A szolnoki vagy a székesfehérvári vasútállomás a nagyobb?
A Bp.-ieket külön kell számolni 8-10-15 Km választja el őket.
Esetleg a záhonyi átrakókörzetet szokták egyben emlegetni.
Ferencváros a legnagyobb, mellesleg még részben működik is a gurítás.
Itt az összes hadititkunk, lehet számolgatni...:
Forgalom pedig, mivel a Dunán egy fővonali híd van (Déli összekötő) ezen jár az összes tranzit K-Ny irányban, itt lenne a legnagyobb, ehhez még hozzáadódik, hogy
Kelenföldön a Déli pu. felé is fonódik.
Szolnokon csak azért is kisebb az igénybevétel, mert Miskolcon át is megosztják a terhelést Záhonyig.
Hát, igen: nem egész egyértelmű a kérdésfeltevés. Mire gondol a kérdező: a vasúti épület, állomás nagyságára vagy a vágányok számára, a személyforgalomra vagy a teherforgalomra? Mert nagyon nem mindegy! Attól függ a válasz.
Épületben (pu.) valószínűleg a Keleti pu. a legnagyobb és szerintem személyforgalomban is első.
Vágányok számában Szolnok biztos nagyon erős, de lehet, hogy Záhony vagy Ferencváros vagy valamelyik teherpu. még erősebb, de ezekben viszont közel sincs olyan jelentős személyforgalom, mint Szolnokon. Szolnok ugyanis Kelet-Mo. legfontosabb vasúti csomópontja, sok az átszállás, mert sok vasútvonal találkozik itt.
Teherforgalomban és területben biztos nagyon erős a záhonyi átrakókörzet.
Ja, és biztos nagyon forgalmas a Déli összekötő vasúti híd, viszont az nem állomás, csak egy vonalszakasz.
Szóval a kérdést kellene pontosan definiálni, hogy még pontosabb választ tudjunk adni.
Szolnokon 11 személyvonatot fogadó vágány van, és közöttük 4 átmenő a tehervonatoknak és a tolatásoknak.
A Keletiben 13, de ebből a 10-es eléggé rövid, és kevés vonat indul onnan, inkább tároló.
A Nyugatiban 17 van, de két vágányhoz nincs rendes peron, így nem túlzottan használt.
A Déliben meg 12 van.
Kelenföldön jelenleg 10 szenmélyvonati van. Hat volt, de két peron még épült, így van 10.
Székesfehérváron 7 vonatfogadó vágány van.
Az állomás mérete Szolnokon egyértelműen nagyobb, mint Fehérváron.
Csak a személy pu.-ok mérete számít?
Szolnokot óriási utasforgalomra méretezték. A poggyászt szállító targoncáknak a peron mindkét végén külön aluljárók vannak - kihasználatlanul.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!