Ilyenkor a mozdonyvezetők, kockáztatják az életüket vagy nem?
Amikor 2014-ben a Szajol-Szolnok közötti tiszahíd csere volt,új tisza hidat csináltak és a régit kitoták,az újat a régi helyére tolták be,kevesebb mint egy hét alatt.
Amikor betolták és összeszerelték teljesen a hidat,még nem nyitották meg egyből a forgalom számára,hanem öt darab nehéz M62-es mozdonyt összekapcsoltak és járatták a hídon,próbát végeztek.
Mivel azokat a mozdonyokat is emberek (mozdonyvezetők) vezették,felmerűlt bennem az,hogy ugyebár azért végeztek a mozdonyokkal hídpróbát,hogy bírja -e az új híd vagy nem. Ugye,ha nem akkor lehet le is szakadhatott volna és a mozdonyok is a vezetővel a tiszába zuhantak volna. Ezért gondoltam arra,hogy akkor mikor ezt csinálták,veszélyben is voltak azok a mozdonyvezetők,úgy értem úgy szálltak fel a mozdonyra hídpróbát csinálni,hogy vagy sikerűl a próba,vagy nem,esetleg legrosszabb esetben belezuhannak a folyóba.
Szerintetek igaz volt ez vagy hülyeségett képzelek?
Én nem mertem volna ott lenni azon a mozdonyon amikor legelőszőr megy egy mozdony rá egy új hídra amin még nem járt vonat,hogy bírja-e a híd vagy nem,mert ugye direkt azt próbálgatták.
Szerintetek kockáztatták a vezérek az életüket vele vagy hülyeség amit kérdezek?
Kicsit nem okos ez az elképzelés.
Az az öt mozdony a híd teherbírásának töredéke volt. A tervezett teherbírásnál szintén sokkal több az, ahol valóban összeszakad.
Mindössze azt nézték meg, hogy ismert tömegű terhelés esetén a tervezett mértékben szenved-e a híd alakváltozást. (A tartóelemek, rugalmas alakváltozást szenvednek) Ha a tervezett mértékben változott minden a terhelés hatására, a híd jó. De ha teszem azt a pályatest nem 17 mm-el, hanem 50 mm-el ereszkedik meg a terhelés hatására, akkor nem adják át, hanem előveszik a tervezőt, kivitelezőt (hasraütött értékeket írtam)
"Szerintetek igaz volt ez vagy hülyeségett képzelek?"
Hülyeséget képzelsz.
"bírja -e az új híd vagy nem"
Ahogy az első is leírta, itt nem "mindent vagy semmit" alapon tesztelik a hidat. Műszeres mérésekkel az elmozdulását, alakváltozását nézik.
Katasztrófa akkor sincs, ha a tervezettnél nagyobb, csak elindul egy vizsgálódási folyamat amiben valaki nagyon ráb..szik a végén attól függően, hogy tervezői vagy kivitelezői hiba, spórolás, felelőtlenség történt-e.
[link] sza.com/wp-content/uploads/demotivalo/2012/10/demotivalo1349006672_632_nvtelen1_f.jpg
Szóközt vedd ki a linkből.
Ugyanaz igaz erre a képre is. Közelében sem volt ez a becslésre 50-60 busz, és pár villamos a híd tartóelemeinek tényleges teherbíró képességéhez.
Ugyanúgy túl van méretezve, mint a liftkötelek. Egy teljes terheléssel maximum egy tonna körüli négyszemélyes liftet 3-4 olyan drótkötél tart, ami egyenként is elbírna kb. 2 tonnát.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!