Hogyhogy régen sem volt gyorsabb? vagy ez megszokottnak számított?
mostanában kapott kicsit nagyobb figyelmet talán hogy milyen lassú itt egy vasútvonal, (illetve inkább a Mátészalka-Debrecen, de az említett Mátészalka-Nyíregyháza is elég katasztrofális) aztán most futottam egy régebbi cikkbe miszerint régen sem volt jobb a helyzet. a háború alatt gyorsabb lett, viszont előtte 30-35-el ment rajta a vonat, itt látszik a cikk a sebességemelésről [link]
kérdésem ez normális sebesség volt azidőben? mert most attól lassú hogy szét van menve a pálya, viszont ennek a cikknek az idején még 11 éves friss vasútvonal volt, és 375-ös gőzöst raktak rá, hogyhogy csak 35-el közlekedett?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Miért te tényleg elhitted a legendát, hogy régen mindenfelé száguldoztak a vonatok?
A mellékvonalakon jellemzően 40-60Km/óra volt az engedélyezett max. sebesség a fénykorukban is, csak akkoriban a konkurencia a folyami hajós volt (ha volt arra hajó) meg a dülöngélő ökrös szekér a földúton.
amit találtál infót azt mutatja, hogy a felépítmény sínjének mennyi a tömege, ha egy méteres szálat fogsz belőle, ez egy gyenge sínszál, de hozzáteszem nem önmagában a sín a döntő sokk függ az alépítménytől, aljaktól is. Lehet akármilyen erős maga a sínszál, ha alatta szétrohadtak már a talpfák az már jelentős sebsségkorlátozást tesz szükségessé.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Egyáltalán nem. Ahogy írták, az idő és utazási idő koronként változik. 40-es tempóban is megvolt egy teljes mellékvonali út 2 óra alatt, max 3.
Ugyanez közúton egy nap volt :D
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
A gyorsaság relatív, ahogy 21:42-is írja.
Régen (20-25 éve) apáméknak felmenni Pestre 4-es főúton 4-5 óra volt kocsival. Vonattal nagyjából ugyanennyi. Manapság meg M3-ason 2 óra, vonattal 3 óra ha IC 4 ha gyors. ÉS 2 főre konkrétan többe kerül a vonatjegy mint a benzin a gépbe.
Na meg le lehet biciklizni Vlagyivosztokig is, nem biztos, hogy kényelmes lesz. És manapság már nem a földúttal, szekérrel, gyaloglással kell versenyezni, hanem az átlag emberek számra is egyre inkább elérhető autókkal (és távolsági buszokkal) amik 90-el mennek és háztól házig visznek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!