A MÁV-START miért tököl a 30a-ra érvényes nyári menetrend kiadásával, miközben még félre is vezeti az utasokat?
Kiadták a "hivatalos" menetrendet, amibe pirossal bele van írva, hogy ez nem is érvényes, mert végig vágányzári menetrend van érvényben a 30a-n.
Mindeközben ez a nyári menetrend elvileg június 16-tól érvényes, a jelenlegi vágányzári is ezzel szinkronban csak június 15-ig. Közben az ELVIRA-ba felvitték a "hivatalos" menetrend szerinti vonatokat, és a vágányzári időtartam lejáratával az ELVIRA szerint újra közlekedik vonat Kelenföld - Érd felső között. Tehát a jelenlegi állapot szerint "papíron" június 15-én véget is ér a vágányzár.
Az nyilvánvalóan nem fog megtörténni, hogy ténylegesen véget is ér a 40a-n a vágányzár, mégis most úgy tűnik az utasok számára, hogy ez lesz, és június 16-tól itt minden megy a régiben. Mindez kb. 3 hét múlva esedékes, mégis a MÁV-START elfelejt ezzel kapcsolatban tájékoztatni, sőt még félre is tájékoztat.
Vajon miért van ez?
Mert a Könyves Kálmán körúti központban ezt a döntést hozták.
Attól tartok, hogy a kérdésedre egyetlen pragmatikus választ sem fogsz elfogadni, mert csak a nemtetszésed kifejezését szolgálja a "kérdés".
Olyan válasz érdekelne, ami logikusan magyarázza a látszólagos trehányságot és nemtörődömséget. Ami lehet, hogy nem is látszólagos, ha nincs ilyen magyarázat. Persze, azt értem én, hogy a MÁV-START így döntött. Sajnos a legtöbb dologra csupán ennyi a magyarázat, vagy mutogatás egy külső szereplőre felelősségvállalás nélkül.
(Majd lehet veszek egy 30-40 90%-os jegyet Budatétény - Érd felső közé, aztán amikor bejelentik a menetrendváltozást, egyesével visszaváltom őket, legalább valahol lecsapódik, hogy oda kéne figyelni.)
Részben igaza van az utolsónak részben nem.
Az alapmenetrend módosítása valóban kötelezettség, a közszolgáltatási szerződés részét képezi. Ezt a menetrendet akkor is meg kell hirdetni, ha amúgy egy vágányzár felül fogja írni.
Viszont a vágányzári menetrend meghirdetésére is van határidő, ez 14 nap. Ezt ha nem tartja be, a MÁV-ot a hatóság megbünteti.
Amúgy nem a Könyves Kálmánon döntöttek így, ez hatósági elvárás, és ennek felel meg a Start.
Amúgy azt tudni kell, hogy egy vágányzárat bármikor lemondhat a kivitelező, vagy a vágányzárat lebonyolító.
Most képzeld el azt a helyzetet, hogy a Start nem hirdetne meg egy nyári menetrendet, mondván "úgyis vágányzár lesz" de a vágányzárat lemondanák. Akkor mit mondasz az utasnak mi szerint közlekedsz?
Tudom, hogy egy általános érvényű (főleg vasútbúzák között terjedő) téveszme az, hogy a Könyvesen csak gerinctelen, agyatlan marhák dolgoznak, akik direkt szop.atják az utast, de a valóság azért nem ez... Nehéz ellavírozni aközött, hogy jót is tegyél, de meg is felelj a hatósági elvárások hegyeinek.
Ja és persze a #3-ikhoz még: Sajnálattal közlöm, hogy a jelenlegi rendszerben is repkednek a mlliós bírságok, ha késve mennek ki a menetrendek.Felesleges erre újabb gittegyletet létrehozni, hiába írod ezt le minden 3. kérdés alá 30x.
Elég a KTI és egyéb gittegyletek működése, azok is megtorpedóznak minden kicsit is értelmes ötletet a Start részéről.....
De nem tudja egyszerre meghirdetni, mert a főbb menetrendváltozásokat 30 nappal korábban kell meghirdetni, a vágányzárat pedig 14. Ez nem egy ember vagy cég munkájától függ, hanem több tíz résztvevő vállalat munkája, aki nem fogja további 16 nappal korábban végezni a munkáját, hogy te hamarabb nézegesd a menetrendet.
Hatalmas munka egy vágányzár koordinálása, főleg ekkora beruházásnál, minden érintett vasút kívánalmait figyelembe kell venni, a menetvonalak módosítási ideje is kötött, fix időpont, itt nincsen lehetőség erre, hogy “hopp ezt kiadjuk korábban”...
Az a baj, higy sokan álomvilágban élnek, amíg bele nem csöppennek az egészbe. Az osztrák pénteken még nem tudja mi lesz a hétfői vágányzárával, (pedig az bezzegnyugat) itt pedig köpködjük a Startot, mert az amúgy törvényileg szabályozott 14 nappal korábban hirdet vágányzári menetrendet....
Mögé kell látni a dolgoknak.
Igen, úgy teszek, mert sok más dolgot is látok, amit Ti kintről, vagy az indexfórumról nem láttok...
A vágányzár ténye egyetlen tényező, a többi ott sorakozik mellette...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!