Hogy hogy a Budapest-Pécs IC-n még mindig vonatpótló busz viszi az utasokat?
A helyi személyvonatok SEM fértek bele a menetrendbe! Mindkét vágányra vonatkozó vágányzár van Kelenföld - Érd felső között. (Ami be szokott férni, az néhány Kelenföld - Budafok tehervonat, kb. lépésben haladva, különleges szabályozás alatt, de ez az utasokat nem érinti.)
A személyvonatok Érd alsó - Tárnok - Érd felső útvonalon, kétszeri fordítással közlekednek. Ez egyfajta agymenése volt a MÁV-csoportnak, mivel ésszerűbb lett volna az Érd alsó - felső átszállásra terelni az embereket, de valami extravagánsat akartak inkább az utasok kárára, így Érd környékén 30+ percet kering a vonat.
Napi 1 pár IC is van, amit megteszi ezt a kerülőt, ezek ugyanúgy, mint a személyvonatok, FLIRT motorvonatokkal vannak kiszolgálva. Mással sajnos nem lehetne Érd felsőn fordítani, ott nincs lehetőség körüljárásra, a vezérlőkocsi meg kockázatos, mert ha azzal gond van, akkor beüt a káosz.
És igen, ez az egész már kb. 1 éve tart, miután persze előtte szintén 1 évig 1-1 vágányos vágányzárakkal boldogították az embereket. De úgy néz ki, idén tavaszra átadják, azt meg majd meglátjuk, mikor kezdenek el a vonatok 120 km/h-val közlekedni a kicserélt szakaszon.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!