A Rákos-Bp keleti szakaszon egyes vonatok miért mennek egy kicsit rá a körvasútra?
Ezen a szakaszon (Rákos-Bp-keleti) csak ami a 80a és 120a vonalról jön illetve magy csak azok a vonatok járnak.
Amely vonatok Miskolc felől jönnek tehát a sebes,intercity-k amikor mennek a keleti pu-felé,Rákos és Kőbánya-felső között rámegy a körvasút egy rövid szakaszára úgy,hogy Rákors elhagyja,jobb oldalra lemegy a körvasút felé,onnan bal irányt rátér a körvasútra és átmegy a rendes Rákos-Keleti pu vasútvonal alatt aztán egy kis emelkedőn újra jobbra megy és Kőbánya felsőnél visszacsatlakozik a rendes szakaszra és megy a keletibe.
De csakis a Miskolc felől Keletibe menő távolsági vonatok a Hatvani elővárosiak nem,a Szolnok-Békéscsaba felől jövő vonatok közzűl pedig egy sem,sem az elővárosiak sem a csabai gyorsok csak kimondottan amik Miskolc felől jönnek. Az érdekesség az,hogy visszafelé menet nincs ilyen ,még a Miskolci sebes,intercityik is a normális rendes útjukon mennek Bp keleti rákos között,még a miskolci távolsági vonatok is.
Gondolom értitek mit kérdezek.
Felfelé a keletibe menet miért van ez a kis letérés a leírt vonatoknál a leírt helyen?
Ez csak mostanában van egyébként,nem rég óta. Ez valami újmódi?
Egyébként elnézést a helyesírási hibákért.
Tévedsz, ez régóta így van, bár volt olyan időszak, amikor az úgynevezett alsó pálya állapota miatt nem igazán használták azt, ha nem volt muszáj.
Az ok annyi, hogy így nem kell keresztbe járatni a vonatokat, ugyanis a 30-as évek óta nem sikerült még a Kőfelső-Keleti állomásközben megfordítani a balmenetű közlekedést, míg a csatlakozó vasútvonalakon ugye a jobb vágány a helyes vágány.
Jelenleg a menetrendtől és a késésektől függ, mikor célszerűbb a felső vagy az also pályát használni épp. Ha nem jön kifelé semmi, akkor nehéz befelé fent a vonat, ha viszont jön, akkor inkább az alsó pálya a nyerő.
Amit 75%-os ír van benne valami,viszont nem félrebeszélés.
Egy mozdonyvezető ismerősöm mesélte a multkor,hogy Miskolc felől a keleti pu-ra olyan mozdonyvezetők járnak akiknek a teljes 80-as vonalra,még az alsó szakaszra is van vonalismeretük,ugyanis miskolci,nyiregyházi vezérek viszik ezeket a vonatokat. Van egy vonat ami reggel Tokaj ic néven közlekedik azt viszont debreceni vezér viszi de köztük csak egy részének van vonalismerete a 80-as vonalra,nem mindegyiknek mert azok a nyugatiba járnak de ez az egy vonat van a keletibe nekik és csak olyan mozdonyvezető viheti ezt a tokaj ic vonatot akinek van vonalismerete a teljes 80-asra. Barátomnak is megvan a teljes 80-as vonalra a vonalismerete,de arra a pár száz méter alsó pályára nincs meg (csak a felsőre) és csak ezért ő nem viheti a tokaj ic-t.
Ez igaz.
Ha egy mozdonyvezető olyan vonalon vezetne amire nincs vonalismeret,ha ellenőrzés van,megbüntetik.
Érdekes,hogy a barátom nem tudta megmondani,hogy minden miskolci vonat ami a keletibe megy miért megy az alsó pályán....
Ők sem tudnak mindent.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!