Kezdőoldal » Közlekedés » Tömegközlekedés » A MÁV-START miért tököl a...

A MÁV-START miért tököl a 30a-ra érvényes nyári menetrend kiadásával, miközben még félre is vezeti az utasokat?

Figyelt kérdés

Kiadták a "hivatalos" menetrendet, amibe pirossal bele van írva, hogy ez nem is érvényes, mert végig vágányzári menetrend van érvényben a 30a-n.


Mindeközben ez a nyári menetrend elvileg június 16-tól érvényes, a jelenlegi vágányzári is ezzel szinkronban csak június 15-ig. Közben az ELVIRA-ba felvitték a "hivatalos" menetrend szerinti vonatokat, és a vágányzári időtartam lejáratával az ELVIRA szerint újra közlekedik vonat Kelenföld - Érd felső között. Tehát a jelenlegi állapot szerint "papíron" június 15-én véget is ér a vágányzár.


Az nyilvánvalóan nem fog megtörténni, hogy ténylegesen véget is ér a 40a-n a vágányzár, mégis most úgy tűnik az utasok számára, hogy ez lesz, és június 16-tól itt minden megy a régiben. Mindez kb. 3 hét múlva esedékes, mégis a MÁV-START elfelejt ezzel kapcsolatban tájékoztatni, sőt még félre is tájékoztat.


Vajon miért van ez?


2018. máj. 23. 18:37
1 2
 1/12 anonim ***** válasza:
100%

Mert a Könyves Kálmán körúti központban ezt a döntést hozták.

Attól tartok, hogy a kérdésedre egyetlen pragmatikus választ sem fogsz elfogadni, mert csak a nemtetszésed kifejezését szolgálja a "kérdés".

2018. máj. 23. 18:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/12 A kérdező kommentje:

Olyan válasz érdekelne, ami logikusan magyarázza a látszólagos trehányságot és nemtörődömséget. Ami lehet, hogy nem is látszólagos, ha nincs ilyen magyarázat. Persze, azt értem én, hogy a MÁV-START így döntött. Sajnos a legtöbb dologra csupán ennyi a magyarázat, vagy mutogatás egy külső szereplőre felelősségvállalás nélkül.


(Majd lehet veszek egy 30-40 90%-os jegyet Budatétény - Érd felső közé, aztán amikor bejelentik a menetrendváltozást, egyesével visszaváltom őket, legalább valahol lecsapódik, hogy oda kéne figyelni.)

2018. máj. 23. 20:03
 3/12 anonim ***** válasza:
100%
A magyarázat egyszerű: az alapmenetrendet és annak módosításait törvényi kötelezettsége bizonyos idővel a menetrend változása előtt kihirdetni az érintett cégeknek, míg a vágányzári menetrendre vonatkozóan nincs ilyen kötelezettsèg. A vágányzári menetrenden pedig még valami miatt dolgoznak. Így nyilvánvaló látszatmegoldásként kiadták a valóságban talán soha életbe nem lépő alapmenetrendet (ne feledjük: a decemberben kiadottban csak a szezonon kívüli menetrend szerepelt). Feladat elvégezve, utasok lesajnálva, majd lesz valahogy. És ezért kellene egy valódi megrendelő szervezet, amelyik az ilyen esetekért felelősségre vonná a renitens szolgáltatókat...
2018. máj. 24. 06:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim ***** válasza:

Részben igaza van az utolsónak részben nem.

Az alapmenetrend módosítása valóban kötelezettség, a közszolgáltatási szerződés részét képezi. Ezt a menetrendet akkor is meg kell hirdetni, ha amúgy egy vágányzár felül fogja írni.


Viszont a vágányzári menetrend meghirdetésére is van határidő, ez 14 nap. Ezt ha nem tartja be, a MÁV-ot a hatóság megbünteti.


Amúgy nem a Könyves Kálmánon döntöttek így, ez hatósági elvárás, és ennek felel meg a Start.


Amúgy azt tudni kell, hogy egy vágányzárat bármikor lemondhat a kivitelező, vagy a vágányzárat lebonyolító.


Most képzeld el azt a helyzetet, hogy a Start nem hirdetne meg egy nyári menetrendet, mondván "úgyis vágányzár lesz" de a vágányzárat lemondanák. Akkor mit mondasz az utasnak mi szerint közlekedsz?


