne ment volna egyetemre és most ő lenne az aki egész nap csak egy kart húzogat meg dudálgat... :)
Jó, ez szép és jó, de nyilván elég sok rossz oldala van ennek a szakmának is. Például ha hajnal 3-kor kéne kelnem, akkor inkább már le se feküdnék. Az egészségnek sem tesz jót, illetve magánélet nulla. Én talán csak villamosvezetőként tudnám magam elképzelni max, ott is csak 8 órát vezetgetnék városon belül, de gondolom nekik a bér is más.
Azért még a gyakorlati része sem épp úgymond egyszerű, gyorsítani is érzésre kell, megállni meg pláne.
Gyorsításkor még legrosszabb esetben a perdülésvédelem közbeavatkozik, nem áll neki köszörülni a kerék, megálláskor viszont elég sok mindennel kell kalkulálni, vonat tömege, sebesség, az időjárás, sínek állapota, na meg az sem árt, ha nem úgy áll meg, hogy az utasok repkednek az ülésekből, vagy épp a megálló után 50 méterrel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!