Miért ír a Google Maps más számokat az egyes Volánbuszokra, mint amiket mindenki ismer/használ?
Figyelt kérdés
Ha beírom a számot a keresőbe, akkor a Google kiadja, hogy az melyik busz valójában. Pl. a 2620-as az a 689-es. Két száma van a buszoknak, vagy mi?2018. dec. 4. 11:57
1/8 Tubarózsa válasza:
2620 a vonal szám(ezt irjuk a jegykiadó gépbe) 689 a bksz -es szám. (Ez van a kijelzőn)
2/8 anonim válasza:
A helyközi buszvonalaknak van menetrendi mező szàma és viszonylatszáma. Előbbi egy országos menetrendi vonalszámozás és muszáj, hogy négyjegyű legyen a vonalak számossága miatt. Utóbbi az utastájékoztatásban használt háromjegyű szám, könnyebben megjegyezhető és illeszthető a budapesti helyi jarati szamozasi rendszerhez. Cserébe csak a központi régiót fedheti le.
3/8 anonim válasza:
Előfordul, hogy pl. Bp.-en is van 6-os busz és Szegeden is. Képzeld el, hogy ezek után kíváncsi lennél te a 6-os busz menetrendjére, na vajon melyikre gondoltál akkor?
4/8 anonim válasza:
Lényeg a lényeg, hogy a Volán sosem volt egy utasbarát cég. Ez is egy ékes bizonyíték erre, tolják az irreleváns számaikat a Google felé, amiket senki nem ismer, mivel a buszra/menerendbe/kijelzőkre más van kiírva. Érdekes módon a MÁV-START meg tudta oldani, hogy az új számozási rendszer (S/G/Z+szám) kerüljön a Google-ba, ahol van ilyen, természetesen a Volánnak ez sem sikerült. Hasonló ez ahhoz, hogy a Volánnak még ma is az összes járatán az a fő utastájékoztató tábla, hogy "menetrendszerinti járat".
5/8 anonim válasza:
# 3
Ez teljesen életszerűtlen, ugyanis ha a budapesti 6-os busz érdekel, akkor arra keresek rá, ha meg a szegedi, akkor arra.
6/8 A kérdező kommentje:
Köszi a válaszokat, már értem. Csak nem túl jó, hogy ha a Google Maps valamilyen Volános utat ajánl, akkor külön ki kell találnom, hogy melyik járatot jelenti az adott szám...
2018. dec. 5. 09:23
7/8 anonim válasza:
Persze, hogy nem jó. Csak a Volánnál ez nem jutott eszébe egyik magasan kvalifikált utastájékoztatási "szakembernek" sem, amikor arra jutottak, hogy így kell adatokat átadni a Google-nek. A Volán abszolút nem egy utasbarát cég, és az utastájékoztatás pedig kiemelkedően szar náluk.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!