Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mi a pontpos eljárás, amit az...

Mi a pontpos eljárás, amit az alkalmazottaknak követni kell, ha a tömegközlekedési eszköz gázol?

Figyelt kérdés

Mondjuk tegyük fel, hogy megy a villamos és történik a baleset. Onnantól kezdve, hogy történik a baleset, milyen lépéseket kell megtenni és kiknek?


A vezető egyből a rendőrséget kell, hogy értesítse vagy a ?központba? kell, hogy beszóljon és onnan értesíti valaki a rendőrséget és intézik a pótlást, stb.?


A vezetőnek fent kell tartani az utasokat (rendőri jegyzőkönyv miatt) vagy azonnal le kell őket szállítani?


A vezető nem mehet tovább (nem is tudna gondolom), amíg a rendőrség, mentők, stb meg nem érkezik, ugye?


A vezetőnek folytatni kell a munkát, ha lezajlott minden intézkedés vagy aznap már nem?


A vezetőt utána elküldik pszichológushoz?


A bkk-ra milyen feladatok várnak ezután?


A vezetőre mi várhat és miket kell csinálnia?


Mindig is érdekelt, hogy pontosan hogy zajlik egy ilyen folyamat a kezdetektől a végéig ennél a szomorú és manapság, sajnálatos módon, igen gyakori tragikus esetnél.


Előre is köszönöm a válaszokat!



2018. okt. 30. 22:14
 1/3 anonim ***** válasza:
100%

https://www.gyakorikerdesek.hu/emberek__egyeb-kerdesek__8749..


A hosszut olvast el, valamelyik kommynet angyon hosszú, mas témára írták, de szerintem elég szemléletes.

2018. okt. 30. 22:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 A kérdező kommentje:
Nagyon szépen köszönöm!
2018. okt. 30. 22:53
 3/3 anonim ***** válasza:
87%

A protokoll helyzettől függ: ha a diszpécser azonnal elérhető, akkor ő jobb helyzetben van a hatóágok érzesítésére, mert nincs sokkhatás alatt, tud checklistet nézve kérdéseket feltenni, nem szörnyűlködik szàz ember a háta mögött stb., cserébe nincs a helyszínen. Ha viszont nem jelentkezik a diszpécser, nyilván elsődlegesen a járművezető kell, hogy segítséget hívjon, bár nyilván bárki mást is megbízhat ezzel - hiszen adott esetben neki kell meg kezdenie az elsősegélynyújtást is.


Az utasok iránt annyiban van felelőssége, hogy meg kell győződnie, nincsen -e közöttük sérült. Ha nem kell elsősegélyt nyújtania, akkor foglalkozhat a tanúk felkutatásával, de vissza nem tarthat senkit az ajtók zárva tartásával.


A helyszínelés befejeztéig a jármű csak további balesetveszély elhárítása érdekében mozdítható el, a helyszínt lehetőleg változatlanul kell hagyni. Mind a szolgáltató , mind a hatóságok helyszínelnek.


A vezető nyilatkozhat, hogy folytatja-e a munkàt és szüksége van-e pszichológiai szaktanácsadásra, amíg erre nem kerül sor, betegállományba mehet.


A BKK-ra különösebb feladat nem vàr, inkább az adott szolgáltató jogi és munkabiztonsagi osztàlyai, felelősei foglalkoznak tovább az üggyel, meg persze a munkaegészségügy.


A vezetőnek fel kell dolgoznia a traumát, ha sikerül. Ha nem, akkor nyilván a saját érdekében pályát kell változtatnia.


Egy baleset sajnos sosem egyszerű ügy, lelkileg még az edzettebeknek sem.

2018. okt. 31. 07:26
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!