Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Mennyibe kerülne az 5-ös...

Mennyibe kerülne az 5-ös metró megépítése teljes hosszában mai árfolyamon?

Figyelt kérdés

2018. júl. 15. 19:33
 1/9 anonim ***** válasza:
67%
Ez nyilván függ egy sor stratégiai döntéstől, úgymint a H6 H7 vonalak integrálása, a 150-es vasútvonal szerepe, a 2-es vasútvonal integrálása, a pontos nyomvonal, interoperabilitási megfontolások, stb. Ezek mind-mind nyitott kérdések.
2018. júl. 15. 21:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
0%
Nagyjából olyan a kérdés, mint hogy mennyibe kerül egy ház. Lehet az is 10 és 1000 millió.
2018. júl. 16. 09:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
100%

Az 5-ös metrónak még nincs hivatalos nyomvonala, csak lebegtették hogy így meg úgy, amikor terelni akarták a szót az M3 felújításáról.

Én egyébként teljesen elvetem abban a formában, hogy "kössük össze a héveket". Szerintem ez nagyon drága lenne ahhoz képest, hogy jelentős különbséget nem érnénk el.

Szerintem első ütemben a H5 nyomvonalát kéne helyrepofozni:

1) levunni a föld alá már Békásnál,

2) Kaszás után a Bogdáni út - Flórián - Kolosy - Margit híd - Széll K. - (Déli) - BAH - Móricz - Infopark - Albertfalva - Budatétény vonalon kellene haladnia

igazi budai É-D-i gyorsvasútként.

Elég nagy baj így is, hogy a Szentendrei út térségéből (Békás, Csillaghegy, Rómaifürdő, Aquincum, Óbuda keleti főtengelye) nem érhető el ÁTSZÁLLÁSMENTESEN a legnagyobb budai csomópont. Illetve az Infopark is csak nagy kerülőkkel.

A jelenlegi megállói a város szélén vannak (Filatori gát, Tímár utca, Szépvölgyi út), így kihasználtságuk is jóval gyengébb a kelleténél. (Ezt a területet elég lenne a 29-essel lefedni.)

Ez nyilván egy nagyon drága tervezet, de jelentős különbséget jelentene. És nagyon sok jelenlegi problémát orvosolna!

2018. júl. 16. 09:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim ***** válasza:
100%
#3-as tökéletesen írja. A jelenlegi "kössük össze, hadd örüljenek, és mi meg verhetjük érte a mellünket 20 évig" tervezet egy vasat sem ér. Igazi budai gyorsvasútra van szükség! Mint Pesten az M3.
2018. júl. 16. 10:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
100%
Több száz milliárdba. Amúgy én is a budai vonalat pártolom!
2018. júl. 16. 10:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:
Pedig valószínűleg előbb a kelet-nyugati metró, és a H8 HÉV összekötése, illetve az 5-ös metró déli szakasza fog megépülni. Ha budai metrót terveztek volna, akkor a fonódó villamost nem építették volna meg. Utána lehet hogy amire bármelyik is meg épül, mi már rég halottak leszünk. Ez Magyarország...
2018. júl. 16. 17:27
 7/9 anonim ***** válasza:
100%

Olvastam a BKK terveit, szerintem pénzkidobás az összes. Amiket leírnak előnyként azok mind vitathatók. Amire máshol azt írják, hogy az nem nagy baj, azt máshol felsorolják mint indokot a fejlesztésre. Például nagyon utálom, hogy át kell szállnom 2× is, hogy a Széllre eljussak. Ez 3 jármű. Mikor kértem, hogy indítsanak egy 209-est, Óbudáról a Széllre, azt írták, hogy a 4-6-os sűrű, és gyors, nem indítanak buszt ezért. De a hévet összekötik a metróval milliárdokért. Arra semmit nem írtak, hogy hogyan mássza meg egy kerekesszékes vagy egy idős öregasszony szatyrokkal a lépcsőket a villamoshoz...

A fonódó villamos pedig nem váltja ki a metrót, dugöba kerül, 50 m-enként megáll, késik, van hogy több 17-es feltorlódik... Agyrém. Kiszámíthatatlan.

2018. júl. 17. 09:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
100%
Én a 86-ost hiányolom nagyon, lehetett volna gyorsjáratosítani, vagy csak simán ritkítani, de neeeem. Meg kell szüntetni, nem baj hogy a fonódó ugyanúgy bedugul, és ráadásul nem a főtengelyen jár, és így átszállás sincs rá a 34/106/134 vonaláról, illetve az emberek jelentős részének ez plusz sétát jelent. Ha versenyben alulmaradt volna kihasználtság tekintetében, mindenféle ritkítás után, akkor megértettem volna, de így ez az egész csak egy önkényes átszervezés! Nem beszélve arról, hogy a 17/19/41 nem is alacsonypadlós sokszor!
2018. júl. 17. 09:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

Nekem a bajom a hévösszekötősdivel, hogy arra hivatkoznak, hogy a Délit ennyi meg ennyi idő alatt el lehet érni majd, a kormány pedig meg akarja szüntetni. Hát akkor meg miért lesz jó, hogy Rákoskeresztúrról 5 perccel gyorsabb lesz odaérni?

Amúgy is az a rész tele van buszokkal minden irányba, az egyik legnagyobb főközpont 20-30 perc a széléről. Komolyan ezt kell fejleszteni azzal, hogy megspórolunk egy 3 perces átszállást a belváros felé milliárdokért??! Valószínűleg ez a buszforgalom gyérítésévrl fog járni, de erről bezzeg egy szót sem ejtenek!!! Úgy írnak mindenről, mintha a megváltás jönne el ezzel.

Amúgy a 209-es nekem is régi vágyam. Ha már nincs metró a Széllre Békásról.

2018. júl. 17. 10:08
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!