Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Hogyhogy régen sem volt...

Hogyhogy régen sem volt gyorsabb? vagy ez megszokottnak számított?

Figyelt kérdés

mostanában kapott kicsit nagyobb figyelmet talán hogy milyen lassú itt egy vasútvonal, (illetve inkább a Mátészalka-Debrecen, de az említett Mátészalka-Nyíregyháza is elég katasztrofális) aztán most futottam egy régebbi cikkbe miszerint régen sem volt jobb a helyzet. a háború alatt gyorsabb lett, viszont előtte 30-35-el ment rajta a vonat, itt látszik a cikk a sebességemelésről [link]


kérdésem ez normális sebesség volt azidőben? mert most attól lassú hogy szét van menve a pálya, viszont ennek a cikknek az idején még 11 éves friss vasútvonal volt, és 375-ös gőzöst raktak rá, hogyhogy csak 35-el közlekedett?


2018. dec. 5. 18:41
 1/10 A kérdező kommentje:
na basszus egy dolgot benéztem, 375-öst később kezdtek gyártani, szóval nem tudom akkor korábban milyen gőzös járhatott rajta 1900. előtt de az biztos hogy már 1887 óta üzemelt a szakasz
2018. dec. 5. 18:51
 2/10 anonim ***** válasza:
Régen is mellékvonal volt, valszeg a pálya minősége jócskán elmaradt a fővonali állapotoktól.
2018. dec. 5. 20:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 A kérdező kommentje:
"a pálya 22,7 kg/fm tömegű, „l” jelű sínekből épült." ez nem tudom mit enged
2018. dec. 5. 20:38
 4/10 anonim ***** válasza:
Nagy rohanás sosem volt arrafelé, tehát olyan 40-60 körüli pályasebességek voltak jellemzőek mindig is. Node nem voltak kilométeres hosszokon 20-as lassújelekkel teletűzdelve a vonalak és ez egy fontos különbség. Nem beszélve arról, hogy ma nem a földutakon el-elakadó lovas kocsi a konkurencia, hanem az autópályán haladó közúti járművek.
2018. dec. 6. 07:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:

Miért te tényleg elhitted a legendát, hogy régen mindenfelé száguldoztak a vonatok?


A mellékvonalakon jellemzően 40-60Km/óra volt az engedélyezett max. sebesség a fénykorukban is, csak akkoriban a konkurencia a folyami hajós volt (ha volt arra hajó) meg a dülöngélő ökrös szekér a földúton.


amit találtál infót azt mutatja, hogy a felépítmény sínjének mennyi a tömege, ha egy méteres szálat fogsz belőle, ez egy gyenge sínszál, de hozzáteszem nem önmagában a sín a döntő sokk függ az alépítménytől, aljaktól is. Lehet akármilyen erős maga a sínszál, ha alatta szétrohadtak már a talpfák az már jelentős sebsségkorlátozást tesz szükségessé.

2018. dec. 6. 13:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
Alapvetően nem a sín a döntő, de 36-40kg/fm alatti síneken szerintem sosem volt komolyabb száguldás.
2018. dec. 6. 20:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 A kérdező kommentje:
valószínűleg velem van a baj hogy napjainkból indulok ki, azt gondoltam régen is megvolt legalább a negyvenes tempó, de ezek szerint mellékvonalakon még ráérősebb és több türelmet igényló dolog volt a vonatozás a múltban
2018. dec. 7. 20:23
 8/10 anonim ***** válasza:
100%

Egyáltalán nem. Ahogy írták, az idő és utazási idő koronként változik. 40-es tempóban is megvolt egy teljes mellékvonali út 2 óra alatt, max 3.


Ugyanez közúton egy nap volt :D

2018. dec. 7. 21:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 A kérdező kommentje:
ha kellően száraz volt az út, nem tartom elképzelhetetlennek hogy ne kelt volna útra valaki a biciklijével 1-2 településnyi közelebbi távolságnyira úticéljához
2018. dec. 7. 21:49
 10/10 anonim ***** válasza:

A gyorsaság relatív, ahogy 21:42-is írja.


Régen (20-25 éve) apáméknak felmenni Pestre 4-es főúton 4-5 óra volt kocsival. Vonattal nagyjából ugyanennyi. Manapság meg M3-ason 2 óra, vonattal 3 óra ha IC 4 ha gyors. ÉS 2 főre konkrétan többe kerül a vonatjegy mint a benzin a gépbe.


Na meg le lehet biciklizni Vlagyivosztokig is, nem biztos, hogy kényelmes lesz. És manapság már nem a földúttal, szekérrel, gyaloglással kell versenyezni, hanem az átlag emberek számra is egyre inkább elérhető autókkal (és távolsági buszokkal) amik 90-el mennek és háztól házig visznek.

2018. dec. 9. 11:21
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!