Ha kiviszik a 3-as metrót Káposztásmegyerig, a 14-es villamos is megmarad?
Itt valami félreértés lehet. 2021-re lehetnek készen az engedélyes tervek és az előzetes hatósági engedélyezés. De magára a kivitelezésre soha senki nem ígért konkrét forrást. 2021-ben indul a következő uniós költségvetési ciklus, addig már minden komolyabb támogatási forrás le van kötve és ezért fontos, hogy mire körvonalazódnak a támogatási programok, a Magyarországon belüli elosztásról döntő kormány elé kész engedélyes terveket lehessen letenni. Igen ám, de önmagában ez nem elég, hiszen számos más projekt is ott lesz addigra a rajtvonalnál - például az M2-H8 összekötése, ami azért lássuk be, sokkal fontosabb az M3 meghosszabbításánál.
Maga a villamos Rákospalota-Újpesttől kifelè valószínűleg megszűnik, mivel a metrónak legideálisabb nyomvonalon vezet. Nyilván nem lesz annyi állomása a metrónak, mint ahány megállója a villamosnak, így részben ráhordó buszok kellenek majd Kápmegyeren. A Görgey utcán valószínűleg csökkentett kapacitással, de marad a villamos, ami távlatilag ugyebár Dél-Budát is el fogja érni a jelenlegi tervek alapján (ami persze a helyiek szempontjàból huszadrangú dolog a metróhoz képest, de a realitása sokkal nagyobb).
na ez olyan lesz mint az M0 :D
meg a 4-es metrót is 76-ban elhatározták, hogy lesz, cirka 30 évre rá kezdték el kivitelezni, majd 10 éven keresztül. Közben visszavágták, és pont a külső részekre nem ér el....
Ez csak pletyka ami a médiában elhangzott. Én azt tartom valószínűnek, hogy a 14-es villamos a hármas metró új szakaszának átadása után csak Rákospalota-Újpest vasútállomásig közlekedne, ott még lenne a hármas metrónak egy föld alatt lévő állomása, utána pedig már a felszínen járna a metró, a 14-es villamos nyomvonalán a Megyeri útig.
A kérdés inkább az, hogy megmarad-e a 12-es villamos, aminek szintén van egy megállója Rákospalota-Újpest vasútállomásnál? Onnan csak három megálló a 12-es villamos Kossuth utcai végállomása. Lehetséges, hogy a 14-esnek ott lesz az új végállomása és a 12-es villamos megszűnik.
Elvileg megmarad. A metrót 2 felszín feletti, és 2 alatti megállóval akarják megtoldani. Mondjuk a 3 milliárd nem lesz elég rá. De ez a projekt is 30-40 éves. És nem is annyira égető a helyzet, fontosabb lenne a H5 fejlesztése 5-ös metróvá. Az M2-H8/H9 összekötése alapvetően hülyeség. Sok pénzt felzabál, de Budapest nagy részének tökmindegy, hogy most át kell-e gyalogolni 300 -t, vagy gurulunk tovább. A rákoskeresztúri vonal mondjuk még érthető, de azt pont a legvégére hagynák. Ami a 4-6-on zajlik reggelente azzal is kéne valamint kezdeni. Otthagyták az M4-et befejezetlenül. Az M1 északi meghosszabbítása, 1-essel való összekötése is fontosabb projekt.
És akkor még az Aquincumi hídról is beszéltek! :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!