Mennyibe kerülne az 5-ös metró megépítése teljes hosszában mai árfolyamon?
Az 5-ös metrónak még nincs hivatalos nyomvonala, csak lebegtették hogy így meg úgy, amikor terelni akarták a szót az M3 felújításáról.
Én egyébként teljesen elvetem abban a formában, hogy "kössük össze a héveket". Szerintem ez nagyon drága lenne ahhoz képest, hogy jelentős különbséget nem érnénk el.
Szerintem első ütemben a H5 nyomvonalát kéne helyrepofozni:
1) levunni a föld alá már Békásnál,
2) Kaszás után a Bogdáni út - Flórián - Kolosy - Margit híd - Széll K. - (Déli) - BAH - Móricz - Infopark - Albertfalva - Budatétény vonalon kellene haladnia
igazi budai É-D-i gyorsvasútként.
Elég nagy baj így is, hogy a Szentendrei út térségéből (Békás, Csillaghegy, Rómaifürdő, Aquincum, Óbuda keleti főtengelye) nem érhető el ÁTSZÁLLÁSMENTESEN a legnagyobb budai csomópont. Illetve az Infopark is csak nagy kerülőkkel.
A jelenlegi megállói a város szélén vannak (Filatori gát, Tímár utca, Szépvölgyi út), így kihasználtságuk is jóval gyengébb a kelleténél. (Ezt a területet elég lenne a 29-essel lefedni.)
Ez nyilván egy nagyon drága tervezet, de jelentős különbséget jelentene. És nagyon sok jelenlegi problémát orvosolna!
Olvastam a BKK terveit, szerintem pénzkidobás az összes. Amiket leírnak előnyként azok mind vitathatók. Amire máshol azt írják, hogy az nem nagy baj, azt máshol felsorolják mint indokot a fejlesztésre. Például nagyon utálom, hogy át kell szállnom 2× is, hogy a Széllre eljussak. Ez 3 jármű. Mikor kértem, hogy indítsanak egy 209-est, Óbudáról a Széllre, azt írták, hogy a 4-6-os sűrű, és gyors, nem indítanak buszt ezért. De a hévet összekötik a metróval milliárdokért. Arra semmit nem írtak, hogy hogyan mássza meg egy kerekesszékes vagy egy idős öregasszony szatyrokkal a lépcsőket a villamoshoz...
A fonódó villamos pedig nem váltja ki a metrót, dugöba kerül, 50 m-enként megáll, késik, van hogy több 17-es feltorlódik... Agyrém. Kiszámíthatatlan.
Nekem a bajom a hévösszekötősdivel, hogy arra hivatkoznak, hogy a Délit ennyi meg ennyi idő alatt el lehet érni majd, a kormány pedig meg akarja szüntetni. Hát akkor meg miért lesz jó, hogy Rákoskeresztúrról 5 perccel gyorsabb lesz odaérni?
Amúgy is az a rész tele van buszokkal minden irányba, az egyik legnagyobb főközpont 20-30 perc a széléről. Komolyan ezt kell fejleszteni azzal, hogy megspórolunk egy 3 perces átszállást a belváros felé milliárdokért??! Valószínűleg ez a buszforgalom gyérítésévrl fog járni, de erről bezzeg egy szót sem ejtenek!!! Úgy írnak mindenről, mintha a megváltás jönne el ezzel.
Amúgy a 209-es nekem is régi vágyam. Ha már nincs metró a Széllre Békásról.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!