Mi a pontpos eljárás, amit az alkalmazottaknak követni kell, ha a tömegközlekedési eszköz gázol?
Mondjuk tegyük fel, hogy megy a villamos és történik a baleset. Onnantól kezdve, hogy történik a baleset, milyen lépéseket kell megtenni és kiknek?
A vezető egyből a rendőrséget kell, hogy értesítse vagy a ?központba? kell, hogy beszóljon és onnan értesíti valaki a rendőrséget és intézik a pótlást, stb.?
A vezetőnek fent kell tartani az utasokat (rendőri jegyzőkönyv miatt) vagy azonnal le kell őket szállítani?
A vezető nem mehet tovább (nem is tudna gondolom), amíg a rendőrség, mentők, stb meg nem érkezik, ugye?
A vezetőnek folytatni kell a munkát, ha lezajlott minden intézkedés vagy aznap már nem?
A vezetőt utána elküldik pszichológushoz?
A bkk-ra milyen feladatok várnak ezután?
A vezetőre mi várhat és miket kell csinálnia?
Mindig is érdekelt, hogy pontosan hogy zajlik egy ilyen folyamat a kezdetektől a végéig ennél a szomorú és manapság, sajnálatos módon, igen gyakori tragikus esetnél.
Előre is köszönöm a válaszokat!
https://www.gyakorikerdesek.hu/emberek__egyeb-kerdesek__8749..
A hosszut olvast el, valamelyik kommynet angyon hosszú, mas témára írták, de szerintem elég szemléletes.
A protokoll helyzettől függ: ha a diszpécser azonnal elérhető, akkor ő jobb helyzetben van a hatóágok érzesítésére, mert nincs sokkhatás alatt, tud checklistet nézve kérdéseket feltenni, nem szörnyűlködik szàz ember a háta mögött stb., cserébe nincs a helyszínen. Ha viszont nem jelentkezik a diszpécser, nyilván elsődlegesen a járművezető kell, hogy segítséget hívjon, bár nyilván bárki mást is megbízhat ezzel - hiszen adott esetben neki kell meg kezdenie az elsősegélynyújtást is.
Az utasok iránt annyiban van felelőssége, hogy meg kell győződnie, nincsen -e közöttük sérült. Ha nem kell elsősegélyt nyújtania, akkor foglalkozhat a tanúk felkutatásával, de vissza nem tarthat senkit az ajtók zárva tartásával.
A helyszínelés befejeztéig a jármű csak további balesetveszély elhárítása érdekében mozdítható el, a helyszínt lehetőleg változatlanul kell hagyni. Mind a szolgáltató , mind a hatóságok helyszínelnek.
A vezető nyilatkozhat, hogy folytatja-e a munkàt és szüksége van-e pszichológiai szaktanácsadásra, amíg erre nem kerül sor, betegállományba mehet.
A BKK-ra különösebb feladat nem vàr, inkább az adott szolgáltató jogi és munkabiztonsagi osztàlyai, felelősei foglalkoznak tovább az üggyel, meg persze a munkaegészségügy.
A vezetőnek fel kell dolgoznia a traumát, ha sikerül. Ha nem, akkor nyilván a saját érdekében pályát kell változtatnia.
Egy baleset sajnos sosem egyszerű ügy, lelkileg még az edzettebeknek sem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!