Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » Felár nélkűl lehet tovább...

Felár nélkűl lehet tovább intercityzni majd?

Figyelt kérdés

Június 22-től Monor-Pilis között pályakarbantartás lesz és Debrecen felől a kétóránkénti sebes a nyugati helyett Ceglédig jár és onnan is indul ,csak az IC vonatok mennek a nyugatiig.


Ez váratlanul ért. Mivel a sebes óra 36-ra van Cegléden és sebessel kívánok menni,így Cegléden le kel szállni és úgy lenne az igazságos,ha aki a sebessel akar utazni Pestre és nem megy tovább csak Ceglédig,az intercityvel tud tovább menni és kénytelen felszállni az intercityre ami utána óra 44-kor megy tehát 8 percet lenne az utas Cegléden és beleférne a három órába majdnem így is az utazás,nem személlyel menni,tehát úgy lenne igazságos,hogy akik sebessel mennek Ceglédig és átszállnának az intercityre ne kelljen helyjegyet fizetni csak pótjegyet,mert azt a sebesre alapból kell és a szabad helyeket foglalnák el.


Szerintekek lehet így majd utazni rajta?


Amúgy nem értem mit csinálnak mikor 2002-2010 között felújították azt a vonalat is emelt sebességűre 140-160 -asracsak a biztbert várják hozzá.


Miért a távolsági vonatokat kell lemondani Cegléd Pest között? A személyeket kelett volna megritkítani.



2018. jún. 4. 18:27
 1/8 anonim ***** válasza:

A vágányzári menetrendben semmi nem utal arra, hogy ne kelljen pót- és helyjegyet venni az IC-re, ezért nem lehet így utazni. Ami szintén kiderül a menetrendből, hogy a sebesekre sem kell pótjegy. Reggel az első 2 sebesvonat bemegy a Nyugatiig, este az utolsó 2 sebesvonat a Nyugatiból indul, ennél több közvetlen sebesvonat nem lesz.

A személyeket hogyan ritkítanád meg? Jelenleg és a vágányzári menetrendben is óránként járnak Cegléd és a Nyugati között, amit ha ritkítanál, akkor több település és a vonzáskörzetének közlekedése ellehetetlenülne. Ha megnézed a menetrendet, óránként 6 vonat használja a Monor-Pilis szakaszt, amelyen 10-11 perc alatt lehet átérni. Így is nagyon szűkös a kapacitás, ebbe nem nagyon férne bele még 1-2 vonat óránként, a balatoni sűrítővonatok is más vonattal egyesítve vagy kerülőútvonalon közlekednek. Azt meg lehetne csinálni, hogy a sebesvonatok járjanak tovább személyvonatként, de azzal nem lenne gyorsabb az út, cserébe a szerelvényfordulót nehezebb lenne kialakítani.

Annyit tehetsz, hogy írsz a MÁV-nak, hogy ne kelljen pót- és helyjegyet venni, de nem valószínű, hogy sikerrel jársz.

2018. jún. 4. 21:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
Ha gyorsvonati pótjeggyel (illetve az ezt kiváltó, például Cegléd-Bp. Nyugati bérlettel) rendelkezők felszállhatnának az IC-kre, iszonyú tumultus lenne a vonatokon, aminek senki sem örülne, legfőképpen az ezért IC pót- és helyjegyet váltó utasok nem.
2018. jún. 5. 21:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:

# 2


Ezért inkább nem vesz tudomást a MÁV-START ezekről az emberekről, így nem okoznak sehol tumultust.

2018. jún. 5. 22:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:

#3: Tumultus a személyvonatokon lehet.


Mondjuk 2-3 gyorsvonati kocsit be lehetne sorozni az IC-kbe, és akkor máris lenne egy kompromisszumos megoldás - átszállással ugyan, de IC pót- és helyjegy nélkül el lehetne jutni Pestre anélkül, hogy Monorig minden bokornál megáll a vonat.

2018. jún. 5. 22:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
Kompromisszumos megoldásként lehet utazni a szegedi IC-k gyorsvonati kocsiján is, de arra többet kell várni, mint a zónázóra.
2018. jún. 6. 00:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 10 deka farhát ***** válasza:
Azt azért nézzük meg, hogy a jelenlegi kínálat délután Budapest és Cegléd között 2 db zónázó vonat, 1 db szegedi hibrid, 1 db IC és 1 db sebesvonat/gyorsított vonat óránként. Ehelyett lesz most 1 db zónázó, 1 db IC és 1 db szegedi hibrid. Merem remélni, hogy ez a három(!) vonat, ami ráadásul időben is elég egyenlőtlenül fog eloszlani, legalább 10-13 kocsival fog közlekedni, mert attól, hogy kevesebb vonat jár, még nem lesz kevesebb utas!
2018. jún. 13. 14:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 10 deka farhát ***** válasza:
Síncsere. Azért kell kicserélni őket, mert elkoptak. Sok helyen nem is volt komplett felújítás, csak rehabilitáció. Vannak még a pályában 25-30 (40?) éves sínek is!
2018. jún. 13. 14:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
A MÁV-csoport eléggé engedékeny vágányzári menetrend készítésekor, ezért fordulhatott elő ez. Mivel a délutáni csúcsidőben munkanapokon, a forgalmasabb irányban Budapest-Monor között óránként 4 helyett óránként 3, Budapest-Albertirsa között óránként 3 helyett óránként 2 vonat közlekedik (utóbb nem egyenletesen), ezért a személyvonatok további ritkítása csak olaj lenne a tűzre. Így is elég lesz a zsúfoltság mindenfelé. (U. i.: Ha a Nyíregyháza és Záhony közötti megállók valamelyikéből akarsz Budapestre utazni, akkor a nyíregyházi IC-re való átszállással a vágányzár alatt legalább 65 perccel (szegedi IC Ceglédtől), de akár 105 perccel (személy Ceglédtől is) korábban érhetsz Budapest-Nyugatiba.)
2018. jún. 26. 14:12
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!