Tudom, hogy egy általános érvényű (főleg vasútbúzák között terjedő) téveszme az, hogy a Könyvesen csak gerinctelen, agyatlan marhák dolgoznak, akik direkt szop.atják az utast, de a valóság azért nem ez... Nehéz ellavírozni aközött, hogy jót is tegyél, de meg is felelj a hatósági elvárások hegyeinek.

2018. máj. 24. 22:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 anonim ***** válasza:

Ja és persze a #3-ikhoz még: Sajnálattal közlöm, hogy a jelenlegi rendszerben is repkednek a mlliós bírságok, ha késve mennek ki a menetrendek.Felesleges erre újabb gittegyletet létrehozni, hiába írod ezt le minden 3. kérdés alá 30x.

Elég a KTI és egyéb gittegyletek működése, azok is megtorpedóznak minden kicsit is értelmes ötletet a Start részéről.....

2018. máj. 24. 22:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/12 A kérdező kommentje:
Hirdesse meg nyugodtan a nyári menetrendet és ezzel egy időben a vagányzári menetrendet is. Ez lenne a normális, főleg amikor az aktuális vagányzári menetrend direkt a nyári menetrend kezdetéig tart, és egy olyan vaganyzárról van szó, ami garantáltan nem fog véget érni hirtelen. Tudom, hogy a MÁV-START-ot elég sok helyről cseszegetik, de úgy látszik, nem elég hatékonyan, illetve azt sem állítom, hogy ezek a cseszegetők normálisan működnek. Egy biztos, szar a magyar vasúti szolgáltatás, és felelős meg nincs érte.
2018. máj. 24. 22:58
 7/12 anonim ***** válasza:

De nem tudja egyszerre meghirdetni, mert a főbb menetrendváltozásokat 30 nappal korábban kell meghirdetni, a vágányzárat pedig 14. Ez nem egy ember vagy cég munkájától függ, hanem több tíz résztvevő vállalat munkája, aki nem fogja további 16 nappal korábban végezni a munkáját, hogy te hamarabb nézegesd a menetrendet.

Hatalmas munka egy vágányzár koordinálása, főleg ekkora beruházásnál, minden érintett vasút kívánalmait figyelembe kell venni, a menetvonalak módosítási ideje is kötött, fix időpont, itt nincsen lehetőség erre, hogy “hopp ezt kiadjuk korábban”...


Az a baj, higy sokan álomvilágban élnek, amíg bele nem csöppennek az egészbe. Az osztrák pénteken még nem tudja mi lesz a hétfői vágányzárával, (pedig az bezzegnyugat) itt pedig köpködjük a Startot, mert az amúgy törvényileg szabályozott 14 nappal korábban hirdet vágányzári menetrendet....


Mögé kell látni a dolgoknak.

2018. máj. 25. 00:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 A kérdező kommentje:
Az a baj, hogy úgy csinálsz, mintha itt bármi a kivitelezőtől függne, mikor a vagányzár folyamatos, mindkét vágányra kiterjed, és a június 15-öt is csak azért adták az előző végének, mert tudták előre, hogy a nyári menetrend miatt változni fog. Egyébként a vagányzár már december végéig még van rendelve. Ezzel szemben csesztek arra, hogy időben kiadják az újat, helyette beírták a menetrendbe, hogy ez nem is érvényes, paraszt, aztán az elég is. Lehet, hogy külső tényezők miatt is ilyen szar a MÁV-START szolgáltatása, de ezen mindenképp változtatni kellene.
2018. máj. 25. 08:36
 9/12 anonim ***** válasza:

Igen, úgy teszek, mert sok más dolgot is látok, amit Ti kintről, vagy az indexfórumról nem láttok...

A vágányzár ténye egyetlen tényező, a többi ott sorakozik mellette...

2018. máj. 26. 12:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 A kérdező kommentje:
Jó, akkor védd tovább a gittegyletet! Nem kell nekik semmilyen színvonalú szolgáltatást nyújtaniuk, mert annyi tényezőtől függenek, hogy azt csak igen magas tudású emberek érthetik meg. Szomorú, hogy odáig jutunk, hogy minden szarra van valami magyarázat, ami ráadásul csak egy ilyen jó kis lenézős "ti úgysem értetek semmi" típusú. Az utasoknak nem elég, hogy szar a szolgáltatás, még meg is magyarázzák, hogy az igazából nem szar, vagy szar, de nem úgy, mindenesetre az utas a hülye.
2018. máj. 26. 13:05
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!