Ki, mennyire lelkes a tervtől, hogy a 107 éves Gödöllői HÉV TÖRTÉNELMI - Rákosfalva, Nagyicce, Sashalom, Mátyásföld Repülőtér és Mátyásföld Alsó - megállóit hamarosan meg fogják szüntetni?
Én Sashalmon lakom, születésem óta, kereken – pont ma - 63 és fél éve. Engem nagyon is érinteni fog, ha az egyetlen megbízható tömegközlekedési eszköznek – az összekapcsolt HÉV és Metró – nem lesz megállója ott, ahol két – közös útvonallal és megállókkal nem rendelkező – busz is találkozik!
2019-02-08 17:42
Látszik, hogy Ön is csak ment a „Kolompár Achilles” után. Nem BKK szóvivő vagyok, hanem érintett utas, így az általam eddig megismert, tervezett változásokat nem fogom elmagyarázni.
Csak kettővel lesz kevesebb a megállók száma, így az a bizonyos metró nem fog minden bokornál megállni, de indokolatlannak tartom, hogy azért, mert ott van a Munkásszálló /CEU kollégium/ és mert az „Egyenes úti” és a „Lándzsa úti” lakótelepek miatt ott egy hangyányit nagyobb a népsűrűség mint Sashalom többi részén, külön metró megálló/k/ létesítése lenne indokolt.
Sashalom és Mátyásföld Repülőtér pedig történelmi községközpontok!!! Lehet, hogy Nagyicce és Mátyásföld Alsó utasforgalma gyérebb mint a többieké, de vannak ilyen megállók a többi metróvonalon is: Pillangó utca, Pöttyös utca, II. János Pápa tér, etc. !!! Azok létjogosultságát senki sem kérdőjelezi meg. Még Kolompár és Ön sem!!
2019-02-08 17:54
Szintén nem tudja, mi az az empátia, csak a megy Kolompár „úr” után!
Amit érvként már kétszer leírtam, nem ismétlem meg!
Személyeskedsz "tisztelt" kérdező! Mást sem tudsz. Kaptál 4 hasznos választ, számost kitöröltettél, privát üzenetekkel bombázol. Mit szeretnél?
A HÉV-nek muszáj fejlődni, kitöröltetted azt a válaszom amiben leírtam ,hogy nem csak megszüntetnek, hanem létesül két szárnyvonal és nem egy új megálló a régi vonalon is. Gondolom ez téged nem érint sem térben sem időben már.
Szerencsére a közlekedés nem empátia alapján fejlesztik, hanem jobb esetben utazási igények alapján, mellesleg ha egy ilyen befektetés megvalósulna, nyilván a buszokat is átszerveznék és lenne, ami kiszolgálná azt a területet.
De amúgy nem izgulj, a következő 20-30 évben úgyse lesz semmi az egészből.
Ha màr egyszer teljesen legyalulják és újjáépítik (majd egyszer) a vonalat, természetes, hogy felülvizsgálják a megállási helyeket úgy, hogy az a TELJES közlekedési rendszer szempontjából a lehető legoptimálisabb megoldást kínálja.
A beruházás fő célja ugyebár az eljutási idő csökkentése a lehető legtöbb ember számára. Mivel az elmúlt 107 év során a település szerkezetben voltak súlyponteltolódások, ma már nem pontosan ott kezdődik a legtöbb utazás, mint anno. Márpedig a teljes rendszer szempontjából úgy tudsz optimális menetidőket elérni, ha a megállótáblákat a legtöbb utazás kiindulópontjaihoz legközelebb szúrod le. Mivel azonban bizonyos átlagsebesség alatt a távolabbról utazók menetideje aránytalanul megnőne, nem lehet végtelen sok megállót létesíteni sem, ezért érdemes kivenni a rendszerből az alacsonyabb forgalmúakat és “áthelyezni” azokat olyan pontokra, ahol tartósan is nagyobb forgalomra lehet számítani.
Én már csak azért sem aggódnék egyébként, mert a hosszabb rágyaloglás, esetleg buszos ráhordás esetén sem veszítene időt túl sok ember, hiszen a legjellemzőbb belvárosi irányban megszűnik egy átszállási kènyszer és a járatsűrűség is jobb lesz, ami ellensúlyozza a megálló megszűnéséből adódó időveszteséget.
Várom az ellenérveket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!